Bucureşti/München. Istoria BMW Group este strâns
legată de lumea sportului. Emblematicele clădri de birouri BMW „4
Cilindri” (sediul central al companiei), BMW Museum şi BMW Welt se
află în imediata apropiere a parcului olimpic al Jocurilor Olimpice de
la München, 1972. Compania s-a transformat cu impulsul Jocurilor
Olimpice de atunci. Evenimentele din acel an au marcat lansarea
clădirii „4 Cilindri”, semnată de renumitul arhitect Karl Schwanzer,
debutul primei generaţii BMW Seria 5, lansarea primului concept car al
mărcii, BMW Turbo, prezentarea primelor model de electrice, două
automobile BMW 1600 modificate. Tot atunci s-a lansat BMW M GmbH, sub
ideea prezentată de Bob Lutz, Directorul de Vânzări BMW de la acea
vreme: „O companie e ca un om. Face sport, este astfel mai antrenată,
mai entuziasmantă, mai performantă.”
Ziua Sportului pentru Dezvoltare şi Pace din 6 aprilie este un motiv
bun pentru a arunca o privire asupra implicării BMW Group în acest
domeniu, sportul este în genele noastre.
Profesioniştii de golf se bucură de sărbătoriri când ajung la cupă
doar din câteva lovituri la un turneu de clasă mondială. Acordarea de
asistenţă copiilor dezavantajaţi social printr-un proiect educaţional,
în acelaşi timp, arată cum se pot interconecta două obiective
valoroase; un eveniment sportiv de neuitat şi un angajament social
pentru creşterea egalităţii de şanse. Tocmai această combinaţie este
cea pe care BMW Group o susţine prin iniţiativa “Eagles
for Education” (Eagle* pentru Educaţie) la numeroase
turnee, ca parte a unei implicări internaţionale în golf. Obiectivul
este de a sprijini programele educaţionale şi de a oferi perspective
îmbunătăţite şi oportunităţi de viitor pentru tineri.
BMW Group s-a implicat în această abordare la nivel social – de
câteva decenii şi cu un accent deosebit pe sport. “BMW Group este
mult mai mult decât un producător de maşini. Cu aproximativ 150.000 de
angajaţi din 110 naţiuni, suntem parte a societăţii – atât în
interiorul, cât şi în exteriorul uzinelor şi birourilor noastre. De
aceea, susţinerea acestei diversităţi în sport este deosebit de
importantă pentru noi”, a explicat Ilka Horstmeier,
membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentur
Resurse Umane şi Imobiliare, director pentru Relaţii de
Muncă. “Sportul creează momente unice pentru sportivi şi
spectatori, consolidează simţul comunităţii, sărbătoreşte diversitatea
şi construieşte punţi. La BMW Group, suntem foarte mândri să sprijinim
evenimentele sportive din întreaga lume, contribuind la conectarea
oamenilor din medii şi culturi diferite.”
Implicarea sportivă a BMW Group ajunge pe tot globul, din Australia,
Japonia şi China, prin India, America de Sud şi SUA, până în Finlanda
şi Italia. Golful şi motorsportul sunt zone de interes internaţional.
Cu toate acestea, implicările naţionale pe termen lung stabilite în
atletism, baschet şi tenis au toate o istorie şi o tradiţie extinse în
cadrul companiei. Sportul realizează ceva ce aproape nici o altă sferă
a vieţii nu este capabilă să facă; uneşte naţiunile, trece graniţele
şi este o limbă pe care oricine o poate înţelege.
Tradiţia întâlneşte viitorul: cum golful reuneşte evenimente
internaţionale de top şi cauza bună
Golful se află în centrul implicării sportive a BMW Group. În urmă cu
aproximativ 40 de ani, compania a înfiinţat cea mai mare serie de
turnee internaţionale pentru jucători amatori de golf, BMW
Golf Cup. BMW susţine golful profesionist de aproape la fel
de mult timp, din 1989. BMW International Open de la
München este cel mai cunoscut turneu profesionist din Germania şi va
avea loc pentru a 35-a oară în 2024. Ceea ce îl face şi mai special
este că BMW este nu doar sponsorul, ci şi organizatorul acestui turneu tradiţional.
De-a lungul deceniilor, BMW s-a consacrat, de asemenea, ca un
partener proeminent şi de încredere pe scena internaţională a
golfului, susţinând turnee care atrag jucători de talie mondială:
BMW Championship din SUA, BMW PGA
Championship din Marea Britanie, BMW Ladies
Championship din Coreea şi BMW Japan Golf Tour
Championship prezintă sportivi profesionişti care concurează
în alte patru turnee pe care BMW le susţine în calitate de sponsor
principal. BMW oferă asistenţă şi sprijin în calitate de partener al
altor 22 de turnee – din SUA până în Africa de Sud şi Australia -,
garantând o experienţă premium pentru toţi participanţii.
Efectele acestor evenimente se extind cu mult dincolo de sportul în
sine, mergând mână în mână cu implicarea socială responsabilă. BMW
International Open 2023 a însemnat începutul iniţiativei “Eagles
for Education”, deoarece BMW Group a adăugat un alt modul
angajamentului său durabil şi pe termen lung de a îmbunătăţi educaţia
şi oportunităţile viitoare pentru tineri. Pentru fiecare eagle
realizat de cei mai buni jucători la BMW International Open, BMW Group
a donat 1.000 de euro organizaţiilor “JOBLINGE” şi
“Kick ins Leben”, ambele colaborând cu BMW Group de mulţi
ani. De asemenea, BMW a majorat suma donaţiei cu 10.000 de euro pentru
fiecare hole-in-one. În total, 99.000 de euro au fost strânşi în
cadrul turneului tradiţional, pe care cele două organizaţii din
München i-au folosit pentru îmbunătăţirea oportunităţilor de învăţare
pentru copiii şi tinerii adulţi defavorizaţi.
Sprijinul pentru Fundaţia Şcolară Evans urmează o cale similară.
BMW Championship 2023, care a avut loc lângă
Chicago (SUA), a generat un total-record de 5,5 milioane de dolari
pentru a finanţa burse complete pentru colegii pentru caddies** aflaţi
în dificultate. De la debutul BMW Championship în
2007, peste 3.300 de tineri au primit oportunitatea de a continua studiile.
O cauză bună se află şi în spatele BMW PGA
Championship. Cunoscut şi sub denumirea de “Festivalul
Golfului”, acesta are loc în Wentworth, chiar în vecinătatea
Londrei, şi, datorită implicării BMW, turneul a susţinut în ultimii
ani “Campaign Against Living Miserably” (CALM / Campania
Împotriva Traiului Miserabil) – o iniţiativă care se concentrează pe
prevenirea sinuciderii.
Chiar şi într-o disciplină individuală precum golful, este uşor să
apreciezi puterea sportului, lucrând împreună pentru un singur
obiectiv. Acest lucru a devenit clar şi la Ryder Cup
de la Roma, cu BMW ca partener mondial. Transformându-şi diferitele
stiluri de joc în forţă colectivă, echipele din SUA şi Europa au
oferit golf palpitant la acest eveniment, care este unic în lumea
sportului. Interesele individuale se retrag în culise. În calitate de
partener mondial al Ryder Cup, BMW susţine legendara competiţie cu
mobilitate electrică pentru a sprijini tocmai această abordare a
colaborării respectuoase.
BMW M Motorsport: arta ingineriei vine pe circuit
Compania s-a bucurat de mulţi ani de succes în motorsport. În acest
sezon, BMW M Motorsport are o participare oficială în Campionatul
Mondial FIA de Anduranţă cu prototipul BMW M Hybrid V8, inclusiv cursa
de 24 de ore de la Le Mans ca punct culminant al sezonului din iunie,
şi concurează şi în IMSA WeatherTech SportsCar Championship din
America de Nord. Gama largă de piloţi oficiali BMW M şi echipele BMW M
Motorsport vor concura, de asemenea, cu BMW M4 GT3 în numeroase serii
internaţionale de curse GT de înaltă calitate. Cursele de client
reprezintă un alt pilon-cheie al acestei implicări. Piloţii privaţi şi
echipele private concurează în întreaga lume, sărbătorind victoriile
şi titlurile cu modelele BMW M.
Baschet: noul parteneriat de mobilitate sprijină
oportunităţile viitoare
BMW München este, de asemenea, implicat în baschet din vara lui 2023,
iniţiind un parteneriat cu FC Bayern München Basketball
GmbH. Jucătorii şi conducerea tehnică de la clubul cvintuplu
campion al Germaniei pot circula acum cu automobile electrice, fără
emisii locale
În golf, eagles sunt speciale, în baschet sunt dunkurile. Campania
“Dunks for Tomorrow” de la BMW München şi FC Bayern München
Basketball generează donaţii pentru educaţie şi egalitate de şanse –
cu un succes considerabil. Pentru fiecare dunk în timpul unui joc de
pe teren propriu la BMW Park, compania va dona 1.000 de euro la
sfârşitul sezonului către SOS-Kinderdorf e.V. Acest lucru va contribui
la îmbunătăţirea perspectivelor de viitor pentru copiii şi tinerii
adulţi din familii dezavantajate. În total, 100.000 de euro au fost
deja donaţi la începutul lunii martie, când cel de-al 100-lea dunk a
fost înregistrat de Devin Booker, atacantul american.
Bob şi biatlon: parteneriatul tehnologic creşte viteză
Evenimentele sportive atrag entuziaşti la nivel global, naţional sau
regional. În Germania, BMW este implicat în sporturi de iarnă,
alergare şi tenis. Parteneriatul tehnologic cu Federaţia Germană de
Bob, Sanie şi Skeleton (BSD) include transferul de cunoştinţe din
industria auto care are loc chiar în canalul de gheaţă. Cel mai recent
proiect îl reprezintă procesele de imprimare 3D din dezvoltarea şi
producţia auto care vor duce la producerea încălţămintei ideale pentru
echipele de bob, cu plăci cu cuie noi-nouţe, pentru a permite
accelerarea maximă în canalul de gheaţă. Obiectivul anticipează că
sportivii vor concura cu încălţămintea perfectă până cel târziu la
Jocurile Olimpice de Iarnă din 2026, deoarece urmăresc să extragă
sutimile de secundă decisive necesare în drumul către o medalie de aur.
Parteneriatul tehnologic include şi alte proiecte, cum ar fi
BMW Data Coach. Tehnologia de analiză este
utilizată pentru a optimiza sistemul complex al saniei, sportivului şi
trasei de curse – o abordare care a fost o procedură standard de ani
de zile în dezvoltarea automobilelor. În bob, senzorii sunt instalaţi
în materialul de antrenament pentru a măsura date dinamice, cum ar fi
viteza longitudinală şi laterală, acceleraţia şi vitezele de rotaţie,
şi pentru a oferi înregistrări de înaltă rezoluţie. Software-ul de
analiză permite reconstrucţia precisă a fiecărei manşe.
Simulatorul Bob pe care BMW l-a construit pentru BSD,
în special pentru Jocurile Olimpice de Iarnă din 2022, este, de
asemenea, unic. Acest lucru a permis piloţilor de bob din München să
se familiarizeze cu pista olimpică din Yanqing, necunoscută anterior,
cu luni înainte.
Transferul de tehnologie este eficient şi în
biatlon. Biatloniştii germani au posibilitatea de a
efectua teste în tunelul aerodinamic. În cadrul BMW Group Aerolab,
tragerea din poziţie în picioare este simulată, analizată şi
îmbunătăţită în condiţii variate de vânt. Specialiştii în aerodinamică
de la BMW Group şi Federaţia Germană de Schi (DSV) lucrează împreună
îndeaproape pentru a optimiza materialul pentru sportivi.
BMW Group se bucură de o strânsă legătură cu biatloniştii DSV de
mulţi ani, în calitate de partener de mobilitate, compania echipează
sportivii cu automobile electrice.
Cei mai rapizi 42 de kilometri din lume
Diversitatea şi solidaritatea generate de sport modelează şi prezenţa
BMW la Berlin, capitala Germaniei. Aceasta nu este doar locaţia
fabricii BMW Motorrad, unde până la 900 de unităţi sunt produse în
fiecare zi de către angajaţi motivaţi şi entuziaşti pentru clienţii
din întreaga lume. Tot aici are loc şi extrem de popularul
MARATON BMW BERLIN, care anul acesta sărbătoreşte
50 de ani, susţinut de companie în calitate de partener titular.
Evenimentul de alergare face parte din World Marathon Majors şi cea
mai internaţională platformă sportivă care include profesionişti şi
amatori din întreaga lume care concurează pe acelaşi traseu până la
linia de sosire. Anul trecut, Tigst Assefa din Etiopia a sărbătorit un
nou record mondial cu aproximativ un milion de fani pe traseul de
42,195 de kilometri. La linia de sosire, cronometrul maşinii de
deschidere, modelul electric BMW i5, s-a oprit la ora 2:11:53.
O privire spre evenimentele din 2024: sportivi de talie
mondială din tenis şi golf se vor întâlni acasă la BMW
Tenis şi BMW – şi aceasta este povestea unui parteneriat de lungă
durată. BMW este implicat în tenis în întreaga lume, la BNP
Paribas Open din Indian Wells (California) şi la
ATP Masters 1000 Roma, în Italia. Din 1987,
BMW Open a permis companiei să ofere o scenă pentru
tenis de clasă mondială, nu departe de porţile fabricii sale. În
perioada 13-21 aprilie va avea loc o nouă ediţie a evenimentului, când
vedetele scenei servesc pe terenurile de zgură ale prestigiosului club
MTTC Iphitos din München. Turneul îi va avea printre participanţi pe
germanul Alexander Zverev, campion olimpic, şi austriacul Dominic
Thiem, fost campion la US Open şi ambasador al mărcii BMW.
Un alt nume important din lumea golfului va atrage atenţia în această
vară, când BMW International Open va avea loc pentru
a 35-a oară în iulie 2024: cel mai de succes jucător de golf german,
Bernhard Langer, va fi prezent la München Eichenried. Acesta va fi
ultimul turneu al lui Langer în DP World Tour.
Colaborări la nivel naţional
La nivel naţional BMW are o serie de colaborări de anvergură. Cele
mai răsunătoare sunt colaborările cu cluburile de fotbal Real Madrid
(include o colaborare şi cu echipa de baschet) prin BMW Spania şi AC
Milan prin BMW Italia.
În România, BMW are o tradiţie bogată ca partener de mobilitate
pentru o serie de mari jucători de tenis, aşa cum sunt Horia Tecău,
medaliat olimpic şi câștigător a două turnee de Grand Slem la dublu şi
dublu mix, precum şi Marius Copil, autorul unor din cele mai rapide
servicii din istoria tenisului.
În ultimii ani, compania a susţinut proiectul primului MINI electric
de competiţie din istorie. Anul trecut, pilotând acest model, Horia
Platona, şi-a adjudecat primul titlu cu o electrică în competiţie
directă cu automobile cu motoare cu ardere internă din istoria
motorsportului, căştigând clasa 2A în Campionatul Naţional de Super
Salalom. Pentru anul 2024, echipa organizată acum sub numele de Engage
Racing, va lansa un nou model dezvoltat încă o dată de la zero – BMW i4.
*Un eagle se realizează atunci când un jucător de golf încheie o cupă
la două lovituri sub par. De exemplu, la o cupă cu par 4, un eagle ar
fi realizat cu doar două lovituri, iar la o cupă cu par 5, trei
lovituri ar asigura un eagle.
** Caddie este asistentul unui jucător de golf, fiind cel care cară
sacul cu crose al sportivului. Uneori, caddie oferă sfaturi
jucătorului cu privire la crosa recomandată pentru executarea unei lovituri.