Cinci școli din județul Dâmbovița, printre care se numără Liceul „Aurel Rainu” Fieni, Școala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni, Școala Gimnazială „Ion Ciorănescu” Moroeni, Școala nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa și Școala Gimnazială Lucieni, au reușit să aducă România pe harta europeană a proiectelor educaționale relevante pentru sustenabilitate. Aceste unități de învățământ au implementat cu succes CleanAir@School, o metodă inovatoare de educație climatică.
CleanAir@School a fost introdusă pentru prima dată în România anul acesta, în cele cinci școli din județul Dâmbovița, de către Asociația Volens, în cadrul proiectului „Comorile vii de lângă noi”, desfășurat cu sprijinul Heidelberg Materials România. Acest proiect a primit recunoaștere la Bruxelles, în cadrul Zilei Educației Climatice, fiind considerat un exemplu de bune practici la nivel european.
Juriul european a apreciat proiectul CleanAir@School pentru impactul pe care l-a avut în rândul tinerilor beneficiari și al comunităților. Acesta a încurajat gândirea critică, disciplina, acțiunea colectivă și colaborarea în rândul elevilor și a venit în sprijinul profesorilor ca metodă trans-disciplinară și participativă de predare a temelor de mediu.
Elevii participanți la proiect s-au implicat activ în activități de cercetare și monitorizare a calității aerului din jurul școlii și din comunitate. Ei au folosit instrumente științifice, au amplasat senzori pasivi pentru colectarea particulelor și au transmis date prin intermediul unor instrumente digitale. Pe baza acestor date, 4sfera Innova a generat un raport care a evidențiat sursele de poluare și a oferit oportunitatea de a crea planuri de acțiune pentru reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului.
Îți mai recomandăm
Proiectul CleanAir@School a propus o combinație unică de cunoștințe teoretice și lucrul practic cu echipamente fizice și instrumente digitale, oferind elevilor o experiență educațională inovatoare și interactivă.
Bogdan Arnăutu, Manager de Comunicare și ESG al Heidelberg Materials România, a subliniat importanța colaborării cu școlile și organizațiile care aduc concepte inovatoare de educație non-formală, susținând dezvoltarea durabilă. Acest parteneriat a oferit copiilor și profesorilor oportunitatea de a se implica într-o experiență de învățare recunoscută ca exemplu de bune practici la nivel european.
Proiectul CleanAir@School demonstrează cum educația climatică poate fi transformată într-o experiență interactivă și educativă, care încurajează tinerii să devină mai conștienți de impactul pe care îl au asupra mediului înconjurător și să contribuie activ la protejarea acestuia.
Sursa: incomod-media.ro
Cinci școli din județul Dâmbovița au pus România pe harta europeană a proiectelor educaționale relevante pentru sustenabilitate. Vorbim despre unitățile de învățământ care au implementat CleanAir@School, o metodă inovatoare de educație climatică: Liceul „Aurel Rainu” Fieni, Școala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni, Școala Gimnazială „Ion Ciorănescu” Moroeni, Școala nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa și Școala Gimnazială Lucieni.
CleanAir@School a fost introdusă anul acesta prima oară în România, în cele cinci școli din județul Dâmbovița, de Asociația Volens, în cadrul proiectului „Comorile vii de lângă noi”, desfășurat cu sprijinul Heidelberg Materials România. Proiectul a fost declarat la Bruxelles, de Ziua Educației Climatice, drept un exemplu de bune practici la nivel european, datorită impactului pe care l-a avut în rândul tinerilor beneficiari și al comunităților. Numai trei proiecte au primit această recunoaștere, la categoria inițiativelor inspirate de știință.
Juriul european a apreciat acest proiect pentru că a încurajat gândirea critică, disciplina, acțiunea colectivă și colaborarea în rândul elevilor beneficiari și a venit în sprijinul profesorilor ca metodă trans-disciplinară și participativă de predare a temelor de mediu.
„Elevii au puține ocazii să folosească instrumente științifice ca să înțeleagă mai bine anumite fenomene sau să contribuie la realizarea unei analize serioase. Proiectul demonstrează cum știința poate deveni un instrument puternic de educație, care nu doar că îmbogățește cunoștințele, ci creează punți de colaborare între școli și comunități. Este un model de implicare care merită practicat pe o scară cât mai largă,” a declarat Ada Lungu – președinta Asociației Volens.
Cu îndrumarea profesorilor, elevii participanți s-au transformat, pentru câteva luni, în mici oameni de știință. Au învățat despre ce înseamnă poluarea aerului, au amplasat senzori pasivi pentru colectarea particulelor în locuri strategice din jurul școlii și din comunitate, au transmis date prin intermediul unor instrumente digitale. Pe baza acestora, 4sfera Innova a generat un raport care le-a oferit prilejul de a constata, cu date concrete, sursele care influențează calitatea aerului. Fiecare echipă școlară a analizat rezultatele raportului și și-a creat un plan de acțiune prin care să contribuie la reducerea poluării și creșterea calității aerului. Proiectul a propus o combinație unică de cunoștințe teoretice și lucru cu echipamente fizice și instrumente digitale.
„Colaborăm permanent cu școlile și cu organizațiile care aduc concepte inovatoare de educație non-formală, ca pilon al angajamentului nostru pentru dezvoltare durabilă. Suntem mândri că am putut sprijini Asociația Volens să ofere copiilor și profesorilor o experiență de învățare declarată exemplu de bune practici la nivel european”, a subliniat Bogdan Arnăutu, Manager de Comunicare și ESG al Heidelberg Materials România.
Urmărește Incomod Media și pe Google News
Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
În plus, ar putea să-ți placă
Precizări: Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Mai multe gasiti pe pagina de
Facebook stiridinromania.ro!
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la
admin @ stiridinromania.ro sau pe contul nostru de
Facebook stiridinromania.ro!