Comorile vii de lângă noi: educație pentru viitor

BY: stiridinromania.ro In Actualitate, STIRILE ZILEI
Prohibiție la pescuit. Jandarmii din Dâmbovița anunță intensificarea controalelor – incomod-media.ro

Asociația Volens împreună cu Universitatea Telematică Internațională din Roma UNINETTUNO și cu sprijinul Heidelberg Materials România au demarat proiectul „Comorile vii de lângă noi” în cinci școli din județul Dâmbovița. Scopul acestui proiect este de a încuraja retenția socială și participarea tinerilor la viitorul sustenabil al comunităților lor, prin cultivarea simțului de apartenență și mândrie față de valorile locale.

Peste 200 de elevi din cele cinci școli implicate în proiect sunt implicați în descoperirea elementelor din patrimoniul natural și cultural din jurul lor și în dobândirea de competențe legate de dezvoltarea durabilă. Proiectul se bazează pe educație non-formală și vizează consolidarea legăturii dintre tineri și comunitate.

Cadrele didactice implicate în proiect au beneficiat de formare cu profesori de la Universitatea UNINETTUNO pentru a înțelege și implementa cadrul de competențe GreenSCENT în școlile lor. Astfel, elevii vor fi capabili să analizeze realitatea pe baze raționale, să înțeleagă impactul activităților umane asupra ecosistemului și să colaboreze la găsirea unor soluții.

Proiectul-pilot derulat în cadrul acestui proiect va continua până la finalul anului școlar 2023-2024. Asociația Volens are în plan extinderea proiectului și în alte școli din țară în anul școlar următor.

Heidelberg Materials România susține proiectul, evidențiind importanța educației în conștientizarea problemelor de mediu și stimularea acțiunilor proactive în acest sens. Fabrica din Fieni este un reper istoric pentru comunitate și un punct de plecare pentru inițiative care încurajează dezvoltarea durabilă.

Proiectul „Comorile vii de lângă noi” reprezintă o oportunitate pentru elevi și cadre didactice din mediul rural și urban mic de a adopta practici educative inovatoare și de a se conecta la platforme internaționale. Este un demers care are ecouri pe termen lung în comunitate și promite să contribuie la evoluția sustenabilă a acestora.

Sursa: incomod-media.ro

Elevi și profesori din cinci școli din județul Dâmbovița iau parte la proiectul „Comorile vii de lângă noi”, desfășurat de Asociația Volens, în parteneriat cu Universitatea Telematică Internațională din Roma UNINETTUNO și cu sprijinul Heidelberg Materials România. Proiectul încurajează retenția socială și participarea tinerilor la viitorul sustenabil al comunităților lor, prin cultivarea simțului de apartenență și mândrie față de valorile locale.

Peste 200 de elevi din școlile beneficiare (Liceul „Aurel Rainu” Fieni, Școala Gimnazială „Diaconu Coresi” Fieni, Școala Gimnazială „Ion Ciorănescu” Moroeni, Școala nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino” Pucioasa și Școala Gimnazială Lucieni) sunt ghidați să descopere elemente din patrimoniul natural și cultural care îi înconjoară și să dobândească, în acest context, competențe legate de dezvoltarea durabilă.

„Când trăiesc într-un sat sau un oraș mic, mulți adolescenții îl privesc drept un loc unde „nu se întâmplă nimic”, un loc pe care se luptă să-l lase în urmă pentru că „viața adevărată” este în altă parte – într-un oraș mai mare sau în altă țară. Alături de partenerii noștri – UNINETTUNO și Heidelberg Materials România, și împreună cu profesorii, am creat o soluție de educație non-formală care să întărească legătura dintre tineri și comunitate. Îi ghidăm să descopere că sunt înconjurați de un adevărat patrimoniu de „comori” naturale, culturale și umane. Intenționăm ca, prin aceste experiențe de învățare aplicată, ce presupun muncă de teren, lucru în echipă și comunicare cu adulții, copiii să își prețuiască din ce în ce mai mult comuna și orașul și să fie motivați să participe la evoluția sustenabilă a acestora ” spune Ada Lungu – președinta Asociației Volens.

„Comorile vii de lângă noi” vizează să dezvolte, în rândul elevilor, competențe specifice definite în cadrul european GreenSCENT. În acest scop, 14 cadre didactice au beneficiat de formare cu profesori de la Universitatea UNINETTUNO, pentru a înțelege și implementa cadrul de competențe GreenSCENT, în școlile lor. Astfel, la finalul proiectului, elevii vor fi capabili să analizeze realitatea pe baze raționale, să înțeleagă impactul activităților umane asupra ecosistemului, să colaboreze la găsirea unor soluții, să acționeze în echipă, să evalueze rezultatele inițiativelor lor.

„Înseamnă mult să putem folosi, în beneficiul elevilor, instrumente inovatoare din cadrul de competențe GreenSCENT. Este o metodă practică și trans-disciplinară care îi ajută să lege cunoștințele teoretice de viața reală, să-și exerseze abilitățile sociale lucrând în echipă și, mai ales, să-și asume o misiune. Este ceea ce au nevoie nu doar pentru a deveni membri activi ai societății, ci și pentru a performa mai bine la școală. Și noi, profesorii de la cele 5 școli, am format o echipă. Comunicăm, ne inspirăm și ne susținem în a crea activități cât mai interesante prin care copiii să descopere valorile locale” declară prof. Mădălina Mocanu – directorul Liceului Aurel Rainu din Fieni.

Proiectul „Comorile vii de lângă noi” se derulează cu sprijinul Heidelberg Materials România, înscriindu-se în rândul inițiativelor care concretizează angajamentul față de dezvoltare durabilă al companiei.

„Educația este o preocupare centrală a demersurilor prin care contribuim la conștientizarea problemelor de mediu și stimulăm acțiunile proactive în acest sens. Fabrica noastră din Fieni este o pagină de istorie vie a orașului și un reper care unește comunitatea de generații întregi. Am pornit deci, de aici, din județul Dâmbovița, pentru a pilota un concept de educație non-formală care îmbină dezvoltarea competențelor verzi și valorizarea patrimoniului local, în rândul tinerilor. Sunt primele școli din sistemul public care aplică metodologia GreenSCENT, în România. Prin proiectul Asociației Volens, susținem profesorii și elevii din mediul rural și urban mic să adopte practici educative inovatoare și să se conecteze la platforme internaționale. Suntem bucuroși să oferim copiilor și cadrelor didactice din județ această oportunitate cu ecouri pe termen lung.” afirmă Bogdan Arnăutu – manager comunicare și ESG al Heidelberg Materials România.

Proiectul-pilot va dura până la finalul anului școlar 2023-2024. Asociația Volens își propune ca în anul școlar viitor să continue proiectul și în alte școli, din țară.

Urmărește Incomod Media și pe Google News



Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa




Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Construirea forței interioare: Exerciții cu propriul greutate pentru o musculatură puternică

Construirea forței interioare: Exerciții cu propriul greutate pentru o musculatură puternică În ultimii ani, tot mai multe persoane au început...

Read More...

Comoara literară a Antichității: Biblioteca din Pergam

Biblioteca din Pergam: Comoara literara a Antichitatii Biblioteca din Pergam, situata in orasul antic Pergamum din Asia Mica, a reprezentat...

Read More...

Explorând diversitatea vieții: Biomi unici și specii variate

Explorând diversitatea vieții: Biomi unici și specii variate Când ne gândim la diversitatea vieții pe Terra, ne simțim adesea copleșiți...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro