Pădurea de peste 18 hectare, care urmează să fie traversată de porțiunea de autostradă cu tuneluri pentru urși de pe A1 Lugoj – Deva, a fost scoasă din fondul forestier național, conform unui ordin emis de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Aceasta reprezintă ultima etapă înainte de deschiderea șantierului pe bucata lipsă de autostradă între Margina și Holdea, de aproximativ 10 km.
Suprafața forestieră de 18,48 hectare se află în proprietatea publică a statului și este administrată de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, prin Direcția Silvică Timiș, Ocolul Silvic Făget. Emiterea acestui ordin elimină toate obstacolele pentru eliberarea integrală a amplasamentului. Odată cu obținerea Autorizației de Construire, antreprenorul poate intra pe șantier și începe lucrările.
Pe porțiunea respectivă de autostradă vor fi construite două tuneluri, cu o lungime totală de aproximativ 2,13 km. Acestea vor consta în două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 m. Tronsonul de autostradă trebuie finalizat în 2 ani și 8 luni de la începerea lucrărilor.
Valoarea contractului pentru realizarea lucrării este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA (aproximativ 373 milioane Euro), iar prețul pe kilometru este de aproximativ 64 milioane de lei fără TVA (aproximativ 13 milioane Euro fără TVA). Banii provin din Planul Național de Redresare și Reziliență.
Această lucrare a avut un istoric controversat, fiind scoasă la licitație de mai multe ori în ultimii ani, fără a fi finalizată de către firmele câștigătoare. În luna octombrie, contractul a fost atribuit unei firme autohtone, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în construcția de tuneluri. Această alegere a fost întâmpinată cu încredere în România, întrucât firma autohtonă beneficiază de o reputație bună.
Realizarea acestei porțiuni de autostradă va aduce beneficii semnificative în termeni de infrastructură și mobilitate în regiunea de vest a țării. autostrada A1 Lugoj – Deva este unul dintre proiectele prioritare pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi din România și va contribui la îmbunătățirea conexiunilor rutiere și reducerea timpului de călătorie între cele două orașe. De asemenea, construirea tunelurilor pentru urși va asigura protecția acestei specii și va contribui la conservarea biodiversității în zonă.
Sursa: www.sursadevest.ro
Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!