Bucureşti/Spartanburg. Sărbătorind 30 de ani de
producţie, uzina BMW Group din Spartanburg (Carolina de Sud, SUA) a
inaugurat atelierul de presă de ultimă generaţie, în timp ce se
pregăteşte pentru lansarea noului BMW X3. Exteriorul modelului X3,
inclusiv părţile exterioare ale caroseriei, uşile, panourile laterale
şi hayonul, vor fi toate produse de atelierul de presă al fabricii.
Vorbind la Spartanburg, Milan Nedeljković, membru al Consiliului de
Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Producţie, a subliniat
importanţa uzinei pentru companie şi a subliniat oportunităţile
viitoare: “După 30 de ani de producţie de succes, ne extindem şi
mai mult angajamentul. La sfârşitul anului 2026, producţia de modele
Sports Activity Vehicle electrice va începe aici, la Spartanburg – un
pas suplimentar către consolidarea rezistenţei noastre la nivel global”.
Până în 2030, cel puţin şase modele electrice vor fi lansate la uzina
din SUA. Bateriile de înaltă tensiune pentru viitoarele automobile
electrice de la Spartanburg vor veni din apropiere, de la Woodruff,
unde BMW Group instalează în prezent o linie de asamblare pentru
bateriile de generaţia a şasea. Noul atelier de presă inovator
contribuie, de asemenea, la consolidarea amprentei producţiei locale
în SUA.
“Metodele avansate de producţie utilizate în atelierul nostru de
presă vor asigura cea mai înaltă calitate şi eficienţă a componentelor
de caroserie pentru clienţii noştri”, a declarat Robert
Engelhorn, preşedinte şi director executiv al BMW Manufacturing.
“Având acest atelier de presă aici, respectăm strategia noastră
«local pentru local», prin care producem piese majore în locaţia în
care avem nevoie de ele.”
BMW Group a investit peste 200 de milioane de dolari pentru a
construi atelierul de presă de aproximativ 20.000 de metri pătraţi. A
fost nevoie de mai puţin de doi ani de la pregătirea lucrărilor la
faţa locului, până la ştanţarea primelor piese pe linia de presă.
Investiţia a dus, de asemenea, la crearea a peste 200 de locuri de
muncă noi în diverse domenii, inclusiv tehnicieni de scule şi matriţe,
precum şi în întreţinerea electrică şi mecanică a utilajelor automate.
Zeci de angajaţi de la uzina din Spartanburg s-au instruit la
atelierele de presă ale BMW Group din Swindon (Marea Britanie) şi
Leipzig (Germania).
În cadrul ceremoniei, a fost prezentată publicului şi a patra
generaţie BMW X3. BMW X3 este unul dintre cele mai bine vândute
automobile ale companiei în SUA şi în întreaga lume. Angajaţii uzinei
din Spartanburg au construit peste 1,7 milioane de BMW X3 de când
modelul a fost introdus în 2010. Noul BMW X3 va fi lansat pe piaţă în
toamna anului 2024.
Atelierul de presă de înaltă tehnologie produce până la 10.000
componente pe zi
Atelierul de presă marchează începutul procesului de producţie auto.
Bobinele mari de oţel sau aluminiu sunt descărcate din camioane
folosind o macara rulantă de 55 de tone. Aceste role de oţel sunt
introduse mai întâi în linia bobinei, unde foaia este tăiată în
“blanchete” individuale (decupaje dreptunghiulare sau forme
speciale) cu până la 70 de curse pe minut. Ulterior, aceste
semifabricate sunt gata pentru a fi introduse în linia de presă în
cinci faze, unde sunt formate în componentele finale ale caroseriei.
Linia este echipată cu o tehnologie servo de ultimă oră, care permite
BMW Group să producă cantităţi mari foarte eficient. O macara rulantă
mută unealta de presare corectă (matriţa) în fiecare staţie.
Semifabricatul este introdus în prima staţie de presă şi transferat de
la o staţie la alta printr-o tehnologie de automatizare asemănătoare
unui robot, denumită “alimentator cu bară transversală”
pentru operaţiuni suplimentare de formare şi tăiere. Linia este
capabilă să ruleze până la 18 curse pe minut, ceea ce înseamnă că pot
fi produse peste 10.000 de componente în fiecare zi, în funcţie de dimensiune.
După ce piesele sunt ştampilate, acestea trec la controlul calităţii
pentru inspecţie, folosind un iluminat special care imită lumina
naturală. Apoi, piesele presate sunt stivuite în containere, gata
pentru livrare la atelierul de caroserii pentru prelucrare ulterioară.
La fel ca şi alte fabrici ale BMW Group, uzina din Spartanburg a
stabilit, de asemenea, un ciclu de materiale cu circuit închis pentru
reciclare de la atelierul de presă. Sub liniile de presă şi de bobine
se află zone care colectează deşeurile de metal adunate după ştanţarea
pieselor. Se acumulează până la 60 de tone de resturi în fiecare zi;
un transportor lung de aproximativ 300 de metri transportă deşeurile,
care apoi sunt încărcate pe remorci. Tot acest material este
transportat în afara amplasamentului pentru a fi reciclat şi
reutilizat pentru a produce noi bobine de oţel şi aluminiu.
Aproape şapte milioane de automobile BMW în 30 de ani la uzina
din Spartanburg
Anul acesta, uzina din Spartanburg sărbătoreşte 30 de ani de
producţie în Carolina de Sud, cu peste 6,7 milioane de automobile BMW
asamblate în ultimele trei decenii. Fabrica are peste 11.000 de
angajaţi în producţia diferitelor modele BMW X şi este una dintre cele
mai mari fabrici ale BMW Group din lume, cu peste 1.500 de automobile
fabricate zilnic. Campusul de 750.000 de metri pătraţi include trei
ateliere de caroserie cu peste 2.600 de roboţi, două ateliere de
vopsire şi două hale de asamblare. Uzina generează aproximativ 20% din
propria energie din gaz metan reciclat, obţinut dintr-o groapă de
gunoi locală şi foloseşte tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen
pentru a alimenta aproximativ 800 de vehicule logistice.
BMW Group a anunţat în 2022 că va investi 1,7 miliarde de dolari în
operaţiunile sale din SUA, inclusiv un miliard de dolari pentru a
pregăti uzina din Spartanburg pentru asamblarea automobilelor
electrice şi 700 de milioane de dolari pentru a construi o nouă
fabrică de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune în Woodruff. Când
va fi finalizată în 2026, uzina din Woodruff (Carolina de Sud) va
asambla bateriile de generaţia a şasea necesare automobilelor
electrice de la uzina BMW Group din Spartanburg.