Bucureşti/Spa-Francorchamps. Al treilea triumf pentru ROWE Racing în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia)! Într-o cursă palpitantă, care cu o desfășurare strânsă aproape până la ultima oră, Philipp Eng (Austria), Marco Wittmann (Germania) și Nick Yelloly (Marea Britanie) au pilotat #98 BMW M4 GT3 spre victorie după ce au parcurs 537 de tură, asigurând a 25-a victorie pentru BMW în clasamentul general, cel mai de succes producător din istoria evenimentului. Eng a realizat al treilea triumf personal la Spa sub culorile BMW M Motorsport, după victoriile din 2016 și 2018. Wittmann a sărbătorit prima victorie a sa într-o cursă de 24 de ore, în timp ce Yelloly a încununat o săptămână perfectă adăugând a doua. victorie în anduranță după cursa de 24 de ore de la Nürburgring (Germania) în 2020. La începutul săptămânii, el a oferit prima victorie pentru BMW M Hybrid V8 la Watkins Glen (SUA).
În prima fază a cursei de 24 de ore, modelele BMW M4 GT3 au trebuit să-și facă drum prin pluton ce au ratat Super Pole din cauza ploii abundente apărute în timpul calificărilor. Iniţială, #32 BMW M4 GT3 al BMW M Team WRT și #998 BMW M4 GT3 înscris de ROWE Racing au făcut cele mai bune progrese, luptându-se rapid pentru primele poziții. Totodată, mașina care va avea să câștige a avut probleme din cauza unui pit stop venit la momentul inoportun și a unei probleme cu sistemul de alimentare, făcând-o să rămână mult în urmă. Abia seara, maşina #98 a început o revenire impresionantă, preluând conducerea pentru prima dată în timpul nopții. Poziţia respectivă a fost ameninţată pentru scurt timp de o penalizare de 30 de secunde pentru depăşirea limitelor de circuit, dar, în cele din urmă, Eng, Wittmann şi Yelloly au recuperat primul loc.
Pe locul al şaselea sa clasat #46 BMW M4 GT3 al BMW M Team WRT, pilotat de Augusto Farfus (Brazilia), Maxime Martin (Belgia) și Valentino Rossi (Italia). Cei trei au demonstrat un ritm foarte bun, dar au fost întârziați în mod repetat de penalizări de timp. #30 BMW M4 GT3 al echipei WRT, cu Niklas Krütten (Germania), Jean-Baptiste Simmenauer (Franţa) şi Calan Williams (Australia) la volan, şi-a asigurat locul al doilea în categoria Gold Cup, urcând pe podium. #31
BMW M4 GT3, pilotat de Adam Carroll și Lewis Proctor (ambii Marea Britanie), a terminat pe locul al 25-lea în clasamentul general.
În cea de-a 12-a oră de cursă a avut loc un accident nefericit între Neil Verhagen (SUA), aflat la comenzile #998 BMW M4 GT3 al ROWE Racing, și Charles Weerts (Belgia), care pilota #32 BMW M4 GT3 de la BMW M Team WRT. O mașină se află chiar în spatele celeilalte, luptându-se pentru primele poziții, când conducerea cursei a inițiat o procedură neclară Full Course Yellow (FCY). Acest lucru a dus la un lanț de circumstanțe nefericite, ambii piloți primind informații diferite despre momentul exact al perioadei de neutralizare. Weerts a redus viteza, ceea ce la surprins pe Verhagen și astfel că nu sa putut evita coliziunea între cele două mașini. Ambele modele au suferit avarii grave, dar, din fericire, piloții au scăpat nevătămați. Accidentul a fost urmat de o neutralizare FCY de aproximativ două ore din cauza reparațiilor la glisierele de protecție. #35 BMW M4 GT3 al Walkenhorst Motorsport a abandonat și el devreme.
(eticheteToTranslate)BMW Motorsport
Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!