Bucureşti/Sebring. Weekendul aniversar de la Sebring (SUA),
care a marcat cea de-a 50-a aniversare a BMW America de Nord, a adus
atât rezultate importante, cât şi dezamăgire pentru BMW M
Motorsport. Cea de-a 73-a ediţie a celebrei curse de 12 ore de la
Sebring a reprezentat a doua etapă a IMSA WeatherTech SportsCar
Championship (IWSC). Ca şi la deschiderea sezonului de la Daytona
(SUA), Dries Vanthoor (Belgia) a obţinut pole position cu #24 BMW M
Hybrid V8 al BMW M Team RLL. În cursă, maşina cu numărul 24 a
retrogradat mult din cauza unei coliziuni inevitabile. Maşina cu
numărul 25 a terminat pe locul al cincilea. Noul BMW M4 GT3 EVO a
sărbătorit un dublu podium în clasa GTD PRO, cele două maşini ale
Paul Miller Racing ocupând locurile al doilea şi al treilea. În
plus, a fost şi o primă victorie pentru noul BMW M4 GT4 EVO la Sebring.
De pe locul al 10-lea pe grilă, Sheldon van der Linde (Africa de
Sud), Marco Wittmann (Germania) şi Robin Frijns (Ţările de Jos),
echipajul aflat în #25 BMW M Hybrid V8, au avansat constant. După o
ultimă neutralizare cu steag galben, cu aproximativ 45 de minute
înainte de final, Frijns era pe locul al şaselea şi a reuşit să mai
câştige o poziţie în ultimele minute.
În maşina cu numărul 24 – cea calificată în pole position -,
Vanthoor, Philipp Eng (Austria) şi Kevin Magnussen (Danemarca) au
început o revenire după o penalizare cu drive-through şi au revenit în
plutonul fruntaş. Cu toate acestea, cu aproximativ trei ore înainte de
final, a avut loc un moment neplăcut. BMW M Hybrid V8 a fost lovit în
partea dreaptă spate de o altă maşină după o oprire la boxe. Magnussen
s-a întors iniţial pe pistă, dar maşina a fost atât de grav avariată
încât a fost necesară o reparaţie îndelungată. Abia după mai bine de o
oră, echipajul #24 a putut să revină în acţiune şi a fost clasat pe
locul al 12-lea la clasa GTP.
Cele două BMW M Hybrid V8 ale BMW M Team RLL au purtat un livery
aniversar pentru weekendul de la Sebring. În urmă cu exact 50 de ani,
pe 15 martie 1975, a fost fondat BMW America de Nord. Câteva zile mai
târziu, odată cu victoria de la Sebring a modelului BMW 3.0 CSL, care
a fost expus în weekend, a venit şi primul triumf al BMW Motorsport în
America de Nord. La weekendul aniversar au fost prezenţi şi Jochen
Neerpasch, cofondator şi primul director executiv al BMW Motorsport
GmbH, şi Brian Redman (SUA), câştigătorul Sebring în 1975.
GTD PRO: Paul Miller Racing a sărbătorit un dublu podium
BMW M4 GT3 EVO a adăugat încă două locuri pe podium la seria sa deja
impresionantă de succese în sezonul său de debut. Cele două maşini
înscrise de Paul Miller Racing au ocupat locurile al doilea şi al
treilea în clasa GTD PRO. Dan Harper (Marea Britanie), Max Hesse
(Germania) şi Jesse Krohn (Finlanda) şi-au devansat coechipierii
Madison Snow, Neil Verhagen şi Connor De Phillippi (toţi SUA). În
clasa GTD, Turner Motorsport, cu #96 BMW M4 GT3 EVO, a terminat pe
locul al şaselea.
Prima victorie pentru noul BMW M4 GT4 EVO
Încă de vineri, la Sebring era în program o cursă de două ore ca
etapă a IMSA Michelin Pilot Challenge. Noul BMW M4 GT4 EVO se află în
sezonul de debut, iar echipele BMW M Motorsport au făcut o impresie
bună la Sebring cu noul model de curse destinat clienţilor. Echipa
CarBahn Racing w/ Peregrine Racing a obţinut prima victorie pentru BMW
M4 GT4 EVO cu echipajul format din Sean McAlister şi Jeff Westphal
(ambii SUA). Pe podium au ajuns şi Dillon Machavern şi Francis
Selldorff (ambii SUA), concurenţi pentru Turner Motorsport, care au
terminat pe locul al treilea. Chiar în spatele lor, BMW M4 GT4 EVO
înscris de Auto Technic Racing şi pilotat de Austin Krainz (SUA) şi
Steven McAleer (Marea Britanie) a terminat pe locul al patrulea.
Declaraţii după cursa de 12 ore de la Sebring
Andreas Roos, director BMW M Motorsport:
“Începutul weekendului de la Sebring a fost pozitiv, cu pole
position al lui Dries Vanthoor. Din păcate, cursa în sine la categoria
GTP a fost dezamăgitoare – trebuie să fim sinceri. Maşina #24 a reuşit
să revină în faţă după penalizarea iniţială, dar în cele din urmă a
fost scoasă din cursă printr-o plecare nesigură a unui concurent. După
accident, a fost necesară o reparaţie îndelungată, iar toate şansele
unui rezultat bun au fost compromise. De asemenea, nici maşina #25 nu
a avut o cursă lipsită de erori. În cele din urmă, a reuşit să termine
pe locul al cincilea, dar evident că nu este ceea ce ne-am sperat după
performanţa bună a BMW M Hybrid V8 în calificări. Cu toate acestea,
acum privim cu încredere spre cursele următoare, deoarece maşinile
noastre au fost fiabile şi au funcţionat bine. Podiumul dublu al Paul
Miller Racing, cu cele două BMW M4 GT3 EVO pe locurile al doilea şi al
treilea, la categoria GTD PRO este plăcut, fără îndoială. Este un
rezultat grozav în cursa de 12 ore de la Sebring şi sunt foarte
fericit pentru echipă şi piloţi. În plus, a existat o primă victorie
de sărbătorit, în cursa IMSA Michelin Pilot Challenge, pentru BMW M4
GT4 EVO. Felicitări CarBahn Racing with Peregrine Racing şi Turner
Motorsport pentru primul podium cu noul nostru GT4.”