Scoaterea din fondul forestier național a unei păduri de 18 hectare pentru construirea tunelurilor autostrăzii A1 Lugoj-Deva

BY: stiridinromania.ro In Actualitate, STIRILE ZILEI
Liber la construirea tunelurilor pentru urși, de pe A1! Pădurea de peste 18 ha, pe unde va trece autostrada, scoasă din fondul forestier național

Pădurea de peste 18 hectare, care urmează să fie traversată de porțiunea de autostradă cu tuneluri pentru urși de pe A1 Lugoj – Deva, a fost scoasă din fondul forestier național, conform unui ordin emis de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor. Aceasta reprezintă ultima etapă înainte de deschiderea șantierului pe bucata lipsă de autostradă între Margina și Holdea, de aproximativ 10 km.

Suprafața forestieră de 18,48 hectare se află în proprietatea publică a statului și este administrată de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva, prin Direcția Silvică Timiș, Ocolul Silvic Făget. Emiterea acestui ordin elimină toate obstacolele pentru eliberarea integrală a amplasamentului. Odată cu obținerea Autorizației de Construire, antreprenorul poate intra pe șantier și începe lucrările.

Pe porțiunea respectivă de autostradă vor fi construite două tuneluri, cu o lungime totală de aproximativ 2,13 km. Acestea vor consta în două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 m. Tronsonul de autostradă trebuie finalizat în 2 ani și 8 luni de la începerea lucrărilor.

Valoarea contractului pentru realizarea lucrării este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA (aproximativ 373 milioane Euro), iar prețul pe kilometru este de aproximativ 64 milioane de lei fără TVA (aproximativ 13 milioane Euro fără TVA). Banii provin din Planul Național de Redresare și Reziliență.

Această lucrare a avut un istoric controversat, fiind scoasă la licitație de mai multe ori în ultimii ani, fără a fi finalizată de către firmele câștigătoare. În luna octombrie, contractul a fost atribuit unei firme autohtone, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în construcția de tuneluri. Această alegere a fost întâmpinată cu încredere în România, întrucât firma autohtonă beneficiază de o reputație bună.

Realizarea acestei porțiuni de autostradă va aduce beneficii semnificative în termeni de infrastructură și mobilitate în regiunea de vest a țării. autostrada A1 Lugoj – Deva este unul dintre proiectele prioritare pentru dezvoltarea rețelei de autostrăzi din România și va contribui la îmbunătățirea conexiunilor rutiere și reducerea timpului de călătorie între cele două orașe. De asemenea, construirea tunelurilor pentru urși va asigura protecția acestei specii și va contribui la conservarea biodiversității în zonă.

Sursa: www.sursadevest.ro

Vești bune înainte de finalul anului! Pădurea de peste 18 hectare, pe unde va trece porțiunea de autostradă cu tuneluri pentru urși a fost scoasă din fondul forestier național.

Astfel, se încheie ultima etapă inainte de deschiderea șantierului pe bucata lipsă de autostradă între Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara), de aproximativ 10 km.

Veste bună de final de an de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor! A fost emis ordinul de ministru necesar pentru scoaterea definitivă din fondul forestier național a unei suprafețe necesare pentru construirea tunelurilor de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E. Suprafața forestieră este de 18,48 hectare, terenul aflându-se în proprietatea publică a statului și administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolului Silvic Făget”, transmite DRDP Timișoara.

Odată cu emiterea acestui ordin, nu mai există niciun fel de opreliști pentru eliberarea integrală a amplasamentului. După ce se va emite Autorizația de Construire, antreprenorul poate să intre pe șantier și să înceapă lucrările.

Vor fi două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, tronsonul de autostradă trebuie sa fie gata în 2 ani și 8 luni.

Lucrarea este una cu un istoric controversat, fiind scoasă la licitaţie de mai multe ori, în ultimii ani, dar niciodată firmele câştigătoare nu au dus proiectul la bun sfârşit.

În luna octombrie, contractul a fost câștigat de o firmă autohtonă, care se bucură de o imagine bună în România, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.

Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fara TVA. (cca. 373 mil. Euro), iar preţul pe kilometru este aproximativ 64 milioane de lei fără TVA (cca 13 mil. Euro fără TVA). Banii provin din PNRR.



Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

concurs stiridinromania




Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Sunetul motivării: Cum muzica poate transforma antrenamentele tale

Sunetul motivării: Cum muzica poate transforma antrenamentele tale Introducere Motivația joacă un rol crucial în succesul oricărui program de antrenament. Atât...

Read More...

Narnia: O lume de magie și aventură

Narnia: O lume de magie și aventură este o serie de cărți scrise de celebrul autor britanic C.S. Lewis,...

Read More...

Diversitatea fenotipică și genotipică în lumea speciilor

Diversitatea fenotipică și genotipică în lumea speciilor este un subiect fascinant care ne arată cât de diferite pot fi...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro