BMW M4 Coupé şi BMW M4 Convertible – Noile modele de succes ale BMW-ului

BY: stiridinromania.ro In Auto, STIRILE ZILEI
Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Convertible

BMW M GmbH continuă să aducă inovații și îmbunătățiri modelelor sale de succes din segmentul median premium. Noile BMW M4 Coupé și BMW M4 Cabriolet au fost actualizate pentru a evidenția și mai mult genele de motorsport ale mărcii.

Una dintre principalele schimbări este creșterea puterii maxime cu 15 kW/20 CP pentru modelele BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive și BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive. Aceasta aduce o îmbunătățire semnificativă în performanță. De asemenea, noile modele vin cu faruri noi, stopuri laser, jante M forjate din aliaj ușor cu un design nou, volane și ornamente interioare, precum și sistemul de operare BMW 8.5.

Motorul cu șase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, va fi disponibil în viitor cu trei niveluri de performanță. O versiune oferă o putere maximă de 353 kW/480 CP și vine cu o transmisie manuală cu șase trepte. Propulsorul versiunii BMW M4 Competition Coupé oferă o putere maximă de 375 kW/510 CP și este echipat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic. În combinație cu tracțiunea integrală M xDrive, puterea a fost crescută la 390 kW/530 CP.

BMW M4 Coupé este cel mai bine vândut model BMW M în SUA, urmat de China, Germania și Marea Britanie. În România, BMW M4 este al doilea cel mai apreciat model BMW M după noul BMW XM. Modelele BMW M4 ocupă poziția de lider de piață în segmentul lor pe fiecare piață relevată.

Noile BMW M4 Coupé și BMW M4 Cabriolet vor fi produse la uzina BMW Group din Dingolfing și vor fi lansate pe piață începând cu martie 2024.

Designul noilor modele reflectă performanța și dinamica caracteristice automobilelor BMW M4. Grila mare verticală, pasajele puternic modelate ale roților și pragurile laterale evazate proeminente evidențiază potențialul dinamic al mașinilor.

Fiecare model din familia BMW M4 are o imagine individuală bine definită și fascinează prin stilul său caracteristic. De exemplu, toate variantele de BMW M4 Coupé vin cu un plafon din plastic ranforsat cu carbon, care asigură coborârea centrului de greutate și subliniază orientarea spre performanță. BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive vine cu un soft top sofisticat, care combină beneficiile unui hard top retractabil cu aspectul clasic al unui acoperiș textil.

Motorul cu șase cilindri în linie al noilor BMW M4 Coupé și BMW M4 Cabriolet combină caracteristicile de putere și cuplu ridicate cu tehnologia M TwinPower Turbo. Motoarele oferă o livrare liniară a puterii și caracteristici de cuplu ridicat pe o plajă largă de turații. Tehnologia M TwinPower Turbo include două turbocompresoare mono-scroll și intercooling indirect, care optimizează puterea unității de încărcare.

Noul BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, în timp ce noul BMW M4 Competition Cabrio cu M xDrive are nevoie de 3,7 secunde pentru a atinge aceeași viteză. Viteza maximă a tuturor variantelor de model este limitată electronic la 250 km/h, dar poate fi crescută cu pachetul opțional M Driver’s.

Transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic se potrivește perfect cu caracteristicile de performanță ale fiecărui motor. Varianta cu tracțiune integrală M xDrive asigură o tracțiune remarcabilă și un comportament sportiv în viraje.

Noile BMW M4 Coupé și BMW M4 Cabriolet reprezintă o continuare a succesului modelelor BMW M4 în segmentul median premium. Cu inovațiile aduse și îmbunătățirile la nivel de design, aceste modele se vor menține în topul preferințelor clienților internaționali și vor continua să fie lideri de piață în segmentul lor., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.

Bucureşti/München. Mai multă putere, elemente de
design restilizate, noi opţiuni de personalizare şi inovaţii digitale,
BMW M GmbH continuă povestea de succes a celor mai bine vândute modele
ale sale în segmentul median premium.

Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet evidenţiază acum şi mai intens
genele de motorsport. O creştere cu 15 kW/20 CP a puterii maxime
pentru modelele BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive şi BMW M4
Competition Cabriolet cu M xDrive, faruri noi, stopuri laser, jante M
forjate din aliaj uşor cu un design nou, volane şi ornamentele
interioare, precum şi sistemul de operare BMW 8.5 marchează punctele
importante ale dezvoltării suplimentare pentru gama de modele 2024.

 

Motorul cu şase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo,
va fi disponibil în viitor cu trei niveluri de performanţă. Încă fără
egal în mediul competitiv este combinaţia dintre varianta de motor ce
oferă 353 kW/480 CP cu o transmisie manuală cu şase trepte la noul BMW
M4 Coupé. Propulsorul noului BMW M4 Competition Coupé oferă o putere
maximă de 375 kW/510 CP, transferată la drum printr-o transmisie M
Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic. În combinaţie cu M xDrive
disponibil la variantele cu tracţiune integrală atât Coupé, cât şi
Cabriolet, această transmisie garantează o transformare supremă a
puterii – crescută acum la 390 kW/530 CP.

 

Datorită modificărilor actuale, automobilele de înaltă performanţă
din segmentul median premium au toate premisele ideale pentru
continuarea popularităţii lor pe pieţele auto internaţionale,
întărindu-şi în acelaşi timp poziţia de lider în acest segment. SUA a
devenit principala piaţă de vânzare pentru BMW M4 Coupé, urmată de
China, Germania şi Marea Britanie. În SUA, BMW M4 Cabriolet reprezintă
de departe cele mai mari cifre de vânzări. Mai mult, modelul
decapotabil cu patru locuri se bucură de o mare popularitate în
Germania şi Marea Britanie. Atât la nivel global, cât şi pe fiecare
dintre pieţele lor relevante, modelele BMW M4 ocupă, cu o marjă clară,
poziţia de lider de piaţă în fiecare dintre mediile lor competitive.
Şi în România, BMW M4 este cel mai apreciat model BMW M după
spectaculosul şi nou lansatul BMW XM.

 

Noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet sunt produse la uzina BMW
Group din Dingolfing. Lansarea pe piaţa mondială a noilor modele va
începe odată cu începerea producţiei în martie 2024.

 

Automobile la comandă, performanţă tipică M

Dinamica fără compromis atât în condusul de zi cu zi, cât şi pe
circuite este caracteristică modelelor BMW M4, acest lucru
reflectându-se şi în designul lor. Proporţiile puternice şi
caracteristicile de design specifice M pentru optimizarea alimentării
cu aer pentru răcire şi echilibrul aerodinamic le susţin statutul de
automobile sport de înaltă performanţă. Grila BMW verticală mare, cu
lamele duble tip M dispuse orizontal, pasaje puternic modelate ale
roţilor şi praguri laterale evazate proeminent, cu un finisaj negru
lucios contrastant, precum şi ataşamente pentru spoilerele faţă şi
spate înseamnă o referire clară la potenţialul dinamic atât al
modelului Coupé, cât şi al celui Cabriolet.

 

Fiecare din modelele din familia BMW M4 au o imagine individuală bine
definită şi fiecare fascinează într-un stil caracteristic. De exemplu,
un plafon din plastic ranforsat cu carbon (CRP) este disponibil
standard pentru toate variantele de BMW M4 Coupé – materialul exclusiv
asigură coborârea centrului de greutate şi subliniază orientarea spre
performanţă. BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive oferă o
oportunitate unică de a vă bucura de performanţa tipică M, împreună cu
o experienţă extraordinară de condus al unei decapotabile. Soft topul
sofisticat al automobilului combină beneficiile unui hard top
retractabil cu aspectul unui acoperiş clasic din material textil.
Mecanismul de acţionare electrică permite deschiderea sau închiderea
acestuia în timpul deplasării.

 

Motor cu şase cilindri în linie cu tehnologie de curse şi noi
specificaţii de performanţă

Motoarele cu şase cilindri în linie utilizate la noile BMW M4 Coupé
şi BMW M4 Cabriolet combină caracteristicile tipice de a urca în
turaţii oferite de motoarele de la BMW M GmbH cu versiunea actuală a
tehnologiei M TwinPower Turbo. Toate variantele motorului de 3,0 litri
impresionează prin livrarea liniară a puterii şi caracteristicile de
cuplu ridicat pe o plajă mare de turaţii.

 

Caracteristicile de design ale motorului derivă direct din motorsport
şi includ carterul extrem de rigid, care este fabricat într-un design
cu punte închisă, fără manşon, arborele cotit forjat cu masă redusă şi
învelişul de fier care este aplicat pe căptuşeala cilindrilor printr-o
pulverizare voltaică (AWSP). Fabricat printr-un proces de imprimare
3D, miezul chiulasei prezintă o direcţionare optimizată a canalelor de
răcire, ceea ce nu poate fi realizat folosind tehnologia convenţională
de turnare a metalelor. În acest fel, atât managementul masei, cât şi
al temperaturii sunt optimizate. La fel ca sistemul de răcire,
alimentarea cu ulei este aliniată la cerinţele speciale ale utilizării
pe circuite.

 

Tehnologia M TwinPower Turbo cuprinde două turbocompresoare
mono-scroll, fiecare dintre ele alimentând trei cilindri.
Intercoolingul indirect, facilitat de un circuit de joasă temperatură
şi compresoare specifice, optimizează puterea unităţii de încărcare.
Mai mult, pachetul tehnologic include sistemul de injecţie pe benzină
High Precision Injection care funcţionează la o presiune maximă de 350
bar, controlul variabil al supapelor VALVETRONIC şi controlul variabil
al arborelui cu came Double VANOS. Sistemul de propulsie foloseşte o
combinaţie unică de tehnologii pentru controlul admisiei de aer şi
combustibil, tehnologii unde BMW are o experienţă de decenii în implementare.

Puterea maximă a variantei de motor cu şase cilindri în linie,
oferită atât la noul BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive, cât şi la
noul BMW M4 Competition Convertible cu M xDrive, a fost crescută de la
375 kW/510 CP la 390 kW/530 CP, aceasta fiind atinsă la o turaţie a
motorului de 6.250 rpm. Motorul dezvoltat suplimentar asigură un cuplu
maxim de 650 Nm într-un interval extins de turaţii ale motorului,
între 2.750 şi 5.730 rpm. Acest lucru are ca rezultat o livrare de
putere superioară, îmbunătăţind astfel şi mai mult experienţa de
performanţă, mai ales în situaţii de condus extrem de dinamic. Această
specificaţie de performanţă oferă o dovadă suplimentară a
potenţialului extraordinar al motorului cu şase cilindri BMW M GmbH
care serveşte drept bază pentru propulsorului modelului BMW M4 GT3
destinat curselor de anduranţă.

 

În timp ce noul BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive este capabil să
accelereze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde, noul BMW M4 Competition
Cabrio cu M xDrive are nevoie de 3,7 secunde pentru a realiza sprintul
0-100 km/h. Toate variantele de model ale noilor BMW M4 Coupé şi BMW
M4 Cabriolet ating o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Această valoare poate fi crescută la 280 km/h cu pachetul opţional M
Driver’s (BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive) sau, respectiv, la
290 km/h.

 

Perfecţionat pe Nürburgring: pachet general tipic M care
cuprinde motor, transmisie a puterii şi tehnologie de suspensie

La fel ca transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic montată
pe toate celelalte variante de model, transmisia manuală cu şase
trepte a noului BMW M4 Coupé se potriveşte perfect cu caracteristicile
de performanţă ale fiecărui motor. Pentru transmisia automată,
clapetele de schimbare atrpetelor de viteze de pe volan asigură un
control foarte precis alături de butonul Drivelogic pentru
caracteristici variabile de schimbare a treptelor.

 

Cea mai puternică versiune a motorului cu şase cilindri în linie este
combinată cu tracţiunea integrală inteligentă M xDrive. Acest lucru
conferă noilor BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive şi BMW M4
Competition Cabriolet cu M xDrive o tracţiune remarcabilă, un atribut
care este exprimat prin valorile impresionante de acceleraţie.
Sistemul de tracţiune integrală orientat către puntea spate în
combinaţie cu un diferenţial M activ complet variabil în transmisia
punţii spate asigură experienţa sportivă în viraje. Prin meniul de
configurare, conducătorul poate selecta, pe lângă setarea implicită
4WD, modul 4WD Sport, în care un procent şi mai mare de cuplu este
direcţionat către puntea spate. Mai mult, atunci când DSC este
dezactivat, modul 2WD devine disponibil pentru transmiterea puterii
exclusiv către roţile din spate.

 

Rigiditatea ridicată la torsiune a structurii caroseriei şi
conexiunile suspensiei creează premisele ideale pentru agilitate care
inspiră şi răspuns spontan la comenzile de direcţie. Cinematica şi
elastocinematica specifice M ale punţii faţă cu dublu braţ transversal
şi a celei spate cu suspensie multibraţ garantează armonia dintre
dinamica extremă de condus şi caracteristicile de confort echilibrat
pe toate modelele din serie, atât în utilizarea de zi cu zi, cât şi în
călătoriile mai lungi. Trei hărţi caracteristice sunt disponibile prin
meniul M Setup pentru ajustări individuale ale suspensiei M Adaptive,
care este disponibilă standard. Alte componente ale tehnologiei
suspensiei includ direcţia M Servotronic şi sistemul de frânare
integrat, care este utilizat împreună cu frânele M Compound, oferite
standard sau cu frânele opţionale M carbon-ceramice.

 

Aplicarea integrată a tuturor sistemelor de propulsie şi suspensie,
care a fost testată, printre altele, pe circuitul Nürburgring,
garantează şi în traficul de zi cu zi o manevrabilitate extrem de
dinamică şi control cu precizie. O formă a plăcerii de a conduce,
unică în segment, este oferită de sistemul de control al stabilităţii
DSC (Dynamic Stability Control), care, pe lângă modul M Dynamic,
asigură zece trepte de control pentru derapaje. Prin intermediul
funcţiei M Traction Control, disponibilă opţional pentru BMW M4 Coupé
şi standard la toate modelele Competition, conducătorul poate reduce
intervenţiile sistemului în etape pentru a se apropia cu controlat de
limitele condusului atunci când maşina este utilizată pe circuit, de
exemplu. M Drift Analyzer este o altă expresie unică a plăcerii de a
conduce BMW.

 

Dimensiunile jantelor aliniate fiecărei punţi, jante M
forjate, din aliaj uşor, cu un design nou

Dimensiunile jantelor specifice fiecărei punţi asigură un transfer
excelent al forţelor laterale în timpul virajelor dinamice. Noile BMW
M4 Coupé şi BMW M4 Competition Coupé sunt echipate standard cu jante M
forjate de 18 inchi, din aliaj uşor, pe puntea faţă şi de 19 inchi pe
cea spate. Configuraţia standard a BMW M4 Competition Coupé cu M
xDrive şi BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive cuprinde jante M
forjate, din aliaj uşor, de 19 inchi pe puntea faţă şi de 20 de inchi
pe cea spate.

 

Combinaţia de jante M de 19 inchi şi 20 de inchi, din aliaj uşor,
este disponibilă opţional şi pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4
Competition Coupé. Nou în gama de echipamente speciale pentru toate
variantele de model sunt jantele M forjate, din aliaj uşor, în
dimensiunile de mai sus, cu design double-spoke şi, în premieră, cu
finisaj argintiu. Suprafeţele lor strălucitoare oferă un aspect
sportiv, sofisticat şi elegant.

 

 

 

Sisteme de asistenţă cu o gamă configurabilă de funcţii

Dezvoltarea continuă a gamei de sisteme pentru condus şi parcare
autonome contribuie, de asemenea, la o experienţă inconfundabilă de
condus. Funcţionarea sistemelor de asistare a condusului poate fi
controlată prin intermediul butonului M Mode situat pe consola
centrală, pentru a garanta experienţa captivantă tipică a condusului
unui automobil sport de înaltă performanţă. De exemplu, în modul TRACK
disponibil opţional, care este conceput pentru utilizarea pe circuit,
toate sistemele de confort şi siguranţă sunt dezactivate temporar.

 

Echipamentul standard pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabrio
include controlul distanţei de parcare (Park Distance Control) cu
senzori în faţă şi în spate, tempomat cu funcţie de frânare,
avertizare la coliziune frontală cu intervenţie de frânare, avertizare
la părăsirea benzii, inclusiv funcţia de revenire pe bandă cu
asistenţă la direcţie, şi recunoaştere semnelor de circulaţie cu
informaţii despre limita de viteză şi indicator privind interdicţia de
depăşire. Caracteristicile opţionale pentru modelele Competition
includ asistent de control al direcţiei şi al benzii cu asistenţă
automată pentru limitarea vitezei, asistent pentru menţinerea benzii
şi recunoaşterea fazelor semaforului (funcţie limitată la anumite
pieţe), precum şi tempomat activ cu funcţie Stop & Go, ca parte
integrantă a Driving Assistant Professional. Asistentul de parcare
facilitează parcarea automată (intrarea în/ieşirea din spaţii) şi
include şi asistentul de marşarier ca standard.

 

Accente de design modern: design nou al farurilor, stopuri cu
tehnologie laser

Farurile reproiectate conferă părţii frontale a noilor BMW M4 Coupé
şi BMW M4 Cabriolet un aspect modern. Interiorul farurilor LED, acum o
echipare standard, este structurat şi mai distinctiv. Atât faza
scurtă, cât şi cea lungă sunt produse acum de acelaşi modul LED. Două
unităţi LED verticale, fiecare aliniate într-o formă de vârf de
săgeată, îşi asumă funcţia de lumini de poziţie şi de zi, precum şi de semnalizatoare.

 

Farurile LED adaptive cu faza lungă cu funcţie matrix cu efect
antiorbire sunt disponibile ca dotare opţională. Acestea sunt
recunoscute după inserţiile albastre şi au o funcţie de iluminare în
viraje şi funcţia de lumină urbană. Utilizarea funcţiei de lumină
urbană asigură o iluminare optimizată a zonelor de pe marginea
drumului la deplasări cu viteză redusă pe drumurile identificate de
datele de navigaţie ca zone construite. Funcţia de fază scurtă este
apoi comutată când a fost atinsă o viteză de 35 km/h. În plus,
împreună cu farurile LED adaptive sunt disponibile şi lumini M Shadow
Line cu accente întunecate în interior.

 

Farurile LED adaptive sunt completate cu un design impresionant atât
din punct de vedere vizual, cât şi tehnologic al stopurilor LED, care
sunt disponibile pentru toate versiunile noi ale tuturor modelelor BMW
M4. Acestea folosesc tehnologia laser pentru un efect spectaculos. În
interior, diodele laser produc o iluminare uniformă a fasciculelor de
fibră de sticlă, ale căror grafice luminoase tridimensionale în
filigran completează grupurile optice spate. Versiunea specifică
modelului a acestui scenariu luminos inovator utilizează o tehnologie
prezentată pentru prima dată pe ediţia limitată a modelului special de
înaltă performanţă BMW M4 CSL, limitat la 1.000 de unităţi.

 

Un nou design al suprafeţei de contur atât a siglei BMW, cât şi a
siglei M din spatele modelelor Competition adaugă alte accente subtile
pentru o eleganţă sofisticată. Baza logo-ului BMW este finisată acum
în negru lucios. Logo-ul mărcii BMW M GmbH situat pe hayon a fost
completat de un contur argintiu.

 

O caracteristică specială concepută exclusiv pentru BMW M4 Coupé
pentru personalizarea aspectului exterior este grafica de design M
opţională pentru capotă şi hayon. Aceasta este realizată printr-un
proces automatizat special de vopsire şi nu prin benzi autocolante,
pentru o calitate excepţională a finisajelor. Elementele de culori
contrastante sunt disponibilă fie în negru lucios, fie în roşu lucios.
(Mai
multe detalii despre proces aici.) Acoperişul opţional din oţel,
disponibil gratuit, include un plafon glisant din sticlă acţionat
electric şi oferă un accent suplimentar de design: partea metalică a
acoperişului este finisată în negru lucios în loc de culoarea caroseriei.

 

Cockpit de maşină sport, specific M, cu modele noi de volan şi
ornamente interioare noi

Designul interior sportiv al noilor versiuni ale modelelor de înaltă
performanţă a trecut printr-un proces de optimizare. Noile modele de
volan şi elemente de control, precum şi materiale de înaltă clasă
pentru panoul de bord şi ornamentele interioare îmbunătăţesc atmosfera
exclusivă din interiorul cockpiturilor specific M al automobilelor sport.

 

Disponibil standard, volanul M cu butoane multifuncţionale, două
butoane M şi clapete de schimbare a treptelor de viteză de pe modelele
Competition vin cu o imagine şi mai puternic inspirată din motorsport.
Noul design cuprinde o secţiune aplatizată a părţii inferioare a
volanului şi braţe modificate. Un marcaj central roşu în poziţia ora
12 subliniază orientarea sportivă a designului volanului. Mai mult,
pentru prima dată, un volan M Alcantara este disponibil cu acelaşi
design şi aceeaşi gamă de funcţii. În plus, o funcţie de încălzire
este disponibilă opţional pentru ambele variante de volan.

 

Mai mult, aranjamentul cockpitului specific M include şi un panou de
comandă pe consola centrală, pe care sunt situate maneta
schimbătorului de viteze sau comutatorul selectorului de viteze,
butonul roşu Start/Stop, controlerul BMW iDrive, butoanele Setup şi M
Mode. Acestea pot fi activate pentru configuraţia individuală a
automobilului, precum şi pentru gama de funcţii ale afişajelor din
cockpit şi ale sistemelor de asistare a condusului, care pot fi
adaptate pentru a se potrivi situaţiei de condus.

 

Elemente din zona planşei de bord, panoul de control şi capacul
suportului de pahare sunt oferite acum standard în versiunea Dark
Graphite mat. Benzile ornamentale de interior în aluminiu rombic
antracit, precum şi în noua variantă aluminiu fin lustruit pot fi
comandate acum ca opţiuni pentru noile BMW M4 Coupé şi BMW M4
Cabriolet. Panoul de instrumente disponibil opţional în versiunea
Sensatec are o structură de suprafaţă mai rafinată.

 

Scaunele sport M sunt standard şi oferă mai multe opţiuni de reglare
cu acţionare electrică, tetiere integrate şi sigle de model iluminate.
Poziţia ideală la volan poate fi salvată folosind funcţia de memorie.
Scaunele încălzite atât pentru conducător, cât şi pentru pasagerul din
faţă sunt, de asemenea, standard, cu ventilaţie a scaunelor ca
opţiune. Tiapiţeriile  standard cu piele Merino, şi cele opţionale cu
conţinut extins de piele Merino, BMW Individual cu conţinut extins de
piele Merino şi BMW Individual cu conţinut integral cu piele Merino
sunt toate disponibile în patru culori diferite.

 

Scaunele M Carbon – opţionale, complet reglabile electric şi
încălzite – asigură o conexiune optimizată între conducător şi
automobil. Acestea combină funcţionalitatea din motorsport cu un
design uşor, o finisare modernă şi un nivel ridicat de confort pe
distanţe lungi. Utilizarea CFRP pentru elementele structurale ale
scaunului şi spătarului, precum şi decupajele din zona suporţilor
laterali şi de sub tetiere au ca rezultat o reducere a masei cu 9,6 kg
în comparaţie cu scaunele sport standard.

 

În plus, un sistem Air Collar poate fi comandat ca opţiune exclusivă
pentru BMW M4 Competition Cabriolet cu M xDrive. Acesta generează un
flux de aer reglabil în trei trepte, oferind căldură plăcută din spate
atât conducătorului, cât şi pasagerului din faţă, inclusiv în timpul
condusului cu acoperişul coborât şi indiferent de temperatura exterioară.

 

Ecran central curbat BMW şi noul sistem de operare BMW 8.5

Mai mult decât oricând, noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet
combină stilul exclusivist de automobil sport cu digitalizarea
avansată. Informaţiile specifice M de pe ecranul central curbat BMW de
înaltă rezoluţie, care este înclinat spre conducător, îl ajută pe cel
de la volan să se concentreze pe deplin asupra condusului. Combinaţia
de ecrane complet digitale cuprinde un monitor de 12,3 inchi (31,24
cm) în spatele volanului şi un monitor de control cu diagonala
ecranului de 14,9 inchi (37,885 cm).

 

Ecranul central curbat BMW serveşte drept platformă pentru actualul
sistem BMW iDrive utilizat în noile BMW M4 Coupé şi BMW M4 Cabriolet.
Sistemul de afişare şi operare, care include şi Asistentul Personal
Inteligent BMW se bazează acum pe sistemul de operare BMW 8.5. Grafica
specifică M şi conţinutul de pe ecranul de informaţii şi de pe
monitorul de control au fost completate de o nouă formă de funcţionare
pentru controlul automat al climei pe trei zone, disponibilă standard.
Setarea temperaturii, intensitatea ventilaţiei, încălzirea atât a
scaunului, cât şi a volanului pot fi controlate acum, în funcţie de
echiparea automobilului, printr-o opţiune specială de meniu în partea
inferioară a displayului central, fie prin intermediul comenzii vocale.

 

Dotarea standard Ambient Lighting include acum şi iluminarea de
contur integrată în capacul gurilor de ventilaţie. La fel ca şi în
cazul iluminării zonei picioarelor şi a compartimentelor de depozitare
din zona consolei centrale şi a mânerelor uşilor, culoarea şi
luminozitatea pot fi adaptate în funcţie de preferinţele individuale.
Există nouă culori diferite. Pachetul de iluminat interior include, de
asemenea, un scenariu atmosferic Welcome şi Goodbye, precum şi semnale
luminoase care indică o uşă deschisă şi apeluri telefonice primite.

 

Dotarea standard BMW Live Cockpit Professional cuprinde şi sistemul
de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O altă opţiune standard este BMW
Head-up Display, care proiectează pe parbriz, într-un stil specific M,
informaţii legate de condus, inclusiv reprezentarea multicoloră a
intervalului de turaţii, lumini de schimbare şi M View.

 

În plus, dotarea standard BMW Live Cockpit Professional cuprinde două
porturi USB pentru transferul de date şi o interfaţă de reţea
wireless, precum şi integrarea smartphone-ului, care permite, printre
altele, utilizarea Apple CarPlay® şi Android Auto™. În plus, sistmeul
de încărcare wireless a smartphone-urilor şi un sistem de difuzoare
hi-fi cu 10 surse de sunet şi un amplificator de putere de 250 W sunt
incluse în gama de echipamente standard.

 

Personalizare specială cu pachetul exterior M Carbon, pachetul
M Race Track şi accesorii BMW M Performance

Un pachet exterior M Carbon specific modelului este disponibil pentru
personalizarea precisă a acestor automobile de înaltă performanţă,
aducând în prim-plan şi mai intens caracterul de curse al ambelor
modele. Pachetul exterior M Carbon include inserţii pentru prizele de
aer faţă larg deschise şi un difuzor spate, capace de oglinzi
exterioare şi – exclusiv pentru BMW M4 Coupé – un spoiler spate CFP.
Masa automobilului este redusă cu până la 25 de kilograme datorită
pachetului M Race Track, disponibil opţional, care include, pe lângă
frâne ceramice M Carbon, scaune-scoică M Carbon atât pentru
conducător, cât şi pentru pasagerul din faţă, precum şi benzi
ornamentale de interior din fibră de carbon lucioasă.

 

Accesoriile BMW Performance oferă opţiuni suplimentare pentru
adaptarea experienţei intense de condus şi a aurei dinamice a noilor
maşini sport de înaltă performanţă pentru a se potrivi preferinţelor
conducătorului. Gama de opţiuni retrofit specifice modelului include
componente CFP pentru exterior, jante M Performance forjate cu
prindere centrală, covoraşe M Performance şi ornamente de volan M
Performance pentru individualizarea interiorului.

 

Toate datele referitoare la performanţă, consumul de combustibil şi
emisiile sunt provizorii.

Toate variantele de model, caracteristicile echipamentelor, datele
tehnice şi cele privind consumul de combustibil/energie electrică şi
emisiile menţionate se referă la oferta de pe piaţa germană.
Dimensiunile şi măsurătorile se referă la automobile cu configuraţie
de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea
jantei/anvelopei şi de echipamentele opţionale selectate.



Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com




Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Performanțe de excepție pentru atleții Rapidului la CN U-23

Echipa de atletism a clubului Rapid a obținut rezultate remarcabile la Campionatul Național U-23, desfășurat recent la Craiova. Maria...

Read More...
The STS-93 crew patch

Columbia si Observatorul X-Ray Chandra: Misiunea STS-93

Pe 23 iulie 1999, naveta spațială Columbia a decolat într-o nouă misiune, cea de-a 26-a călătorie în spațiu, pentru...

Read More...

Cheia succesului: Beneficiile unui somn odihnitor pentru performanță maximă

Cheia succesului: Beneficiile unui somn odihnitor pentru performanță maximă Introducere Somnul odihnitor a fost întotdeauna considerat un element esențial pentru menținerea...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro