Bucureşti. În primăvara anului 2018, prima generaţie
BMW X2 debuta sub semnul neconvenţionalului şi includea un concert
extraordinar de violoncel într-o hală de service Automobile Bavaria
Otopeni, într-un concert susţinut de violoncelistul Alban Gerhardt, şi
o expoziţie de fotografie realizată de Mihai Băloianu. La o distanţă
de şase ani, Bach s-a întors la Automobile Bavaria Otopeni alături de
o expoziţie de fotografie sub numele #NightDriveRO, o explorare urbană
realizată de opt din cei mai valoroşi fotografi de presă auto din
România – Adrian Cobzașu, Andrei Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian
Mihai, Dragoș Savu, Mihai Dăscălescu, Radu Chindriș, Ramona Copil.
Evenimentul l-a avut în prim-plan pe violoncelistul ecuadorian
Francisco Villa, care a deschis concertul cu Preludiul din Suita VI de
J.S. Bach, o compoziţie de referinţă pentru violoncel, cu o istorie
foarte bogată. Nici un manuscris original nu se mai păstrează, prima
ediţie fiind publicată în 1825 după o serie de manuscrise-copii, la
aproximativ 100 de ani după ce au fost compuse. În final au fost
redescoperite de legendarul violoncelist catalan Pablo Casals la
sfârşitul secolului XIX, când acesta avea numai 13 ani. Acesta avea să
interpreteze pentru prima dată pentru public compoziţia lui Bach, iar
50 de ani mai târziu, în 1936, a acceptat să o înregistreze pentru
prima dată. De atunci, compoziţia lui Bach a devenit legendară.
Concertul a continuat cu “Marşul BMW”, o compoziţie
misterioasă a cărei partitură se regăsește în arhivele BMW Group
Classic. Despre “Marş”, compus de Frank Anatol, nu se cunosc
multe detalii, cu excepţia faptului că a fost compus în 1930, la un an
după ce BMW producea primele automobile. Compoziţia a fost publicată
prima dată în publicaţia “BMW Blaetter” (Paginile BMW), în
august 1931. Mai mult o compoziţie populară, a primit în premieră
transformarea muzicianului român Radu Sinaci pentru a trece într-o
formă mai aproape de marş şi a fost cântat pentru prima dată în
această formulă la eveniment. În original, compoziţia marşului este
asociată şi cu un text în germană: “Prietenul meu fidel este BMW,
el este Regele Drumului. Prietenul meu adevărat urcă pe fiecare munte,
este o capodopera germană!”
Violonistul Theodor Andreescu, pasionat de motorsport, a fost cel
care a iniţiat primul concert, în 2018, dar şi pe acesta, la şase ani
distanţă. De această dată punctul central a fost
“Anotimpurile” de Antonio Vivaldi în formula Theodor
Andreescu – vioară, Daniela Cobuscean – vioară II, Maria Coltatu –
violă, Francisco Villa – violoncel. Hala de service s-a dovedit o sală
de concerte excepţională – completată de proiecţia de fotografie
#NightDriveRO. “Anotimpurile” este cea mai cunoscută
compoziţie a lui Vivaldi şi este considerată o revoluţie muzicală –
compoziţia reprezentând o serie de sunete din natură asociate cu
diverse momente ale anului. Un element inedit pentru perioadă,
compoziţia a fost asociată şi cu o serie de sonete, cel mai probabil
scrise tot de compozitor.
Partener al evenimentului a fost Crama Liliac care a completat
experienţa de seară cu o selecţie specială de vinuri.
#NightDriveRO a fost susținut de o echipă de opt fotografi consacrați
din presa auto, care are un lung istoric de colaborare cu brandul prin
proiectul #BMWPhotoCamp. Proiectul a adus o explorare nocturnă a
oraşului, cu BMW X2 şi MINI Countryman în prim-plan. O selecție de
lucrări ale celor opt fotografi implicați – Adrian Cobzașu, Andrei
Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoș Savu, Mihai
Dăscălescu, Radu Chindriș, Ramona Copil – a fost prezentată într-o
expoziţie care a debutat în cadrul Conferinței Naționale de
Fotografie, în perioada 20-21 aprilie la Muzeul Național de Artă.
Expoziția a fost prezentată în cadrul concertului la Automobile
Bavaria Otopeni şi urmează să fie prezentată în showroomuri din
reţeaua de dealeri BMW şi MINI România.
Despre BMW X2/iX2 și MINI Countryman
Cu grila specială cu lumină de contur pentru BMW X2/ iX2 și sistemul
de faruri și stopuri care poate fi schimbat între trei tipuri de
design, cele două modele compacte pot străluci perfect în noaptea orașului.
Atât BMW X2/iX2, cât și MINI Countryman sunt disponibile într-o gamă
largă de motorizări foarte diferite. Acestea includ mai multe soluții
electrice cu autonomii de peste 400 km. Sunt disponibile modele
mild-hybrid cu sistem 48V ultracompact, integrat în cutia de viteze,
sau versiuni pe benzină, ultraperformante, de 300 CP, care dispun de
motoare cu patru cilindri. Versiuni diesel ultraeficiente urmează a fi
introduse în curând.
Noile modele dispun de interfață de generația 9, care este bazată pe
Android Automotive. Aceasta asigură o versatilitate semnificativ mai
mare de aplicații, care pot fi descărcate și pot beneficia de acces la
internet prin pachetul Digital Premium. Dintre acestea trebuie
menționate Spotify, Deezer sau TuneIn Radio, dar și o gamă extinsă de
jocuri. Sistemul permite update over-the-air de mai bine de cinci ani,
inclusiv în România, și se remarcă printr-o serie de moduri de
funcționare care transformă interfața și ambianța interioară ale automobilului.