Gheorghe Dinu, un pensionar din judetul Teleorman, sustine ca a gasit solutia pentru eliminarea poluarii excesive a motoarelor Otto si Diesell utilizand controlul electronic direct asupra presiunii de comprimare din interiorul cilindrilor.
Dinu a lucrat mai bine de 20 de ani in industria aeronautica romaneasca, la AEROFINA Bucuresti, mai exact, la Asigurarea calitatii, CTC laboratoare, aparatura bord aeronave, echipamente si tehnologii aerospatiale militare.
In 1973- 1974, in Franta, acesta participa in calitate de specialist in tehnologia sudurii, la constructia unei rafinarii de petrol la marea nordului in Dunqerque.
Domnul Dinu a inventat acum 20 de ani, si a reusit sa puna in functiune, un motor cu raport de comprimare variabil, dar controlat electronic, si nu mecanic, asa cum se intampla in ziua de astazi.
“Solutia mea, consta in realizarea unei alte chiulase, aplicata pe orice bloc – motor, cu doua trepte volumetrice , controlate electric sau electronic (…) Prototipul meu consta in realizarea unei alte chiulase, totul in chiulasa.”
Dacia 1300 proprie, functionala de mai bine de 40 de ani, este si prototipul la care a inceput sa isi puna ideea in practica.
De-a lungul timpului, “tanarul” inventator i-a adus multiple imbunatatiri, precum:
- pivoti si bielete reglabile, cu posibilitatea inlocuirii bucsilor,
- economizor electronic de benzina, functional si in prezent,
- dispozitiv electronic de combaterea consumului excesiv de ulei si a noxelor,
- indicator electronic ”instantaneu” al consumului de combustibil, cu afisaj digital la bord, polifunctional,
- In urma cu 20 de ani, a realizat o chiulasa, cu doua trepte volumetrice controlate electric sau electronic.
Aceasta ultima realizare, este acum de foarte mare actualitate, obtinindu-se prin implementarea acestui proiect, rezultate fara concurenta la nivel mondial, din mai multe puncte de vedere: economic, rentabil, ecologic – calitativ si cantitativ.
In ce consta acest motor cu raport de comprimare variabil, cu doua trepte volumetrice?
PRIMA TREAPTA VOLUMETRICA, reprezinta ~35%, si este destinata traficului urban, viteza de deplasare de pana la 60 km/ora,1500 rot/min.
Depasind 60 km/ora,1500 rot/min, In TRAFICUL DE AUTOSTRADA, este activata si TREAPTA A DOUA VOLUMETRICA, CARE REPREZINTA ~ 65%, FORMIND UN INTREG de 100% CU PRIMA TREAPTA VOLUMETRICA.
La baza este activarea-dezactivarea treptei a doua volumetrice, conditionata de solicitare, peste sau sub 60 km/ora,1500 rot/min, totul fiind supravegheat, controlat si executat electronic.
Modelul pare rudimentar intr-adevar, dar cel mai important este ca functioneaza.
Conform relatarilor domnului Gheorghe Dinu, in 2019, prototipul a fost analizat de personalul calificat de la Dacia, acestia considerand necesitatea unei colaborari in vederea implementarii pe motoarele Dacia-Renault. Un drum lung si anevoios, dupa cum relateaza el.
Pentru institutiile si persoanele interesate, acesta poate fi contactat la:
- Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100011621971078
- E-mail: dinugheorghe1947@gmail.com
- Telefon: 0735 196 670
Sursa si foto: Gheorghe Dinu, Facebook
În plus, ar putea să-ți placăMai multe gasiti pe pagina de Facebook stiridinromania.ro!
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin @ stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!