NASA si industria incep proiectarea unui nou concept de motor pentru avioanele viitoare – inovatie pentru generatia viitoare

BY: stiridinromania.ro In Magazin
Graphic shows a possible future General Electric jet engine with exposed fan blades in front of a cut-away-interior view of its core mechanisms -- all part of NASA's HyTEC research project.

NASA și industria vor începe în curând proiectarea unui nou concept de motor cu reacție pentru viitoarea generație de avioane ultra-eficiente – trecând oficial la următoarea fază a proiectului.

În cadrul obiectivului NASA de a face industria aviatică mai durabilă, agenția dezvoltă un nucleu mic pentru un motor hibrid-electric turboventilator care ar putea reduce consumul de combustibil cu 10% în comparație cu motoarele de astăzi.

Nucleul unui motor cu reacție este locul în care aerul comprimat este combinat cu combustibilul și aprins pentru a genera putere. Prin reducerea dimensiunilor acestui nucleu, eficiența combustibilului poate fi îmbunătățită și emisiile de carbon reduse.

Scopul proiectului, numit Hybrid Thermally Efficient Core (HyTEC), este de a demonstra acest nucleu compact și de a avea tehnologia pregătită pentru adoptare în motoarele care vor propulsa aeronavele de următoarea generație din anii 2030. HyTEC este un component cheie al Parteneriatului Național pentru Zbor Sustenabil al NASA.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

Pentru a-și atinge obiectivul ambițios, HyTEC este structurat în două faze:

Faza 1, care se încheie, s-a concentrat pe selectarea tehnologiilor de componentă de utilizat în demonstratorul nucleului.

Faza 2, care începe acum, va vedea cercetătorii proiectând, construind și testând un nucleu compact în colaborare cu GE Aerospace.

“Proiectul HyTEC a încheiat Faza 1 și ne pregătim pentru Faza 2”, a declarat Anthony Nerone, care conduce proiectul HyTEC la Centrul de Cercetare al NASA din Cleveland. “Această fază va culmina cu un test de demonstrare a nucleului care să demonstreze tehnologia astfel încât să poată fi trecută la industrie.”

Înainte ca cercetătorii să poată începe procesul de proiectare și construcție a nucleului, au trebuit să exploreze materiale noi inovatoare de utilizat în motor. După trei ani de progres remarcabil de rapid, cercetătorii HyTEC au găsit soluții.

“Până acum am fost concentrați la superlativ. Am început proiectul cu anumite obiective tehnice și metrici pentru succes și, până acum, nu am fost nevoiți să ne abatem de la niciunul dintre ele”, a spus Nerone.

Pentru a micșora dimensiunea unui nucleu menținând același nivel de propulsie, căldura și presiunea trebuie să crească în comparație cu motoarele cu reacție standard utilizate astăzi. Acest lucru înseamnă că nucleul motorului trebuie să fie realizat din materiale mai durabile care pot rezista la temperaturi mai mari.

În plus față de efectuarea cercetărilor pe materiale, proiectul a explorat și aerodinamica avansată și alte elemente tehnice cheie.

Faza 2 se bazează pe Faza 1 pentru a crea un nucleu compact pentru teste la sol care să demonstreze capacitățile HyTEC.

“Faza 2 este foarte complexă. Nu este doar o demonstrare a nucleului”, a spus Nerone. “Ceea ce creăm nu a mai fost făcut până acum și implică multe tehnologii diferite care se întrepătrund pentru a forma un nou tip de motor.”

Tehnologiile testate în programul HyTEC vor contribui la posibilitatea unui raport mult mai mare de derivare, hibridizare și compatibilitate cu combustibilii de aviație durabili.

Raportul de derivare descrie relația dintre cantitatea de aer care trece prin nucleul motorului în comparație cu cantitatea de aer care ocolește nucleul pentru a-l înconjura.

Prin micșorarea dimensiunii nucleului în timp ce crește dimensiunea turboventilatorului pe care îl propulsează – menținând totuși aceeași putere de propulsie – conceptul HyTEC ar folosi mai puțin combustibil și ar reduce emisiile de carbon.

“HyTEC este o parte integrantă a programului nostru RISE”, a declarat Kathleen Mondino, care ajută la conducerea tehnologiilor programului RISE la GE Aerospace. “GE Aerospace și NASA au o istorie lungă de colaborare pentru a avansa cele mai recente tehnologii în domeniul aviației. Programul HyTEC se bazează pe această relație pentru a contribui la conturarea viitorului zborurilor mai durabile.”

