Constructorul autohton Dacia a prezentat saptamana aceasta o varianta speciala a modelului Dacia Duster care urmeaza sa participe pe 26 iunie in Colorado, State Unite la probabil cea mai dificila cursa de coasta din lume – Pikes Peak International Hill Climb.
Purtand titulatura de „No Limit”, acest Duster va fi condus de catre celebrul pilot francez Jean-Philippe Dayraut care in trecut a castigat de trei ori trofeul Andros.
Masina a fost dezvoltata de catre cei de la Tork Engineering, in ceea ce priveste conceptia, fabricatia, montajul si dezvoltarea in sine, iar motorul a fost conceput de catre cei de la Sodemo in parteneriat cu Renault Sport Technologies.
Caroseria Duster-ului este din fibra de sticla, iar sub acea capota sa nu va asteptati sa fie motorul standard de pe SUV-ul de serie. Aceasta versiune „No Limit” este echipata cu motorul de pe Nissan GT-R, un V6 de 3,800 cmc care a fost modificat astfel incat acum este capabil sa produca 850 cai putere.
Acest motor foarte puternic este cuplat la o cute de viteze secventiala Sadev care dispune de 6 trepte, o cutie care a fost dezvoltata astfel incat sa poata folosi la maxim herghelia de cai oferita de catre motor. Aceste solutii aerodinamice pe care le puteti observa cu usurinta din poze sunt rezultatul a multor ore de teste in tunelul aerodinamic, incluzand aici si acel eleron spate de dimensiune remarcabile.
Este bine de stiut ca aceasta cursa de la Pikes Peak este o proba unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, iar motricitatea este foarte importanta. Jumatate din traseu este alcatuit din asflat, in timp ce cealalta jumatate nu este asfaltata.
Sa speram ca Jean-Philippe Dayraut, detinator a nu mai putin de 6 titluri de campion al Frantei in intreceri monopost si Super Touring, va putea sa obtina un rezultat bun care sa ofere o imagine mai buna marcii Dacia.
In incheiere, cateva detalii tehnice despre Dacia Duster „No Limit”. Are o greutate de doar 950 kg, iar rezervorul are o capacitate de 80 de litri. Masina este echipata cu jante de 18 inci din aluminiu forjat si pneuri Pirelli. In ceea ce priveste sistemul de franare, pe fata are discuri ce masoara 355 mm din hotel galvanizat, iar pe spate tot discuri, dar mai mici, masurand 330 mm. Cei 850 cai putere sunt disponibili la 7000 rpm, iar cuplul maxim de 900 Nm este atins la 5000 rpm.
În plus, ar putea să-ți placăMai multe gasiti pe pagina de Facebook stiridinromania.ro!
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin @ stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!