Sinaia.
Cel mai important eveniment din Europa Centrală și de Est dedicat autovehiculelor de epocă revine pe 24 iunie la Castelul Peleș. De la Dacia Lăstun la Lamborghini Miura, 43 de automobile și motociclete de epocă vor fi prezentate pe covorul roșu, în fața Castelului Peleș. Evenimentul aduce participanți din România, dar și un număr-record de șapte participanți din afara țării – din Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Polonia și Marea Britanie, unii dintre aceștia anunțându-și deja intenția să parcurgă și mai bine de 1000 km pe roți până în prezent. la eveniment cu automobile foarte valoroase.
În lumea concursurilor de eleganță moderne, Concursul de eleganță Sinaia propune să aducă în prim-plan nu doar automobile valoroase financiare, cât și pasiunea și poveștile pasionaților obișnuiți. Un automobil devine valoros nu doar prin prețul de preț, ci și atunci când în spate există o poveste sau pasiunea de zeci de ani de restaurare a proprietarului (așa cum a fost cazul de mai multe ori la Sinaia). De aceea, la Sinaia pot străluci în egală măsură automobile interbelice de lux sau automobile autohtone care țin în viața istoria automobilului românesc.
Concursul de Eleganţă Sinaia este organizat cu sprijinul Primăriei Oraşului Sinaia şi a Muzeului Naţional Peleş într-un spaţiu încărcat de tradiţie. Castelul Peleș a găzduit două ediții clasice ale Concursului de Eleganță, în 1934 și 1935, iar Castelul încă mai păstrează urmele garajelor regale. Relansat în 2011, Concursul de Eleganță Sinaia a ajuns la a 10-a ediție modernă exactă în anul în care principalul organizator, Retromobil Club România, aniversează 25 de ani de la înființare.

Evenimentul are în prim-plan o serie de aniversări importante din partea a doi producători mondiali emblematici: Porsche și BMW. Aniversarea a 75 de ani de istorie Porsche este marcată de prezență unui automobil BMW 356 pre-A, adus din Germania de la Muzeul Porsche, dar și de o grupă specială în concurs dedicat acestui eveniment. BMW aniversează 90 de ani de grilă dublă – unul dintre cele mai recunoscute repere de design din lumea automobilului, cu o grupă dedicată, în timp ce o mică expoziție marchează centenarul BMW Motorrad. În prim-plan va fi și aniversarea a 100 de ani de la crearea cursei de 24 de ore de la Le Mans, precum și 175 de ani de la nașterea lui Giovanni Battista Pirelli, un pionier al industriei anvelopelor.
După ce, la ultima ediție, evenimentul a oferit o perspectivă a viitorului cu echipa “Blue Streamline” de Formula Student ca invitată specială, ediția din acest an are o altă prezență sportivă inedită: MINI Electric Racing – primul MINI Electric de competiție din istorie și una dintre primele mașini de curse din lume construită pe baza unui automobil electric de serie, un proiect românesc pregătit de atelierul Engage Engineering.
Concursul de Eleganţă Sinaia demonstrează relevanţa şi prin prezenţa unor personalităţi importante din lumea automobilului. În acest an, juriul este alcătuit din șase invitați, cinci dintre aceștia venind din afara țării. Poate cei mai cunoscuți sunt Mario Theissen, fostul președinte BMW Motorsport în era participărilor BMW în Formula 1 cu colaborări cu echipele Willliams și Sauber, dar și Gautam Sen, vicepreședinte FIVA, istoric auto și reputat autor.
În a doua zi, Sinaia va găzdui, în premieră, cel mai important simpozion de restaurări de automobile, organizat sub patronajul FIVA. Evenimentul aduce opt invitații internaționale care vor susține prezentări despre marea provocare din lumea restaurării – echilibrul fragil între conservare și reconstrucție, dintre patină și funcționalitate. Printre invitați sunt nume precum Adolfo Orsi, istoric auto și o prezență importantă la automobile de epocă de marcă precum Villa d’Este și Pebble Beach, reprezentantul familiei care a deținut multă vreme marca Maserati și a influențat imaginea automobilelor sport din Italia; Sam Hancock din Marea Britanie, fost pilot de curse în anduranţă, cu o experienţă valoroasă la cursa 24h de la Le Mans, consultant de achiziţii de automobile de epocă şi privilegiat pilot cu automobile de legendă precum Ferarri 250 GTO; Laura Kukuk, inginer auto și restaurator cu o experiență deosebită de valoroasă, membru în juriu la Villa d’Este sau Pebble Beach.
Concursul de Eleganță de la Sinaia revine cu un program complet pentru public și profesioniști. Un efort unic, care pune România și Sinaia ca punct central pe harta automobilelor de epocă. Proiectul nu ar fi fost posibil fără un sprijin valoros din partea partenerilor. Alături de BMW Group, susținător de tradiție al concursului, în acest an Porsche este prezent ca brand aniversat. Alexandrion Group este prezent din acest an ca susținător al claseiFabricat în România” prin două branduri valoroase ale proiectelor, care fac îmbinarea între inovație și tradiție: Carpathian Single Malt Whisky, primul whisky autentic românesc, și Rhein Extra, spumantul românesc cu o tradiție. din 1892. Grawe Asigurări, Pirelli, Regina Maria, Metalli Roof, Gameworld Casino, Spectrum Automobile se înscriu în lista de sponsori principali. Și în acest an, Albini Prassa oferă un ceas special marelui câștigător – în acest an va fi ediția specială Tissot “Săgeata Orientului”, un omagiu prime linii aeriene transcontinentale din lume, care lega Parisul de București și Istanbul, la începutul anilor 1920. Tarom este transportator oficial pentru invitații internaționale. Lista sponsorilor este completată de KPMG, LCF Auto Gallery, Fan Courier, Auto Total și Aliat.
Program Concursul de Eleganţă
24 iunie
• 10:00 – 16:00 – Expoziţia automobilelor participante, la Castelul Peleş, Economat şi Castelul Pelişor.
• 10:00 și 14:30 – Tururi ghidate, cu start de la Carol Gastro Bierhaus.
• 12:00 – 14:30 – Parada pe platoul Castelului Peleş. Automobile participante vor defila pe categorii prin fața juriului CES și a publicului.
• 17:00 – 18:00 – Turul orașului Sinaia.
• 18:00 – 19:30 – Festivitatea de premieră. Automobilele vor defila în fața Casinoului din Parcul Central din Sinaia
Listă participanţi în concurs
2 |
FIAT 508 S Balilla Webber (1932) |
LCF Auto Gallery (IF) |
||
CABRIOLET |
4 |
BMW 315 (1934) |
Iulian Todirica (SV) |
|
Categoria |
6 |
Mercedes 200 C (W21) (1936) |
Rocco Nuzzi (IF) |
|
Antebelice |
8 |
Mercedes 290 Sport Roadster (W18) (1937) |
Costel Casuneanu (BC) |
|
10 |
PIERCE ARROW 43 Le Baron (1931) |
Muzeul de mașini retro Zlaten Rozhen (Bulgaria) |
||
SEDAN |
12 |
CADILLAC Seria 75 Fleetwood (1939) |
Ilie Zoltareanu (CT) |
|
14 |
Citroen 15 CV (1953) |
Adrian Pintea (Ungaria) |
||
16 |
MERCEDES 190 SL (1957) |
Irinel Velcescu (B) |
||
18 |
MORGAN +4 (1965) |
Ovidiu Gherman (CT) |
||
CABRIOLET |
20 |
MERCEDES 300 S Cabriolet (1964) |
Alessandro Pietta (Italia) |
|
22 |
FIAT 850 Spider (1972) |
Laurentiu Gioroc (B) |
||
24 |
WARTBURG 311 De Luxe (1962) |
Ivan Chobanov (Bulgaria) |
||
26 |
MERCEDES 280 SEL 4.5 (1972) |
Vlad Achim (SB) |
||
Categoria |
SEDAN |
28 |
RENAULT 12 TL Break (1974) |
Adrian Tudor (PH) |
Postbelice |
30 |
MERCEDES 230.6 (1974) |
Horatiu Toma Bozero (SM) |
|
32 |
JAGUAR XJ (1985) |
Albert Ranete (IF) |
||
34 |
CHRYSLER New Yorker Highlander (1948) |
Atelier Concorso (IF) |
||
36 |
ALFA ROMEO Giulia Sprint Speciale (1963) |
Mihail Astratinei (B) |
||
38 |
JAGUAR E Type 2+2 (1967) |
Marius Vargatu (DJ) |
||
COUPE |
40 |
LAMBORGHINI Miura P400 (1968) |
Classic Experts LTD (Anglia) |
|
42 |
LANCIA Fulvia (1970) |
Stefan Sverginski (B) |
||
44 |
FORD Mustang II (1974) |
Daniel Barbu (B) |
||
46 |
LANCIA Beta 1600 HPE (1978) |
Camil Aliman (B) |
||
48 |
BMW 600 (1958) |
Mircea Muncean (SM) |
||
50 |
BMW 2002 Turbo (1974) |
Colecția Bonaventura Classic (Polonia) |
||
Categoria “90 de ani |
52 |
ALPINA BMW C2 2.7 (1987) |
Adrian Dobrila (B) |
|
grilă dublă BMW” |
54 |
BMW M3 Sport Evolution (1990) |
Alexandru Oprea (B) |
|
56 |
BMW Z1 (1990) |
LCF Auto Gallery (IF) |
||
58 |
PORSCHE 356 B (1961) |
Cristian Flueraru (B) |
||
Categoria “Porsche 75” |
60 |
PORSCHE 912 (1966) |
Silviu Startulat (B) |
|
62 |
PORSCHE 944 S2 (1989) |
Gabriel Tomescu (B) |
||
64 |
PUCH N (1912) |
Petja Grom (Slovenia) |
||
66 |
AJS S8 (1931) |
Gheorghe Soos Torok (TM) |
||
Categoria |
68 |
ZUNDAPP K500 (1939) |
Tudor Ghigheanu (IF) |
|
“2 roti istorice” |
70 |
ZUNDAPP K750 (1944) |
Expo Moto Bucovina (SV) |
|
72 |
HARLEY DAVIDSON WL 750 (1946) |
Cristian Juscu (GJ) |
||
74 |
BMW R 50/5 (1970) |
Daniel Pisica (B) |
||
76 |
DACIA 1300 (1970) |
George Lupu (PH) |
||
Categoria |
78 |
ARO 304 (1980) |
Catalin Copaescu (B) |
|
“Fabricat in Romania” |
80 |
DACIA 1310 TX (1987) |
Florin Lupu (B) |
|
82 |
OLTCIT Club 11 RM (1989) |
Stana George Bogdan (B) |
||
84 |
DACIA 500 (1989) |
Ioan Vlad (MM) |
Despre Retromobil Club România
La 25 de ani de la înființarea sa de către 21 de pasionați de vehicule istorice, Retromobil Club România, la ora actuală, cea mai importantă asociere de profil din țară, fapt ce se datorează celor 3.700 de membri și eforturi considerabile prin care se restaurează și se restaurează. întrețin vehicule istorice ce se înscriu în patrimoniul tehnic și cultural național și mondial.
Retromobil Club România are misiunea de a cultiva pasiunea pentru fenomenul automobilistic, fiecare dintre evenimentele sale fiind un demers cultural-educativ prin care încurajează colecționarea, restaurarea și păstrarea vehiculelor istorice de pe teritoriul României, fiind totodată singura organizație care poate oferi sprijinul tuturor celor care doresc. să inițieze un proiect de rezervă a unui autovehicul istoric.
Retromobil Club România a reușit în cei 25 de ani de la lansarea sa certificarea a peste 8.000 de vehicule istorice și acest prezent în țară prin 41 de filiale județene care realizează un program anual de peste 160 de evenimente.
Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com

Mai multe gasiti pe pagina de Facebook stiridinromania.ro!
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin @ stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!