La Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Timis, saptamana aceasta a fost destinata unor noi sesiuni de lucru cu reprezentantii primariilor din judet, 80 de reprezentanti ai unitatilor administrative din judet participand la aceste intalniri.
Temele abordate au vizat subiecte legate de protectia drepturilor copilului, dar si de prevenirea violentei domestice, respectiv organizarea cursurilor de formare pentru asistenti maternali/familii/persoane de plasament.
In cadrul intalnirilor, s-a discutat despre utilizarea corecta a programului Observatorul Copilului din cadrul Sistemului Informatic National pentru Adoptie – SINA, precum si despre masurile care trebuie luate in vederea prevenirii violentei domestice. Participantilor li s-au oferit informatii cu privire la linia telefonica destinata victimelor violentei domestice – 0800.500.333.
De asemenea, s-a prezentat Ordinul nr.1541 din 7 iulie 2025 pentru aprobarea Ghidului privind organizarea si desfasurarea consultarilor cu copiii de catre autoritatile publice centrale si locale, a Ghidului metodologic pentru selectarea si pregatirea persoanelor responsabile de realizarea procesului de participare a copiilor in procesele decizionale din autoritatile publice centrale si locale si a Ghidului metodologic pentru raportarea de catre autoritatile publice centrale si locale a activitatilor de consultare cu copiii.
Intalnirile au inclus si informatii referitoare la cursurile de formare profesionala pentru asistenti maternali/persoane sau familii de plasament organizate de catre DGASPC Timis, precum si alte modificari legislative si noi proceduri din sfera protectiei copilului si a persoanelor adulte aflate in dificultate.
Colaborarea dintre Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului si reprezentantii serviciilor publice de asistenta social din cadrul primariilor are un rol important in asigurarea unei colaborari eficiente in furnizarea serviciilor sociale catre cetateni. Prin intermediul acestor intalniri de lucru, se urmareste armonizarea procedurilor de lucru, stabilirea responsabilitatilor in ceea ce priveste managementul de caz si monitorizarea cazurilor persoanelor care au nevoie de servicii sociale, precum si discutarea nevoilor specifice ale fiecarei comunitati din judet.
Sursa: www.impactpress.ro
Foto: Impactpress.ro
Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
Mai multe gasiti pe pagina de Facebook stiridinromania.ro!
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin @ stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!








