O altă piesă a puzzle-ului este hibridizarea. Capacitatea hibrid-electrică a HyTEC înseamnă că nucleul va fi, de asemenea, completat de puterea electrică pentru a reduce și mai mult consumul de combustibil și emisiile de carbon.

“Acest motor va fi primul motor hibrid-electric ușor și, sperăm, primul motor de producție pentru avioane care este hibrid-electric”, a spus Nerone.

NASA, alongside industry, will soon begin designing a new jet engine concept for the next generation of ultra-efficient airliners — officially graduating to the project’s next phase.

As part of NASA’s goal to make the aviation industry more sustainable, the agency is developing a small core for a hybrid-electric turbofan jet engine that could reduce fuel burn by 10% compared to today’s engines.

A jet engine’s core is where compressed air is combined with fuel and ignited to generate power. By making this core smaller, fuel efficiency can be improved and carbon emissions reduced.

The goal of the project, named Hybrid Thermally Efficient Core (HyTEC), is to demonstrate this compact core and have the technology ready for adoption in engines powering next-generation aircraft in the 2030s. HyTEC is a key component of NASA’s Sustainable Flight National Partnership.

To achieve its ambitious goal, HyTEC is structured in two phases:

  • Phase 1, which is wrapping up, focused on selecting the component technologies to use in the core demonstrator.
  • Phase 2, starting now, will see researchers design, build, and test a compact core in collaboration with GE Aerospace.

“Phase 1 of HyTEC is winding down and we are ramping up Phase 2,” said Anthony Nerone, who leads HyTEC at NASA’s Glenn Research Center in Cleveland. “This phase will culminate in a core demonstration test that proves the technology so it can transition to industry.”

Before researchers could start the design and build process for the core, they had to explore innovative new materials to use in the engine. After three years of notably fast progress, HyTEC researchers came up with solutions.

“We’ve been laser-focused since day one. We began the project with certain technical goals and metrics for success and, so far, we haven’t had to change course from any of them,” Nerone said.

To shrink the size of a core while maintaining the same level of thrust, heat and pressure must increase compared to standard jet engines used today. This means the engine core must be made of more durable materials that can withstand higher temperatures.

In addition to conducting materials research, the project also explored advanced aerodynamics and other key technical elements.

Phase 2 builds on Phase 1 to create a compact core for ground testing that proves HyTEC’s capabilities.

“Phase 2 is very complex. It’s not just a core demonstration,” Nerone said. “What we’re creating has never been done before, and it involves many different technologies coming together to form a new type of engine.”

Technologies tested in the HyTEC program will help enable a much higher bypass ratio, hybridization, and compatibility with sustainable aviation fuels.

The bypass ratio describes the relationship between the amount of air flowing through the engine core compared to the amount of air bypassing the core to flow around it.

By decreasing the core size while increasing the size of the turbofan it powers – while maintaining the same thrust output — the HyTEC concept would use less fuel and reduce carbon emissions.

“HyTEC is an integral part of our RISE program,” said Kathleen Mondino, who helps lead RISE program technologies at GE Aerospace. “GE Aerospace and NASA have a long history of collaboration to advance the latest aviation technologies. The HyTEC program builds on this relationship to help chart the future of more sustainable flight.”

Another piece of the puzzle is hybridization. HyTEC’s hybrid-electric capability means the core will also be augmented by electrical power to further reduce fuel use and carbon emissions.

“This engine will be the first mild hybrid-electric engine, and hopefully, the first production engine for airliners that is hybrid-electric,” Nerone said.



Acest titlu a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: NASA

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Abandonul școlar. Un sfert dintre copiii și tinerii României nu sunt la școală

Nicio oficialitate nu știe unde sunt și ce fac ei. Statul a început un plan de reducere a abandonului...

Read More...

La mulți ani de Ziua Națională pentru aliații din Macedonia de Nord!

Astăzi, cu ocazia Zilei Naționale a Macedoniei de Nord, România își exprimă recunoștința și respectul față de unul dintre...

Read More...
Mâine, elevii din toată țara se vor reîntoarce în bănci! Care este structura noului an școlar și câte vacanțe vor avea copiii?

Calendarul anului școlar în Timiș 2024-2025

Un nou an școlar începe mâine în Timiș, iar emoțiile sunt mari atât pentru elevi, cât și pentru părinți....

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro