Performanta si eleganta: Noul BMW M2

BY: stiridinromania.ro In Auto, STIRILE ZILEI
Noul BMW M2

Noul BMW M2 a fost lansat recent, aducând cu el o mulțime de inovații și upgrade-uri care îl fac să iasă în evidență în segmentul său. Cu o creștere a puterii de 15 kW/20 CP, motorul pe benzină cu şase cilindri în linie, echipat cu tehnologia M TwinPower Turbo, oferă acum o putere maximă de 353 kW/480 CP. Acest lucru se traduce într-o experiență de condus captivantă, cu un cuplu maxim disponibil între 2.650 și 6.130 rpm.

Cu dimensiuni compacte, tehnologie de șasiu perfect reglată și un concept de operare de ultimă generație, noul BMW M2 promite o experiență de conducere excepțională, potrivită atât pentru utilizarea zilnică pe șosele, cât și pentru aventuri pe circuite. Cu un design exterior modern și accente noi, acest model impresionează cu o estetică agresivă și sportivă.

Noul BMW M2 va fi produs alături de noul BMW Seria 2 Coupé în Mexic și va fi lansat pe piață în august 2024. Se estimează că peste 40% din vânzările totale vor fi înregistrate în Europa, cu Statele Unite fiind cea mai importantă piață unică, urmată de Germania, China, Marea Britanie și Japonia.

Cu un motor cu șase cilindri în linie, transmisie manuală cu șase trepte (opțională) și tracțiune spate, noul BMW M2 oferă o experiență de condus unică în categoria sa. Puterea crescută a motorului, împreună cu tehnologia M TwinPower Turbo, asigură o livrare liniară a puterii și reacții rapide la solicitările conducătorului auto.

Sistemul de răcire specific M asigură menținerea unei temperaturi optime de funcționare, chiar și în condiții de condus extrem de dinamice, iar designul agresiv al exteriorului, cu accente moderne, îl fac să iasă în evidență pe șosea. Cu un difuzor spate puternic sculptat și un sistem de evacuare specific M, noul BMW M2 emană o estetică de mașină de curse, combinată cu eleganța caracteristică mărcii BMW.

În plus, gama extinsă de culori și finisaje pentru exterior, precum Sao Paulo Yellow, Fire Red, Portimao Blue și Skyscraper Grey, oferă clienților posibilitatea de a-și personaliza mașina în funcție de preferințele lor. Cu o viteză maximă de 250 km/h, care poate fi mărită la 285 km/h cu pachetul opțional M Driver, noul BMW M2 promite o experiență de condus de neuitat pentru pasionații de mașini sport., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.

Bucureşti/München. Noul BMW M2 oferă şi mai multă
putere, un impact vizual mai mare ca niciodată şi dotări inovatoare.
În centrul acetui program de actualizări se află puterea crescută cu
15 kW/20 CP: motorul pe benzină, cu şase cilindri în linie, capabil să
urce în turaţii, cu tehnologie M TwinPower Turbo, ajunge acum la 353
kW/480 CP. În plus sunt noile accente de design pentru exterior, un
interior actualizat şi introducerea sistemului de operare BMW 8.5
pentru a sprijini ultima generaţie de BMW iDrive.

 

Noul BMW M2 duce conceptul de propulsie al unui motor cu şase
cilindri în linie, cutie de viteze manuală cu şase trepte (opţională)
şi tracţiune spate clasică, o configurație unică printre rivalii săi,
într-o nouă etapă de evoluţie. Dimensiuni compacte, tehnologie a
şasiului reglată perfect atât pentru condusul zi de zi pe şosele, cât
şi pentru utilizarea pe circuite şi un concept de operare de ultimă
generaţie care permite individualizarea configuraţiei maşinii – toate
acestea fac noul M2 să fie echipat ideal pentru a scrie următorul
capitol în istoria de succes a mărcii BMW M în acest segment.

 

Noul BMW M2 va fi construit alături de noul BMW Seria 2 Coupé la
uzina BMW Group din San Luis Potosí din Mexic. Acesta va fi lansat în
întreaga lume odată cu introducerea în producţie începând cu august
2024. Peste 40% din vânzările totale vor fi înregistrate în Europa.
Cea mai importantă piaţă unică va fi SUA, urmată de Germania, China,
Marea Britanie şi Japonia.

 

Motor cu şase cilindri în linie, cu plus de putere și cuplu

Pe lângă puterea brută, modul inimitabil în care motorul cu şase
cilindri în linie oferă acea putere are un rol-cheie în experienţa de
performanţă oferită de noul BMW M2. Versiunea îmbunătăţită a motorului
pentru versiunea actualizată a maşinii sport de înaltă performanţă
evidenţiază şi mai clar furnizarea liniară a puterii, susţinută până
în limitele superioare ale intervalului de turaţii, care este o
caracteristică specifică modelelor M. Cuplul maxim este disponibil pe
un interval larg, între 2.650 şi 6.130 rpm. La modelul echipat cu
transmisia manuală cu şase trepte, disponibilă opţional, cuplul maxim
rămâne 550 Nm. Când puterea este transferată prin transmisia standard
M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, nivelul creşte la 600 Nm.
Motorul produce o putere maximă crescută de 353 kW/480 CP la 6.250
rpm, cu vârful de turaţie la 7.200 rpm.

 

Pentru ca cel de la volan să poată explora caracteristicile de
performanţă îmbunătăţite ale motorului cu o intensitate şi mai mare,
s-au făcut progrese suplimentare cu maparea şi răspunsul acceleraţiei
în toate modurile de condus selectabile prin meniul M Setup. Drept
urmare, noul BMW M2 oferă reacţii mult mai rapide la solicitările de
accelerare ale conducătorului – atât atunci când este comenadat cu
transmisia M Steptronic cu opt trepte, cât şi cu cea opţională, cutia
manuală cu şase trepte.

 

Capacitatea noului BMW M2 de a oferi o livrare mai bună a puterii
este înrădăcinată într-o bază tehnologică foarte puternică. Motorul de
3,0 litri diferă de propulsorului gamei BMW M3/BMW M4 doar prin câteva
detalii. Valoarea maximă crescută a noului BMW M2 conferă mai multă
greutate revendicărilor de lider în segmentul automobilelor compacte
de înaltă performanţă. În plus, acum atinge paritatea cu variantele cu
transmisie manuală ale noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé.

 

Competenţa în curse oferă performanţe impresionante

Pe lângă perechea de turbocompresoare monoscroll, un intercooler
indirect şi un wastegate controlat electronic, tehnologia M TwinPower
Turbo a motorului cu şase cilindri în linie include injecţie de înaltă
precizie, răspuns variabil al supapelor VALVETRONIC şi distribuţie
complet variabilă a arborelui cu came Double-VANOS. De asemenea,
motorul are o serie de detalii împrumutate direct din designul maşinii
de curse şi al căror impact este cel mai evident în răspunsul foarte
rapid, apetitul pentru turaţii şi capacitatea de înaltă performanţă în
utilizarea pe circuit. Aceste detalii includ un carter extrem de
rigid, cu o construcţie fără manşon, cu punte închisă, un arbore cotit
forjat cu construcție uşoară, alezaje ale cilindrilor cu un strat de
fier pulverizat voltaic şi un miez chiulasă fabricat prin printarea 3D.

 

Sistemul de răcire specific M asigură menţinerea unei temperaturi
optime de funcţionare, chiar şi la sarcini mari, pentru componentele
sistemului de propulsie. De asemenea, circuitul de ulei este proiectat
pentru a face faţă situaţiilor de condus extrem de dinamic. O pompă de
ulei cu program de control asigură o alimentare fiabilă cu ulei chiar
şi în cazul unor acceleraţii longitudinale şi laterale extreme.

 

Motorul îşi transferă puterea printr-o transmisie M Steptronic cu opt
trepte, cu Drivelogic, ca echipare standard. Butonul Drivelogic
integrat în maneta selectorului face posibilă modificarea
caracteristicilor de schimbare ale transmisiei, cu posibilitatea de a
alege una dintre cele trei setări care se pot distinge clar. Atât
maneta selectorului de viteze în cel mai recent design M, cât şi
clapetele de schimbare de pe volan permit intervenţii secvenţiale în
procesul de selecţie a treptelor în orice moment.

 

Cutia manuală folosește Gear Shift Assistant, care utilizează
controlul vitezei de cuplare pentru a asigura o funcţionare fără
patinare atunci când retrogradaţi într-o treapta inferioară la frânare
în viraje.

 

Indiferent de forma de transfer al puterii pe care o alege clientul
pentru BMW M2, puterea crescută a motorului reduce cu 0,1 secunde
timpul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h: noul BMW M2 realizează
sprintul în 4,0 secunde cu transmisia standard sau 4,2 secunde dacă
este comandat cu cutia de viteze manuală cu şase trepte. Creşterea
puterii îşi face simţită prezenţa şi la sprintul de la 0 la 200 km/h,
oferind o îmbunătăţire de 0,6 secunde în cazul BMW M2 cu transmisie M
Steptronic cu opt trepte (acum 12,9 secunde) – totodată scade şi
timpul afişat de maşinile cu cutia de viteze manuală cu 0,6 secunde
(până la 13,7 secunde). Viteza maximă este de 250 km/h, dar poate fi
mărită la 285 km/h cu pachetul opţional M Driver. Livrarea dinamică a
puterii este susţinută de o acustică puternic emoţională a motorului,
evocată de sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric.

 

Design exterior cu impact vizual, cu accente moderne

Caracteristicile de design specifice M, adaptate cerinţelor
funcţionale ale direcţionării aerului de răcire, şi echilibrul
aerodinamic accentuează aspectul atractiv al modelului cu două uşi. O
grilă BMW orizontală mare şi priza de aer inferioară, divizată în trei
secţiuni, optimizează răcirea componentelor sistemului de propulsie şi
a frânelor.

 

Farurile LED specifice modelului sunt poziţionate spre marginile
exterioare ale părţii frontale. Într-un omagiu adus modelelor
emblematice BMW 02, acestea au fiecare un singur far circular care
generează atât faza scurtă, cât şi faza lungă. Ghidajele de lumină în
formă de U de la marginea inferioară a farurilor servesc atât ca
lumini de zi, cât şi ca semnalizatoare. Opţional sunt disponibile
farurile LED adaptive cu BMW Selectiv Beam, cu asistent antiorbire
pentru faza lungă, şi farurile M Shadowline cu incrustaţii întunecate.

 

Noul BMW M2 poate fi comandat opţional şi cu un plafon M Carbon care
nu numai că reduce masa maşinii cu aproximativ şase kilograme, dar
creşte şi agilitatea prin coborârea centrului de greutate.

 

Difuzorul spate al noului BMW M2 are un element difuzor puternic
sculptat în stilul unei maşini de curse. Sistemul de evacuare
alimentează două perechi de ţevi de evacuare, care sunt poziţionate la
o distanţă semnificativă de marginile părţii din spate şi, de
asemenea, canalizează vizual imagina de automobil de curse a BMW M2.
Acum decoraţiunile pentru ţevile de evacuare duble sunt finisate
standard în negru. Denumirea modelului, tot de culoare neagră, de pe
capota portbagajului şi grila radiatorului creează o impresie deosebit
de elegantă cu conturul de culoare argintie.

 

Gama extinsă semnificativ de culori pentru exterior; jante din
aliaj uşor cu un design nou

Clienţii îşi pot comanda noul BMW M2 într-o gamă de trei culori
solide, cinci nuanţe metalizate şi şase finisaje BMW Individual. Gama
extinsă semnificativ include noile variante Sao Paulo Yellow solid,
Fire Red metalizat, Portimao Blue metalizat şi Skyscraper Grey
metalizat. În plus, selecţia de finisaje BMW Individual pentru noul
BMW M2 include acum şi Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto şi
Twilight Purple.

 

Noul BMW M2 este echipat standard cu jante M din aliaj uşor cu design
double-spoke şi finisaj Jet Black. Dimensiunile sunt de 19 inchi la
puntea din faţă şi 20 de inchi la puntea din spate. O nouă completare
a listei de opţiuni sunt jantele M din aliaj uşor cu design
double-spoke şi aceleaşi dimensiuni, dar finisate în argintiu. Ele pot
fi combinate cu anvelope de circuit dacă este specificat pachetul
opţional M Race Track.

 

Noi volane şi suprafeţe ale scaunelor, scaunele-scoică M
Carbon acum disponibile şi ca opţiune individuală

Cea mai importantă interfaţă dintre conducător şi maşină – volanul –
a fost reproiectată, aducând un aspect fresh interiorului modelului
compact de înaltă performanţă. Volanul M din piele oferit standard la
noul BMW M2 are acum o ramă cu bază plată şi braţe modificate cu linii
clar definite. Un marcaj central roşu în poziţia ora 12, clapetele
pentru schimbarea vitezelor şi cele două butoane M pentru selectarea
setărilor automobilului configurate individual proiectează sentimentul
intens de maşină de curse. Un volan M Alcantara este disponibil acum
ca opţiune în acelaşi design. O funcţie de încălzire este oferită ca
opţiune pentru ambele variante de volan.

 

Scaunele opţionale M Sport din piele Vernasca pot fi comandate acum
şi într-o variantă bicoloră roşu/negru. În plus, scaunele-scoică M
Carbon cu masă redusă pentru noul BMW M2 nu sunt disponibile doar
împreună cu pachetul M Race Track, ci şi ca opţiune individuală. Cu
suprafeţe din piele Merino, reglare electrică în mai multe direcţii,
tetiere detaşabile şi o facilitate pentru adăugarea unei centuri cu
prindere în mai multe puncte, acestea optimizează atât nivelul de
confort al maşinii, cât şi condiţiile sale de cursă.

 

Sistem de operare BMW 8.5, control digital pentru funcţiile de climatizare

Conţinutul specific M din ecranul central curbat BMW şi BMW Head-Up
Display opţional îmbunătăţeşte aura progresivă de maşină sport a
cockpitului. Gruparea ecranelor complet digitale, formată dintr-un
monitorul de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi un display central
de 14,9 inchi (37,85 cm), oferă acum scena pentru cea mai recentă
evoluţie a sistemului de control/operare BMW iDrive bazat pe sistemul
de operare BMW 8.5. Funcţiile sistemului de climatizare sunt acum
operate şi digital. Setările de temperatură şi ventilaţie, precum şi
încălzirea scaunelor şi, dacă este specificat, încălzirea volanului la
noul BMW M2 pot fi controlate fie tactil, folosind o opţiune specială
de meniu în zona inferioară a displayului central, fie prin comandă
vocală cu ajutorul Asistentului Personal Inteligent BMW.

 

Această adoptare pe scară largă a digitalizării duce la o reducere
suplimentară a numărului de butoane şi comenzi din cockpit şi este
însoţită de o reproiectare a panoului de bord. Noile comenzi de
reglare pentru grilele de aerisire din centrul panoului de instrumente
şi pe partea şoferului şi a pasagerului din faţă a cockpitului permit
reglarea direcţiei fluxului de aer prin mişcări de rotaţie şi înclinare.

 

Elementele ornamentale de interior din panoul de bord şi consola
centrală a noului BMW M2 sunt standard în culoarea Dark Graphite mat.
Elementele ornamentale interioare din Aluminium Rhombicle Anthracite,
fibră de carbon M sau noul aluminiu periat fin sunt disponibile opţional.

 

Concept de operare specific M, echipare standard extinsă

În centrul conceptului de operare specific M se află butonul Setup de
pe consola centrală. Acesta oferă acces direct la opţiunile de setări
ale motorului, suspensiei M adaptive standard, direcţiei M
Servotronic, sistemului de frânare integrat care funcţionează împreună
cu frânele M Compound şi funcţia M Traction Control, care permite
şoferilor să seteze praguri individuale de intervenţie pentru
limitarea patinării roţilor. De asemenea, Gear Shift Assistant al
cutiei de viteze manuale – disponibilă opţional – este activat şi
dezactivat prin meniul M Setup.

 

Echipamentul standard pentru noul BMW M2 include, de asemenea,
climatizare automată în trei zone, iluminare ambientală, un sistem de
difuzoare HiFi, un sertar de încărcare wireless pentru telefoane
mobile şi BMW Live Cockpit Plus cu sistem de navigare BMW Maps.
Integrarea smartphone-ului, disponibilă standard, permite utilizarea
Apple CarPlay şi Android Auto. Sistemele semiautonome de condus şi
parcare, care sunt disponibile standard, includ avertizare de
coliziune frontală, tempomat cu funcţie de frână, funcţie Speed Limit
Info cu indicator de interzicere a depăşirii, avertizare de părăsire a
benzii şi controlul distanţei de parcare cu senzori în partea din faţă
şi din spate a maşinii. Printre elementele opţionale disponibile se
numără Driving Assistant, tempomat activ cu funcţie Stop&Go şi
asistent de parcare cu asistent pentru marşarier.

 

De asemenea, pe lista de opţiuni se află Comfort Access, o trapă
glisantă/rabatabilă acţionată electric şi sistemul de sonorizare
Harman Kardon Surround. Pe lângă BMW Head-Up Display, opţionalul BMW
Live Cockpit Professional din noul BMW M2 include acum şi Augmented
View pe displayul central.



Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com




Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

#NightDriveRO, BMW X2 și MINI Countryman într-o prezentare cu povești urbane

Prezentare cu povești urbane: Night DriveRO cu BMW X2 și MINI Countryman

BMW România propune un proiect inedit în București, care combină prezentarea noilor modele BMW X2 și MINI Countryman, explorarea...

Read More...
135 de milioane de euro, pentru construcţia noului stadion din Timişoara! A fost lansată licitaţia pentru execuţia lucrărilor

Epopeea stadionului nou din Timişoara

Timișoara se pregătește să își salute noul stadion, odată ce Compania Națională de Investiții a scos la licitație contractul...

Read More...

Performanta deosebita la Campionatul National de Inot – Cadeti (12 – 13 ani) din 2024

Campionatul Național de Înot – Cadeți (12-13 ani) s-a desfășurat la Târgoviște, în perioada 12-14 iulie 2024, unde sportivii...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro