Bucureşti/München. BMW intenţionează să lanseze
primul său automobil electric cu pile de combustie (FCEV) de serie în
2028, oferind astfel clienţilor o opţiune suplimentară de sistem de
propulsie electric cu zero emisii locale într-un BMW. BMW Group şi
Toyota Motor Corporation îşi unesc puterea inovatoare şi capacităţile
lor tehnologice pentru a aduce pe şosele o nouă generaţie de
tehnologie de propulsie cu pile de combustie. Ambele companii
împărtăşesc aspiraţia de a promova economia hidrogenului şi şi-au
extins colaborarea pentru a duce această tehnologie cu emisii locale
zero la următorul nivel.
Competenţa de lider în dezvoltare a BMW Group în tehnologiile de
propulsie electrică este demonstrată încă o dată prin eforturile de a
evolua tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen şi prin adoptarea
unei abordări de “deschidere tehnologică” pentru a oferi
clienţilor o gamă largă de soluţii de mobilitate pentru viitor.
“Acesta este un reper important în istoria automobilelor: primul
automobil cu pile de combustie de serie oferit de un producător
premium global. Alimentat de hidrogen şi condus de spiritul cooperării
noastre, va sublinia modul în care progresul tehnologic modelează
mobilitatea viitoare”, a declarat Oliver Zipse,
preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG.
“Va deschide o etapă nouă pentru o cerere ridicată pentru
automobile electrice cu pile de combustie.”
Koji Sato, preşedinte şi membru al Consiliului de
Administraţie (Director Reprezentant) Toyota Motor
Corporation, a declarat: “Suntem încântaţi că această
colaborare dintre BMW şi Toyota a intrat într-o nouă etapă. În lunga
noastră istorie a parteneriatului, am confirmat că BMW şi Toyota
împărtăşesc aceeaşi pasiune pentru automobile şi credinţa în
«deschidere tehnologică» şi o abordare «multidirecțională» către
neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon. Pe baza acestor valori
comune, ne vom extinde colaborarea prin eforturi precum dezvoltarea
comună a sistemelor de pile de combustie de ultimă generaţie şi
extinderea infrastructurii, vizând realizarea unei comunități a
hidrogenului. Ne vom accelera eforturile împreună cu BMW şi partenerii
din diverse industrii pentru a realiza un viitor în care energia
hidrogenului să susţină societatea.”
Tehnologia comună a sistemului de propulsie utilizată pe
modele independente pentru a oferi opţiuni FCEV atractive
BMW Group şi Toyota Motor Corporation vor dezvolta împreună sistemul
de propulsie pentru automobile, tehnologia de bază a pilelor de
combustie (pile de combustie individuale de a treia generaţie) creând
sinergii atât pentru aplicaţiile în automobile, cât şi pentru
autovehicule comerciale. Rezultatul acestui efort de colaborare va fi
utilizat în modelele independente atât de la BMW, cât şi de la Toyota
şi va extinde gama de opţiuni FCEV disponibile clienţilor, aducând
mobilitatea pe bază de hidrogen cu un pas mai aproape de realitate.
Clienţii se pot aştepta ca modelele FCEV BMW şi Toyota să îşi menţină
identităţile şi caracteristicile distincte de marcă, având opţiuni
FCEV independente din care pot să aleagă. Realizarea de sinergii şi
combinarea volumului total prin colaborarea la dezvoltare şi achiziţii
creează perspectiva pentru a reduce costurile tehnologiei pilelor de combustie.
În 2028, BMW va lansa primul său model de producţie alimentat
cu hidrogen
După ce a testat cu succes flota-pilot BMW iX5 Hydrogen la nivel
mondial, BMW Group se pregăteşte acum pentru producţia de serie de
automobile cu sisteme de propulsie pe hidrogen în 2028, pe baza
tehnologiei de propulsie de ultimă generaţie dezvoltată în comun.
Modelele de serie vor fi integrate în portofoliul existent al BMW,
adică BMW va oferi pe un model existent o variantă suplimentară a
sistemului de propulsie cu pile de combustibil cu hidrogen. Deoarece
FCEV este o altă tehnologie pentru automobile electrice, BMW Group o
consideră în mod explicit ca este o completare a tehnologiei de
propulsie utilizată de automobilele electrice cu baterii (BEV),
alături de gama de modele plug-in hybrid (PHEV) şi cu motoare termice (ICE).
Un nou nivel de parteneriat
BMW Group şi Toyota Motor Corporation au peste un deceniu de
colaborare de succes și încredere. Pe baza acestui fapt, companiile
îşi extind acum cooperarea pentru a accelera inovarea sistemelor de
propulsie cu pile de combustie de ultimă generaţie şi pentru a deveni
pionier în această nouă tehnologie.
Viziune comună privind promovarea economiei hidrogenului
Calea către realizarea întregului potenţial al mobilităţii cu
hidrogen include utilizarea acestuia în vehicule comerciale şi
stabilirea unei infrastructuri de realimentare pentru toate
aplicaţiile de mobilitate, inclusiv automobilele alimentate cu
hidrogen. Recunoscând natura complementară a acestor tehnologii, BMW
Group şi Toyota Motor Corporation sprijină extinderea atât a
infrastructurii de realimentare cu hidrogen, cât şi a infrastructurii
de încărcare a automobilelor electrice cu baterii. Ambele companii
încurajează furnizarea durabilă de hidrogen prin crearea cererii,
lucrând îndeaproape cu companii care construiesc instalaţii de
producţie, distribuţie şi alimentare cu combustibil cu emisii scăzute
de carbon.
BMW Group şi Toyota Motor Corporation susţin crearea unui cadru
conductiv de către guverne şi investitori pentru a facilita penetrarea
în stadiu incipient a mobilităţii hidrogenului şi pentru a asigura
viabilitatea economică a acesteia. Prin promovarea infrastructurii
corespunzătoare, cele două companii urmăresc să stabilească piaţa FCEV
ca un pilon suplimentar alături de alte tehnologii de propulsie. În
plus, companiile caută proiecte regionale sau locale pentru a stimula
în continuare dezvoltarea infrastructurii de hidrogen prin iniţiative
de colaborare.
Beneficiile tehnologiei alimentate cu hidrogen
Hidrogenul este recunoscut ca un viitor purtător de energie
promiţător pentru decarbonizarea globală. Acţionează ca un mediu
eficient de stocare pentru sursele de energie regenerabilă,
contribuind la echilibrarea cererii şi ofertei şi permiţând o
integrare mai stabilă şi mai fiabilă a surselor regenerabile de
energie în reţeaua energetică. Hidrogenul este piesa care care poate
să completeze un puzzle al mobilităţii electrice acolo unde sistemele
de propulsie electrice cu baterii nu sunt o soluţie optimă.