Bucureşti/Wackersdorf. Ca un semnal al angajamentului
său puternic faţă de locaţia Wackersdorf şi ca parte a accelerării
continue a mobilităţii electrice, BMW Group investeşte aproximativ 100
de milioane de euro până în 2026 într-un nou centru de testare a
bateriilor care va fi integrat în structurile existente ale clădirii.
Primele actitiăţi ale noului proiect de dezvoltare ale BMW Group în
domeniul bateriilor de înaltă tensiune vor demara de la jumătatea
anului 2024. De atunci, pe o suprafaţă totală de 8.442 m², bateriile
de înaltă tensiune şi alte componente electrice ale sistemului de
propulsie pentru viitoarele modele BMW Group vor intra în programul de
teste şi dezvoltare cu mult înainte de începerea producţiei propriu-zise.
“Locaţia din Wackersdorf a BMW Group este pregătită să devină un
facilitator major pentru transformarea către mobilitate
electrică”, confirmă directorul uzinei, Christoph Peters,
adăugând că noul centru de testare a bateriilor va extinde amprenta
BMW Group în Wackersdorf. “Pe lângă aprovizionarea fabricilor
noastre de pe alte continente, producţia de cockpituri şi, din 2024,
producţia de uşi pentru modelele Rolls-Royce, acesta va deveni al
patrulea domeniu principal de activitate la Wackersdorf. Acest lucru,
la rândul său, consolidează relevanţa locaţiei noastre pentru viitor.”
Investiţia de aproximativ 100 de milioane de euro se va concentra în
principal pe tehnologia complexă a bancului de testare şi pe
modernizările infrastructurii existente a clădirii necesare pentru
funcţionarea acestora. Hala 80, situată în incinta fabricii, este
remodelată în prezent pentru aceasta: clădirea, care a fost construită
iniţial în anii 1980 pentru instalaţia de reprocesare, are o istorie
importantă. „Acum, această clădire cu etaje va deveni un simbol al
viitorului electric al uzinei noastre”, spune Peters.
Lucrările structurale sunt deja în desfăşurare, inclusiv instalarea
unui nou planşeu pentru clădire. La jumătatea anului 2024, odată cu
punerea în funcţiune a primei secţiuni, vor fi date în folosinţă
aşa-numitele “testere de baterii”. Din exterior, acestea
seamănă cu frigiderele mari, nimic spectaculos – totuşi, la interior,
folosesc tehnologii de vârf. Aici, celulele de baterii vor fi testate
non-stop, la începutul dezvoltării lor. Performanţa electrică a
celulelor individuale de baterii este omfşeimţată de încărcări şi
descărcări repetate, în diferite condiţii. Acest lucru permite ca mai
târziu să fie simulate cazuri de utilizare care vor fi relevante
pentru clienţi, cu mult înainte ca un automobil în curs de dezvoltare
să circule pe şosea. Iniţial va fi posibilă testarea în paralel a
câtorva sute de celule de baterii. Odată ce lansarea este completă,
capacitatea de testare va ajunge la câteva mii.
În faza finală, începând cu 2025, centrul de testare va fi folosit şi
pentru a valida automobilele electrice cu baterii ale BMW Group
înainte de lansarea oficială a producţiei de serie şi pentru a asigura
calitatea premium necesară. Aceasta include supunerea bateriilor la
teste de vibraţii şi şocuri, de exemplu, folosind aşa-numitele
“shakers” – dispozitive de testare extrem de complexe,
dintre care în prezent există doar câteva în Europa. Modelele complexe
de condus, inclusiv ciclurile de încărcare şi descărcare, pot fi
simulate şi în testele de anduranţă. Asemenea teste sunt esenţiale
pentru omologarea de tip a automobilelor electrice. În unele cazuri,
trebuie finalizate şi teste specifice ţării. În prezent, capacitatea
pentru astfel de teste pe piaţa liberă este limitată – motiv pentru
care BMW Group îşi creează propria capacitate odată cu noul centru de
testare a bateriilor din Wackersdorf.
Uzinele BMW Group din Regensburg şi Wackersdorf
De mai multe decenii, BMW Group se consideră un reper pentru
tehnologia de producţie şi excelenţa operaţională în construcţia de
automobile – inclusiv în locaţiile sale din Regensburg şi Wackersdorf.
Uzina auto a BMW Group din Regensburg există din 1986 şi este una
dintre cele peste 30 de locaţii de producţie ale BMW Group din
întreaga lume. Un total de până la 1.000 de automobile din gamele BMW
Seria 1, BMW X1 şi BMW X2 ies zilnic de pe linia de producţie a uzinei
din Regensburg – destinate clienţilor din întreaga lume. Diferite
tipuri de sisteme de propulsie sunt fabricate în mod flexibil pe o
singură linie de asamblare – de la automobile cu motoare termice la
modele plug-in hybrid sau electrice.
Bateriile de înaltă tensiune pentru modelele electrice construite în
Regensburg sunt produse tot pe plan local, în imediata vecinătate a
uzinei auto. Acestea sunt asamblate la facilitatea de producţie de
componente electrice, care a fost deschisă în 2021 în Leibnizstrasse.
Parcul de Inovaţie BMW Wackersdorf aparţine tot de locaţia din
Regensburg. Campusul de 55 de hectare, construit în anii 1980, a fost
conceput iniţial ca o facilitate de reprocesare nucleară. BMW Group
şi-a amplasat acolo producţia de cockpituri, precum şi furnizarea de
piese pentru uzinele de pe alte meridiane. Alături de BMW, care este
cel mai mare angajator, şi alte companii au sediul în Parcul de
Inovaţie Wackersdorf. În total, aproximativ 2.500 de angajaţi lucrează acolo.
Personalul principal al BMW Group din locaţiile Regensburg şi
Wackersdorf, aflate în estul Bavariei, este format din aproximativ
9.000 de angajaţi, inclusiv peste 300 de stagiari. www.bmwgroup-werke.com/regensburg/de.html
Strategia BMW Gorup pentru bateriile de înaltă tensiune pentru
sistemele de propulsie electrice
BMW Group operează un
centru de cercetare pentru celulele de baterii pe care l-a deschis în
2017 şi un centru de compentenţă pentru testarea soluţiilor de
producţie a celulelor de baterii, pe care l-a deschis în 2022. Aceste
investiţii de aproape 400 milioane de euro, asigură că BMW Group
controlează foarte bine tehnologia bateriilor. Mai departe producţia
de celule de baterii este extrenalizată către furnizori externi care
respectă standardele BMW Gorup, inclusiv folosirea exclusivă de
energie regenerabilă pentru producţie, iar poducţia se face cu resurse
controlate (Exemple: https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0276498RO/bmw-group-investe%C5%9Fte-200-de-milioane-de-euro-%C3%AEn-centrul-de-competen%C5%A3%C4%83-pentru-celule-de-baterii?language=rohttps://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0394813RO/bmw-group-va-deschide-centrul-de-competen%C5%A3%C4%83-pentru-produc%C5%A3ia-celulelor-de-baterii-%C3%AEn-aceast%C4%83-toamn%C4%83,
https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0310931RO/aprovizion%C4%83ri-cu-materii-prime-pentru-celule-de-baterii:-bmw-group-sus%C5%A3ine-cobaltul-durabil-%C3%AEn-valoare-de-aproximativ-100-de-milioane-de-euro-din-maroc?language=ro
Ca urmare a strategiei de dezvoltare, BMW Group şi-a asigurat deja
producţia de celule cu mai mulţi parteneri globali, precum CATL,
Samsung SDI sau Northvolt. (Exemple: https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0302907RO/peste-10-miliarde-de-euro-comenzi-pentru-celule-de-baterii-bmw-group-angajament-puternic-pentru-mobilitate-electric%C4%83?language=ro,
https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0311345RO/bmw-group-continu%C4%83-extinderea-mobilit%C4%83%C5%A3ii-electrice:-a-fost-%C3%AEncheiat-un-contract-pe-termen-lung-cu-northvolt-pentru-celule-de-baterii-din-europa)
Asamblarea finală a bateriilor este realizată de BMW Group în
fabrici dedicate, urmând strategia local for local – cu fabrici de
asamblare a bateriilor în imediata apropiere a fabricilor de asamblare
finală (Exemple: https://www.press.bmwgroup.com/romania/article/detail/T0422301RO/preg%C4%83tire-pentru-viitorul-electric:-inaugurarea-noii-uzine-bmw-group-de-asamblare-a-bateriilor-de-%C3%AEnalt%C4%83-tensiune-%C3%AEn-carolina-de-sud)