Cum se poate găsi un echilibru între stăpânirea strategiilor de comunicare, acumularea
cunoștințelor de SEO și duelul cu algoritmii opaci ai tuturor platformelor de social media, de
la Instagram la Facebook, de la Tik-Tok la Reddit, toate acestea fiind necesare pentru a ajunge
la public, și activitatea propriu-zisă de a crea un concept sau un produs? Aceasta este una dintre
întrebările de la care au pornit membrii din Asociația Fotografică Allkimik și din Asociația
Culturală Marginal atunci când au creat proiectul Share, Tag or Dye, în anul 2022. Ajuns
acum la a treia ediție, proiectul continuă să exploreze tensiunea dintre a fi creator și a fi propriul
promoter prin social media, păstrând totodată un alt aspect inedit al proiectului: apelul pentru
lucrări este realmente deschis, singurul criteriu de selecție a rămas respectarea termenului
limită. Persoanele interesate se pot înscrie completând acest formular, iar deadline-ul tocmai a
fost prelungit până în data de 2 aprilie.
200 de lucrări promovate de creatori de conținut (designeri, scriitori, jurnaliști,
influenceri, organizatori de cursuri și de evenimente offline și online) și artiști profesioniști și
amatori pe canalele lor de social media au fost incluse în prima ediție a proiectului într-o
expoziție găzduită de cinci galerii din țară și din străinătate. În 2023, echipa a revenit cu Share,
Tag or Dye (Again), proiect în cadrul căruia au primit peste 300 de înscrieri de postări de
promovare, transformându-le prin tehnica fotografică a cianotipiei într-un feed de social media
analog, imprimat pe materiale textile de mari dimensiuni, expuse la rândul lor în mai multe
spații de artă din România și din Europa.
Anul acesta, expoziția care va rezulta din postările de social media primite va putea fi
văzută la Experimental Photo Festival 2024 în Barcelona, Spania, dar și la festivalurile Sepsi
Tabakó din Sfântu Gheorghe și Photo Trends din 2 Mai. Călătoria din cadrul acestei ediții
se va încheia cu o expoziție în luna septembrie, în București.
Pe lângă explorarea gradului în care ecranul nostru cel de toate zilele poate să ne pună
în contact cu lucrările, produsele și serviciile de care am putea avea nevoie și care ne-ar putea
interesa, Share, Tag or Dye este și un îndemn la relaționarea cu tehnici fotografice aproape
uitate. Dintre acestea fac parte cianotipia și antotipia, echipa proiectului încercând totodată să
ducă la inovații în fotografie, prin colaborarea din 2023 cu Institutul Național De CercetareDezvoltare Pentru Textile și Pielărie, alături de Dr. Elena Badea, căutând moduri de adaptare
ale cianotipiei pe o serie de materiale sustenabile, dezvoltate de institut.
În contextul democratizării accesului la conținut artistic și nu numai și al consumului
de către publicul interesat, proiectul Share, Tag or Dye ridică probleme proaspete, caută soluții
ancorate în context și invită la participare nemijlocită într-un forum de idei care creează o
comunitate la nivel global, atât în social media cât și în afara ei.
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!