Bucureşti/Leipzig. BMW Group continuă să investească
în producţia de componente pentru sisteme de propulsie electrice la
uzina din Leipzig şi în viitorul locaţiei. Acum a fost semnat un
contract de închiriere pentru un teren în afara incintei fabricii, în
zona industrială de nord – care găzduieşte şi locaţia existentă. Noul
teren destinat folosirii de către BMW este format dintr-un total de 12
hectare, dintre care opt vor fi amenajate în prima etapă de
construcţie. Aceasta va produce o hală logistică pentru actualele
baterii de înaltă tensiune, de generaţia de a cincea, şi o clădire de
birouri, ambele urmând să fie finalizate la jumătatea anului 2024.
Pentru a marca începutul construcţiei Centrului de Aprovizionare de
Nord, Petra Peterhänsel (directorul uzinei), Jens Köhler (preşedintele
Sindicatului Uzinei), Frank Hager (directorul producţiei pentru
baterii de înaltă tensiune), Clemens Schülke (prima şi consilier
pentru afaceri, muncă şi digital în Municipalitatea Leipzig) şi Anja
Hähle-Posselt (directorul Biroului pentru Dezvoltare Economică al
oraşului Leipzig) s-au alăturat lui Karsten Dickerboom, reprezentant
al companiei de construcţii Max Bögl Stiftung & Co KG, pentru a
efectua întoarcerea simbolică a primei brazde.
Construirea viitorului
“În prezent, producţia de automobile face parte din ADN-ul
economic al oraşului Leipzig ca centru de afaceri. Suntem încântaţi că
un centru deja puternic creşte în continuare. În plus, accentul se va
pune pe amprenta ecologică pe tot parcursul procesului. Cu această
extindere, BMW trimite un semnal clar în jurul oraşului Leipzig ca
bază şi pentru mobilitatea electrică. Suntem bucuroşi să colaborăm cu
compania şi să sprijinim dezvoltarea pozitivă a acestor zone”, a
declarat primarul Clemens Schülke.
Şi directorul fabricii, Petra Peterhänsel, vede tranziţia la
mobilitate electrică drept un element important în dezvoltarea uzinei:
“Leipzig continuă să evolueze. Prin producţia de BMW i3, am fost
pionierul BMW Group în mobilitate electrică. Acum, odată cu
dezvoltarea producţiei de componente pentru sisteme de propulsie
electrice şi cu lansarea iminentă a MINI Countryman, viitorul prinde
deja contur”.
Investiţii în tranziţia la mobilitate electrică
În prima etapă de construcţie vor fi ridicate un depozit, o clădire
de birouri cu două etaje şi un tunel de încărcare cu o suprafaţă
totală brută de 38.000 m². De asemenea, există planuri pentru o a doua
etapă de construcţie, care va duce investiţia totală până la 100 de
milioane de euro. Când toate lucrările de construcţie vor fi
finalizate, noile clădiri de la Centrul de Aprovizionare de Nord vor
asigura locuri de muncă pentru circa 500 de angajaţi.
Până în 2026, BMW Group îşi propune ca cel puţin unul din trei
automobile noi vândute să fie electric, astfel încât nevoia de baterii
de înaltă tensiune va creşte. Uzina din Leipzig este deja un reper în
furnizarea de componente pentru sisteme de propulsie electrice pentru
reţeaua de producţie şi furnizează unul din trei module de baterii
pentru automobilele electrice ale BMW Group. Acestea includ BMW iX1,
BMW i5 şi BMW iX. Cu noua hală ca centru logistic pentru bateriile de
înaltă tensiune, uzina din Leipzig adoptă şi mai mult acest rol, cu o
clădire care îndeplineşte toate cerinţele structurale pentru
manipularea componentelor de înaltă tensiune.
Dincolo de conformitate: standarde stricte de mediu
Planificând hala de logistică, echipa a aplicat standarde de mediu
stricte, care depăşesc cerinţele legale. De exemplu, clădirile nu vor
fi alimentate cu combustibili fosili. Sistemele fotovoltaice de pe
acoperişul sălii vor genera aproximativ 3.000 kW în funcţionarea la
maximum. În plus, holul va fi încălzit cu o pompă de căldură. Clădirea
de birouri va avea un acoperiş verde, iar copacii din punctele
strategice de-a lungul faţadei vor menţine temperatura interioară
coborâtă atunci când afară este cald.
Spaţiul exterior va fi amenajat cu peste 5.700 de arbuşti şi copaci
noi. Acest lucru va continua eforturile Municipalităţii Leipzig şi ale
BMW Group de a adăuga inelul verde din jurul fabricii la zona
industrială de nord. Zonele exterioare vor fi iluminate cu lumini
prietenoase cu insectele, iar locurile de parcare vor fi dotate cu
puncte de încărcare electrică pentru automobile şi camioane, astfel
încât vehiculele electrice grele de marfă să poată circula între
fabrică şi depozit.
Producţia de componente pentru sisteme de propulsie electrice
ca piesă centrală pentru viitorul oraşului Leipzig
Unul dintre motivele din spatele extinderilor vaste care se fac în
prezent la uzina din Leipzig – atât în incintă, cât şi în afara
acesteia – este producţia de componente pentru sisteme de propulsie
electrice. Măsurile vor proteja locurile de muncă existente şi vor
creşte numărul celor noi. În prezent, peste 800 de angajaţi lucrează
în producţia de componente pentru sisteme de propuslie electrice la
Leipzig, urmând a ajunge la peste 1.000 până în 2024. Vor fi create şi
alte locuri de muncă prin furnizorii de servicii.
De anul viitor, uzina BMW din Leipzig va rula toate cele trei etape
ale procesului de producţie a bateriilor de înaltă tensiune:
acoperirea celulelor, producţia de module şi asamblarea bateriilor de
înaltă tensiune. Capacitatea de producţie a componentelor pentru
sisteme de propulsie electrice a crescut constant din 2021, iar în
prezent celulele de baterii sunt acoperite şi asamblate acolo în
module. În prezent, unul din trei module de baterii pentru automobile
electrice de la BMW Group vine deja de la Leipzig, iar un sistem de
asamblare a bateriilor este în construcţie, fiind de aşteptat să fie
pus în funcţiune la începutul anului viitor. BMW Group investeşte până
la un miliard de euro în extinderea producţiei de componente pentru
sisteme de propulsie electrice la Leipzig.
Cu producţia BMW i3 încheiată acum, uzina din Leipzig va lansa în
2024 următorul său model electric: noul MINI Countryman. Crossoverul
va veni cu o gamă de motoare termice sau un sistem de propulsie
electric, bateriile de înaltă tensiune pentru acesta din urmă fiind
produse direct în atelierele uzinei din Leipzig.
Uzina BMW Group din Leipzig
Uzina BMW Group din Leipzig este una dintre cele mai avansate şi
durabile uzine auto din lume. Producţia de serie a început aici în
2005, iar aproximativ 1.000 de automobile ies zilnic, în prezent, de
pe liniile de producţie. Portofoliul actual de produse cuprinde BMW
Seria 1, BMW Seria 2 Gran Coupé şi BMW Seria 2 Active Tourer, iar
producţia noului MINI Countryman începe spre finalul anului 2023. BMW
Group a investit deja în total peste patru miliarde de euro în locaţia
sa din Leipzig, care are aproximativ 5.700 de angajaţi.
www.bmw-werk-leipzig.de
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupwerkleipzig