30 de ani de avangardă în economia circulară

BY: stiridinromania.ro In Business
30 de ani avangardă în economia circulară

BMW Group promovează circularitatea în industria auto prin reciclarea automobilelor la sfârșitul duratei de viață. Cu o experiență de 30 de ani, Centrul de Reciclare și Dezmembrare (RDC) al BMW Group a dezvoltat și testat procese pentru a avansa în reciclarea pieselor și a materialelor reutilizabile. Competența acumulată la RDC este împărtășită cu o rețea globală din industria de reciclare și contribuie la promovarea unei economii circulare în industria auto.

În fiecare an, RDC reciclează câteva mii de automobile, concentrându-se pe identificarea componentelor de serie reutilizabile și a materialelor adecvate pentru reciclare. Procesul standardizat de dezmembrare se axează pe valorificarea materialelor recuperabile și reutilizarea componentelor funcționale.

Centrul de excelență pentru reciclare oferă un model pentru întreaga industrie, contribuind la îmbunătățirea capacității de reciclare a automobilelor. BMW Group a avut un rol esențial în crearea platformei IDIS, unde RDC publică datele și concluziile sale pentru a fi accesibile companiilor de reciclare din întreaga lume. Aproximativ 3.000 de organizații din 32 de țări utilizează baza de date comună pentru a învăța cum să demonteze componentele reciclabile eficient și să recupereze materialele valoroase.

Reciclarea automobilelor la RDC începe cu declanșarea controlată a sistemelor de siguranță și extragerea fluidelor, urmată de neutralizarea elementelor pirotehnice și îndepărtarea uleiului din anumite componente. Dezmembrarea țintită a metalelor asigură că deșeurile de astăzi devin materia primă de mâine, contribuind la reducerea amprentei de mediu și la conservarea resurselor.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

BMW Group sprijină cercetările externe pentru o reciclare eficientă prin proiecte precum Car2Car, care explorează modalități inovatoare de reciclare pentru creșterea eficienței economice și conservarea resurselor. Compania colaborează cu membri ai industriei de reciclare, companii de prelucrare a materiilor prime și oameni de știință pentru a dezvolta procese de reciclare inovatoare.

Designul circular pentru un ciclu de materiale închis este un obiectiv important pentru BMW Group, care integrează cunoștințele acumulate la RDC în dezvoltarea produselor auto. Utilizarea monomaterialelor în locul compozitelor și revizuirea proceselor de producție pentru facilitarea reciclării sunt priorități ale companiei.

Pe măsură ce mobilitatea electrică devine tot mai răspândită, reciclarea bateriilor de înaltă tensiune devine o altă prioritate. RDC lucrează în parteneriat cu industria și mediul academic pentru a dezvolta metode inovatoare de reciclare a bateriilor de la automobilele electrice.

Într-o epocă în care economia circulară devine tot mai importantă pentru industria auto, BMW Group și RDC sunt în prima linie a promovării reciclării eficiente și a conservării resurselor. Competența și abilitățile acumulate de-a lungul anilor fac din RDC un centru de excelență în reciclarea automobilelor, contribuind la un viitor sustenabil pentru industria auto., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.

Bucureşti/München. Cu obiectivul de a promova
circularitatea în industria auto, BMW Group a întreprins lucrări
importante în reciclarea automobilelor la sfârşitul duratei de viaţă.
De 30 de ani, Centrul de Reciclare şi Dezmembrare (RDC) al BMW Group a
dezvoltat şi a testat procese pentru a realiza progrese semnificative
în reciclarea pieselor şi a materialelor reutilizabile. Competenţa
dobândită la RDC este împărtăşită cu o reţea globală din industria de
reciclare şi contribuie la promovarea instituirii unei economii
circulare în industria auto. De asemenea, contribuie la procesul de
proiectare a produselor BMW Group, astfel încât reciclarea unui model
nou să fie luată în considerare încă de la început.

În fiecare an, RDC reciclează câteva mii de automobile, majoritatea
fiind modele de preserie care au fost folosite pentru testare şi nu
pot fi vândute clienţilor finali. Acestea sunt demontate folosind un
proces standardizat care se concentrează pe identificarea
componentelor de serie reutilizabile şi a materialelor adecvate pentru reciclare.

 

Centrul de excelenţă pentru reciclare oferă şablonul pentru
întreaga industrie

Ceea ce a început în 1994 ca o nouă unitate de reciclare deţinută de
companie s-a transformat de peste trei decenii într-un adevărat centru
de excelenţă pentru reciclarea automobilelor. Având în vedere noile
reglementări şi obiectivele ambiţioase ale BMW Group, RDC va juca un
rol şi mai important în viitor: competenţa pe care a acumulat-o este
cheia pentru îmbunătăţirea suplimentară a capacităţii de reciclare a automobilelor.

BMW Group a jucat un rol esenţial în crearea platformei IDIS
(Sistemul Internaţional de Informaţii privind Dezmembrarea – https://www.idis2.com/), pe care RDC
îşi publică datele şi concluziile. Ulterior, acestea sunt disponibile
gratuit companiilor de reciclare din întreaga lume. Aproximativ 3.000
de organizaţii din 32 de ţări utilizează în prezent baza de date
comună de reciclare pentru a învăţa cum să demonteze componentele
reciclabile în mod eficient şi să recupereze eficient materialele valoroase.

Dezvoltarea şi îmbunătăţirea proceselor de reciclare face parte din
efortul de reducere a amprentei de mediu, în timp ce conservarea
resurselor ajută şi la reducerea emisiilor.

 

Resturile de azi sunt materia primă de mâine

Reciclarea automobilelor la RDC începe cu declanșarea controlată a
sistemelor de siguranţă şi extragerea tuturor fluidelor. Un proces
proprietar BMW Group este folosit pentru a neutraliza, printre altele,
elementele pirotehnice din airbaguri. De asemenea, uleiul este
îndepărtat din amortizoare folosind un dispozitiv dezvoltat special.

În faza ulterioară de dezmembrare, accentul se pune iniţial pe
reciclarea componentelor individuale. Componentele funcţionale în
stare perfectă şi cu statut de serie nu sunt eliminate, ci transmise
dealerilor înregistraţi pentru revânzare. În timpul dezmembrării
mecanice a restului automobilului, anumite materiale, precum cuprul
din cablaje, sunt separate cu ajutorul unui utilaj special conceput.
Odată ce blocul motor şi cutia de viteze au fost îndepărtate,
automobilul rămas este presat şi mărunţit la o instalaţie externă de reciclare.

Demontarea ţintită a metalelor asigură că deşeurile de astăzi devin
materia primă de mâine – în cea mai mare măsură posibilă şi la cea mai
bună calitate posibilă. Acest lucru nu este important doar din punct
de vedere al mediului, ci şi din punct de vedere financiar: asemenea
cuprului, metalele folosite în grupul motopropulsor generează venituri
deosebit de mari. Şi dezmembrarea separată a convertorului catalitic
este eficientă din punct de vedere economic datorită metalelor
preţioase valoroase pe care le conţine.

 

Car2Car: cercetare riguroasă pentru reciclare eficientă

BMW Group sprijină, de asemenea, eforturile externe de cercetare
privind modul în care procesele inovatoare de reciclare pot conserva
resursele şi pot creşte eficienţa economică. În cadrul proiectului de
cercetare Car2Car, subvenţionat de guvernul federal german, RDC oferă
atât competenţă, cât şi automobile scoase din uz. În ultimul an,
proiectul a dezvoltat metode care fac posibilă utilizarea unei cote
mult mai mari de materiale reciclabile, din automobilele scoase din
uz, în producţia de maşini noi, în special oţel, aluminiu, cupru,
sticlă şi materiale plastice.

BMW Group şi-a asumat rolul de lider al consorţiului în consorţiul
Car2Car şi colaborează cu membri ai industriei de reciclare, companii
de prelucrare a materiilor prime şi oameni de ştiinţă. Evaluarea
intermediară a proiectului arată un progres intermediar important în
evaluarea impactului economic şi de mediu al diferitelor procese de
reciclare. Schimbul de cunoştinţe şi analiza de colaborare au condus
la noi perspective privind reciclarea materialelor reziduale, oferind
o bază solidă pe care să se construiască procese inovatoare. De
exemplu, oamenii de ştiinţă şi specialiştii din industrie proiectează
împreună procese de dezmembrare semiautomatizate care vor permite
separarea rentabilă a materialelor reciclabile.

 

Design circular pentru un ciclu de materiale închis

Orice cunoştinţe dobândite la RDC despre capacitatea de reciclare a
componentelor şi materialelor sunt deja încorporate în dezvoltarea
produselor BMW Group. Prin aplicarea principiilor Re:Think, Re:Duce,
Re:Use şi Re:Cycle, BMW Group îşi propune să se asigure că
automobilele sunt disponibile ca sursă de materii prime pentru
maşinile noi la sfârşitul duratei de viaţă utilă, a cărei medie în
Germania este de 21 de ani. Un factor-cheie în aceste eforturi este
utilizarea monomaterialelor în locul compozitelor, deoarece acestea
sunt mai uşor de reciclat datorită purităţii lor mai mari.

De asemenea, procesele de producţie de la uzinele BMW Group din
întreaga lume sunt revizuite pe baza constatărilor RDC: în producţia
de automobile noi, se acordă preferinţă metodelor care facilitează
demontarea componentelor şi separarea materialelor după tip. De
exemplu, lipirea a fost înlocuită cu soluţii inovatoare de îmbinare.

 

Reciclare în buclă închisă pentru bateriile de înaltă tensiune

Pe măsură ce mobilitatea electrică devine mai răspândită, reciclarea
bateriilor de înaltă tensiune devine din ce în ce mai mult o altă
prioritate. De mulţi ani, RDC a lucrat în parteneriat cu industria şi
mediul academic pentru a dezvolta metode inovatoare de reciclare a
bateriilor de la automobilele electrice.

Încă o dată, RDC stabileşte ritmul pe drumul către circularitate. În
ultimele trei decenii, a susţinut în mod repetat dezvoltarea de noi
modele, materiale şi tehnologii, oferind progrese în reciclare. Acum,
în era mobilităţii electrice, RDC şi-a asumat misiunea suplimentară de
a colecta competenţă aprofundată privind reutilizarea resurselor
valoroase şi de a le pune la dispoziţie pe scară largă pentru
industria de reciclare. În acest fel, RDC îşi extinde constant rolul
de centru de excelenţă pentru reciclarea automobilelor. Într-un moment
în care economia circulară devine din ce în ce mai importantă pentru
viitorul industriei auto, competenţa şi abilităţile RDC sunt mai
solicitate ca niciodată.



Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Programul lucrărilor de infrastructură rutieră în perioada 14 – 20 octombrie 2024 – incomod-media.ro

Informații Despre Traficul Rutier în Dâmbovița, octombrie 2024

Consiliul Județean Dâmbovița a anunțat că, în perioada 14 - 20 octombrie 2024, vor avea loc lucrări de infrastructură...

Read More...
A man wearing a gray NASA shirt posing to the left of a subscale model or an aircraft that is orange and white with the NASA meatball on it. In the background, there are aviation posters located on the wall and another subscale model on display that is yellow and red.

De la Internat la Inginer de Zbor: Povestea lui Felipe Valdez

Un tânăr american de origine mexicană, Felipe Valdez, a reușit să-și îndeplinească visul de a lucra la NASA, pornind...

Read More...

Cui aparține planşeul Unirii? Primarul Daniel Băluță a început lucrările. Primarul Nicuşor Dan spune că lucrarea nu are autorizație

După ce săptămâna trecută primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, anunța că renunță la proiectul pentru consolidarea planșeului de la...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro