Mastercard, impreuna cu compania suedeza Doconomy, au realizat primul card de credit DO Black care nu doar ca iti masoara amprenta de carbon in functie de cati bani cheltui, dar te si limiteaza in functie de cat de mult reprezinta amprenta de carbon generata de cumparaturile facute.
Pe scurt, degeaba ai bani pe card, daca ai depasit amprenta de carbon generata de cumparaturile tale.
Necesitatea urgentă de a reduce emisiile de carbon
Pentru a îndeplini obiectivul Acordului de la Paris și a evita o criză climatică ireversibilă, emisiile globale de gaze cu efect de seră vor trebui reduse la jumătate până în 2030, iar apoi să scadă pentru a ajunge la neutralitatea climatică până la jumătatea secolului. Un cetățean mediu din Suedia contează pentru 10 tone de emisii de CO2, cu aproximativ 60 % legate de consumul lor*, sustin suedezii.
Patricia Espinosa, Secretar Executiv UNFCCC (Convenția Cadru a Națiunilor Unite privind Schimbările Climatice), despre DO Black:
„Multe companii iau deja măsuri pentru a-și reduce emisiile și pentru a crea un viitor mai durabil și mai rezistent. De asemenea, oamenii se gândesc la mediu în viața lor de zi cu zi, inclusiv luând decizii mai informate cu privire la ceea ce cumpără. De aceea suntem încântați să salutăm această inițiativă întreprinsă de Doconomy”
Cardul inovator DO Black contribuie la un viitor mai durabil.
Noul card de la Doconomy va ajuta utilizatorii să-și urmărească impactul asupra climei și să atingă obiectivul de reducere a CO2 legat de consum cu 50% per persoană calculat pe țară. Scopul principal al DO Black este de a asigura schimbarea comportamentului și de a acționa ca un instrument nou, radical și inovator pentru a proteja planeta.
„Suntem mândri să facem parte din această inițiativă îndrăzneață care își propune să remodeleze modul în care consumăm. Pentru un mod de viață mai durabil, sunt necesare schimbări radicale și credem că această inițiativă cu Doconomy și UNFCCC are cu adevărat puterea de a implica consumatorii și de a face diferența”, spune Erik Gutwasser, șeful departamentului pentru țările nordice și baltice, Mastercard.
Implicarea consumatorilor pentru a spori activitatea ONU împotriva schimbărilor climatice
Sprijinul din partea Doconomy și Mastercard pentru obiectivele promovate de Secretariatul ONU pentru Schimbări Climatice îmbunătățește activitatea împotriva schimbărilor climatice și poate contribui la atenuarea impactului asupra mediului al consumului la scară globală, aliniindu-se și la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU.
„În timp ce țările lucrează pentru a aborda schimbările climatice prin Acordul de la Paris, este clar că avem nevoie de acțiuni climatice mult mai ambițioase și avem nevoie de ele acum; dar guvernele nu pot rezolva singure schimbările climatice”, transmite Patricia Espinosa.
Sursa: Mastercard.com
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!