Semnalul SOS – istoria și semnificația lui

BY: stiridinromania.ro In Actualitate, STIRILE ZILEI
3 octombrie 1906: Mesajul SOS ("Save Our Souls", "Save Our Ship") a fost adoptat ca semnal internațional de forță majoră

Semnalul de alarmă “SOS” este cunoscut în întreaga lume ca fiind cel mai frecvent utilizat în codul Morse. Adoptat pentru prima dată de Guvernul German în aprilie 1905, semnalul a devenit standard la nivel mondial prin semnarea celei de-a doua Convenții Internaționale Radiotelegrafice în 1906 și intrarea în vigoare în 1908.

De-a lungul timpului, SOS a fost principalul semnal radio maritim de primejdie până în anul 1999, când a fost înlocuit de Sistemul Global Maritimă de Siguranță. Odată cu acest nou sistem, semnalul SOS a devenit ilegal pentru o navă să semnaleze că se află în primejdie folosind codul Morse. Cu toate acestea, semnalul SOS este încă recunoscut ca un semnal de alarmă vizual.

Utilizarea semnalului SOS a fost introdusă pentru prima dată în Germania prin reglementările naționale de radio începând cu 1 aprilie 1905. Aceste reglementări au introdus trei noi secvențe de cod Morse, inclusiv semnalul SOS.

Primul apel de primejdie SOS transmis prin radio a fost făcut de nava Slavonia la 10 iunie 1909. Acest eveniment a fost menționat într-un articol intitulat “Realizări notabile fără fir” din septembrie 1910 al revistei “Modern Electrics”. Cu toate acestea, operatorii navei Titanic au folosit atât apelurile de alarmă CQD, cât și SOS în momentul scufundării navei în aprilie 1912. Ulterior, utilizarea de CQD a dispărut din motive de siguranță pe apă.

În utilizarea populară, SOS a fost asociat cu acronime precum “Save Our Ship” (Salvați nava noastră), “Save Our Souls” (Salvați sufletele noastre) sau “Send Out Succour” (Trimiteți ajutor). SOS este singurul semnal format din 9 elemente în cod Morse, ceea ce îl face mai ușor de recunoscut, în timp ce celelalte simboluri folosesc cel mult 8 elemente.

Astfel, semnalul SOS rămâne un simbol puternic al alarmei și solicitării de ajutor în situații de primejdie. Deși nu mai este utilizat ca semnal radio maritim oficial, el continuă să fie recunoscut și înțeles în întreaga lume.

SOS este cea mai frecvent utilizată descriere internațională în codul Morse a unui semnal de alarmă. Acest semnal a fost adoptat pentru prima oară de către Guvernul German în aprilie 1905, și a devenit standardul la nivel mondial în cadrul celei de a doua Convenții Internaționale Radiotelegrafice, care a fost semnată la 03 noiembrie 1906 și a intrat în vigoare la 1 iulie 1908.

SOS a rămas principalul semnal radio maritim de primejdie până în 1999, când a fost înlocuit de Sistemul Global Maritimă de Siguranță. Cu acest nou sistem, semnalul SOS a devenit ilegal pentru o navă pentru a semnala faptul că ea este în primejdie în codul Morse. Totuși, semnalul SOS este încă recunoscut ca un semnal de alarmă vizual.

Utilizarea semnalului SOS a fost introdusă pentru prima dată în Germania, ca parte a unui set de reglementări naționale de radio, începând cu 1 aprilie 1905. Aceste reglementări au introdus trei noi secvențe de cod Morse, inclusiv semnalul de primejdie SOS.

Prima navă care a transmis un apel de primejdie SOS a fost Slavonia la 10 iunie 1909, în conformitate cu articolul “Notable Achievements of Wireless” (Realizări notabile fără fir) în septembrie, 1910 din revista ‘Modern Electrics. Cu toate acestea, a existat o oarecare rezistenta printre operatorii Marconi la adoptarea nou semnal, și, abia în aprilie, 1912 scufundarea navei Titanic, operatorii navei au folosit concomitent apeluri de alarmă CQD și SOS. Cu toate acestea, din motive de siguranță pe apă, utilizarea de CQD pare să fi dispărut din acest moment.

În utilizarea populară, SOS a devenit asociat cu acronimul unor expresii cum ar fi Save Our Ship („Salvați nava noastră”), Save Our Souls („Salvați sufletele noastre”), sau Send Out Succour („Trimiteți ajutor”). SOS este singurul semnal format din 9 elemente în cod Morse, făcându-l mai ușor de recunoscut, celelalte simboluri folosind cel mult 8 elemente.

Stirea a aparut pentru prima dată în Glasul.info.


Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Glasul.info

Sursa si foto: Glasul.info




Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Maria Broască – O poveste de determinare și recuperare

Maria Broască este o junioară talentată și face parte din proiectul "Țară, țară, vrem campioane!" coordonat de Mariana Bitang...

Read More...

Campioni după 15 ani! Victorie în finala de rugby cu CSM Știința Baia Mare, scor 17-13!

Echipa de rugby a României a reușit să câștige finala Cupei României împotriva echipei CSM Știința Baia Mare cu...

Read More...
IMPACTPRESS

Explozie la etajul I al unui imobil din Giarmata, cu patru victime

Explozie la un imobil din Giarmata: Patru victime, clădiri afectate și cercetări în desfășurare Pompierii militari de la ISU Timiș...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro