Prima generaţie BMW M5 a debutat în urmă cu 45 de ani. Nu doar a
deschis o categorie nouă de modele, a schimbat precepţia lumi auto
asupra automobilelor de înaltă perfromanţă. Cu a doua generaţie BMW
M5, în 1992, debuta şi primul BMW M5 Touring – primul model combi de
înaltă performanţă din Germania.
Construind pe o istroie valoroasă şi unică, noul BMW M5 Touring vine
cu o combinaţie inegalabilă de performanţă, confort pe distanţe lungi
şi un interior care poate fi utilizat într-o mare varietate de moduri.
Al treilea model Touring bazat pe BMW M5 Sedan de înaltă performanţă
după generaţiile din 1992 şi 2007, vine acum cu sistem de propulsie
plug-in hybrid pentru prima dată.
Designul extrovertit, sportiv, utilizarea de zi cu zi versatilă,
calităţile deosebite pe distanţe lungi, abilităţile dinamice
remarcabile pe circuit şi capacitatea de condus electric în traficul
urban sunt o parte din calităţile care definesc acest concept de
automobil atât de versatil. Aceasta este esenţa spiritului M –
îmbinarea între perfomanţă dinamică şi versatilitatea în utilizarea zilnică.
Designul exterior al noului BMW M5 Toruing combină stilul atletic şi
detaliile specifice M cu proporţiile familiare ale modelului Touring.
În acelaşi timp se face o diferenţiere clară faţă de noul BMW Seria 5
Touring. Acestea este evidenţiată şi prin suprafeţele mari vopsite şi
prin acoperişul cu finisaj negru solid. Parte frontală expresivă vine
cu prize mari de aer. Linia laterală specifică modelului este definită
de pasaje ale roţilor puternic evazate, umeri foarte puternici şi o
linie lungă a acoperişului. Partea din spate accentuează lăţimea
maşinii: spoiler distinctiv pe plafon, reflectoare verticale, difuzor
în două secţiuni care încorporează ţevi de evacuare duble pe stânga şi
dreapta, într-o grupare specifică modelelor M de înaltă performanţă.
Grila BMW M Iconic Glow şi covor luminos lateral sunt echipamente
standard care contribuie la prezenţa specială a modelului.
Sistemul M HYBRID combină un motor termic V8, cu funcţionare în
regim mare de turaţii, şi motor electric cu tehnologia BMW eDrive de
generaţia a cincea. Puterea sistemului este de până la 535 kW/727 CP,
dezvoltat prin combinarea motorului termic cu până la 430 kW/585 CP cu
cel electric cu până la 145 kW/197 CP). Cuplul maxim este de 1.000 Nm,
dezvoltat prin combinaţia dintre motor termic cu până la 750 Nm şi
motorul electric cu până la 280 Nm. Acceleraţia 0-100 km/h: este 3,6
secunde şi 0-200 km/h în 11,1 secunde. Viteză maximă este 250 km/h,
305 km/h cu pachet opţional M Drive. Livrarea instantanee a puterii
motorului electric este combinată cu funcţionarea pe un regim larg de
turaţii a propulsorului V pentru a produce caracteristici de
performanţă tipice M, cu un răspuns dinamic în orice situaţie.
Sistemul de propulsie este derivat din prototipul de anduranţă BMW M
Hybrid V8. Următoarea etapă a strategiei de electrificare în curs
pentru gama de modele BMW M GmbH.
Motorul V8 de ultimă generaţie este în centrul sistemului de
propulsie M HYBRID. Capacitate de 4,4 litri, tehnologie M TwinPower
Turbo de ultimă oră care foloseşte un sistem cu două turbine twin
scroll poziţionate în interiorul cilindrilor, galerie de evacuare
transversală şi proces optimizat de separare a uleiului. Limita
turaţiei este de 7.200 rpm. Sistemul de răcire şi alimentare cu ulei
sunt concepute pentru utilizarea pe circuit. Sistem de evacuare sport
cu clapete controlate electric asigură posibilitatea de a opta între o
utilizare confortabilă sau note sonore deosebit de sportive.
Acompaniament acustic oferit de BMW IconicSounds Electric este o
echipare standard.
Cuplu suplimentar este disponibil de la demaraj datorită motorului
electric compact integrat în cutia de viteze. Chiar şi cu o
construcţie compactă, o soluţie unică cu o treaptă de demultiplicare,
creşte cuplul efectiv al motorului electric la intrarea în transmisie
la maximum 450 Nm.
Transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic oferă trei
programe de schimbare a treptelor de viteză, poate fi acţionată
folosind noul selector de viteze sau clapetele de schimbare de pe
volan. Launch Control, disponibil standard, şi funcţia opţională Boost
Control asigură o dinamică maximă la orice demaraj sau când aveţi de
un plus de viteză.
Bateria de înaltă tensiune are o capacitate netă de 18,6 kWhî.
Aceasta asgiură o autonomie electrică de 61-67 km măsurată în ciclul
WLTP. Condus pur electric este posibil până la o viteză maximă de 140
km/h. Încărcare AC de până la 11 kW este disponibilă standard, aceasta
permite încărcare completă a bateriei în mai puţin de două ore.
Sistemul de tracţiune integrală M xDrive şi diferenţialul Active M
optimizează tracţiunea, stabilitatea direcţională şi dinamica. Trei
moduri pot fi selectate prin meniul M Setup: 4WD, 4WD Sport, precum şi
2WD pentru tracţiunea pură pe puntea spate cu sistemul DSC dezactivat.
Conceptul auto este concentrat pe performanţă, cu ampatament lung şi
ecartamente largi. Suporturi mai rigide pentru motor şi subcadrul
punţii spate completează construcţia sportiva. Modelul vine cu o serie
extinsă de elemente de rigidizare: braţe transversale specifice
modelului în podea, panou de rigidizare şi bară transversală în
secţiunea din spate; panoul de rigidizare tower-to-bulkhead, braţe tip tower-to-front-end.
Punte faţă cu dublu braţ transversal şi punte spate dispun de
suspensie multibraţ, cu proprietăţi cinematice şi elastocinematice
specifice modelului. Suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate
electronic şi Direcţie Integrală Activă vin ca echpamente standard.
Direcţia M Servotronic cu raport variabil are o conexiune rigidă cu
şuruburi la subcadrul punţii faţă. Sistemul de frânare integrat oferă
posibilitatea de a opta între două tipuri de răspuns: normal şi sport.
Frânele ceramice M Carbon sunt disponibile opţional. Jante M din aliaj
uşor vin într-o configuraţie specifică M, cu 20 inchi pentru puntea
faţă, şi 21 inchi pentru puntea spate.
Configuraţia de gestionare a dinamicii transversale leagă sistemele
de control pentru şasiu, direcţie, sistemul de frânare, controlul
patinării roţilor, M xDrive şi diferenţialul Active M. Echilibru bun
între performanţa caracteristică M şi confortul pe distanţe lungi.
Modelul vine cu o gamă largă de sisteme pentru condus şi parcare
autonome. Acestea includ avertizare la coliziune frontală, avertizare
la părăsire a benzii, asistent de evitare cu schimbarea benzii,
informaţii privind limita de viteză, asistent de parcare cu Reversing
Assistant şi cameră de asistenţă pentru marşarier ca dotări standard.
Echipamentele opţionale includ Driving Assistant Professional cu
asistent de control al direcţiei şi al benzii, tempomat activ,
asistent automată pentru limitarea vitezei, detectarea semaforului
(disponibile pe un număr lipitat de pieţe, în funcţie de
infrastructură) şi navigaţie activă, plus asistent de parcare
Professional pentru controlul manevrelor de parcare prin intermediul
unui smartphone.
Butonul Setup oferă acces direct la setările pentru motor,
Drivelogic, şasiu, direcţie, frâne, M xDrive şi recuperarea energiei
de frânare. Două configuraţii generale configurate individual pot fi
apelate folosind butoanele M de pe volan. Activarea modului M Dynamic
şi dezactivarea completă a DSC sunt posibile şi prin atingerea unui
buton. Butonul M Mode permite configurarea individuală a conţinutului
de pe monitor şi intervenţiile sistemului de asistare a condusului.
Pot fi selectate până la cinci moduri de operare pentru sistemul de
propulsie folosind butonul M HYBRID. Setare Hybrid implicită pentru
interacţiunea controlată inteligent între motorul termic şi motorul
electric pentru a maximiza fie eficienţa, fie performanţa, în funcţie
de setarea M Setup selectată. Condus electric în modul Electric. Modul
eControl pentru recuperarea ţintită a energiei la frânare sau
menţinerea încărcării bateriei la un nivel constant. Modurile
opţionale Dynamic şi Dynamic Plus pregătesc sistemele de răcire şi de
propulsie pentru a menţine performanţa la un nivel constant ridicat
sau pentru a genera impulsuri scurte de putere maximă.
Filozofia interiorului oferă o combinaţie de cockpit de maşină sport,
atmosferă exclusivă şi funcţionalitate modernă, specifică BMW M. Volan
M din piele, scaune M multifuncţionale şi ecran central curbat BMW cu
indicaţii M, piele Merino de înaltă calitate, BMW Interaction Bar,
climatizare automată pe patru zone, climatizare auxiliară, sistem de
alarmă, iluminare interioară specifică M cu animaţie Welcome, sistem
de sonorizare Bowers & Wilkins surround, comfort Access şi operare
automată a hayonului sunt echipamente standard. Tapiţerie BMW
Individual din piele Merino metalizată (disponibilă din primăvara
anului 2025), încălzire a volanului, ventilaţie activă a scaunelor şi
plafon panoramic din sticlă sunt opţionale. Capacitatea portbagajului
poate fi mărită de la 500 la maximum 1.630 litri prin rabatarea
banchetei spate în dotarea standard. Sistemul de tractare este
opţional şi are o sarcină maxima de tractare de 2000 kg.
BMW iDrive este bazat pe sistemul de operare BMW 8.5. BMW Live
Cockpit Professional şi este completat de BMW Head-Up Display, afişare
Augmented View pe ecranul central şi sistemul de navigaţie BMW Maps ca
soluţii standard. Asistentul Personal Inteligent BMW şi ecranul
central curbat BMW pentru interacţiune intuitivă, multimodală între
conducător şi automobil, folosesc inclusiv comenzi vocale, control cu
gesturi şi controlul tactil. Personalizarea digitală a modelului este
posibilă folosind BMW ID şi aplicaţia My BMW. Integrare smartphone
pentru Apple CarPlay şi Android Auto este disponibilă standard.
Suplimentar modelul dispune de o serie de aplicații specifice
sistemului BMW 8.5, inclusiv Spotify sau platforma de jocuri AirConsole.
O serie extinsă de accesorii BMW M Performance specifice modelului
este disponibilă de la lansare. Selecţia include jante forjate M
Performance din aliaj uşor şi componente exterioare din plastic
ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).
Premiera mondială a noului BMW M5 Touring va avea loc în cadrul
Săptămânii Auto de la Monterey, în California (SUA), la mijlocul lunii
august 2024. Producţia începe la uzina BMW Group din Dingolfing, iar
lansarea pe piaţa mondială începe în noiembrie 2024, clienţii putând
face deja primele comenzi.