Inspirata de fotografie auto, Ramona a început să colaboreze cu diverse publicații auto și să participe la evenimente și expoziții în domeniu. Stilul ei unic și abordarea inovatoare au captat atenția multor oameni din industrie.
În cadrul #BMWPhotoCamp, Ramona a avut ocazia să fotografieze modelele BMW în peisaje spectaculoase din Lisabona și împrejurimi. Ea a ales să pună accentul pe detalii și să surprindă emoția și dinamismul mașinilor în imagini. Utilizând tehnici creative și jocuri de lumini, Ramona a reușit să creeze imagini unice și impresionante.
Pentru Ramona, fotografia auto nu este doar o simplă captură a unui vehicul. Ea vede mașina ca pe un obiect de artă în mișcare și încearcă să redea în imagini frumusețea și puterea acestora. Fie că este vorba despre un detaliu al caroseriei sau despre o perspectivă din interiorul mașinii, Ramona reușește să surprindă esența și personalitatea fiecărui model BMW.
Ramona este recunoscută pentru abordarea sa fresh și inovatoare în fotografia auto. Ea combină tehnici tradiționale cu tehnologii moderne, cum ar fi editarea grafică și inteligența artificială, pentru a obține rezultate spectaculoase. Fotografiile ei au fost apreciate și distribuite pe rețelele de socializare, câștigând popularitate și recunoaștere în rândul pasionaților de mașini și de artă fotografică.
Participarea la #BMWPhotoCamp a fost o experiență unică și provocatoare pentru Ramona. Ea a avut ocazia să lucreze alături de alți cinci fotografi talentați și să își dezvolte abilitățile și creativitatea. A explorat Lisabona și împrejurimile în căutarea celor mai inspirate cadre și a reușit să creeze imagini remarcabile.
Rezultatul acestei experiențe este un set de fotografii impresionante, care surprind frumusețea și caracterul mașinilor BMW într-un mod inedit. Aceste imagini vor fi expuse în cadrul unei expoziții la Galeria Galateca din București în perioada 12-20 septembrie, oferind publicului ocazia de a admira talentul și creativitatea fotografilor implicați în proiect.
#BMWPhotoCamp a demonstrat încă o dată importanța și valoarea fotografiei auto în comunicarea și promovarea industriei auto. Fotografiile realizate de Ramona și ceilalți participanți la eveniment sunt o sursă de inspirație și un mijloc prin care se poate transmite emoție și poveste. Aceste imagini vor continua să circule pe rețelele de socializare și să fie apreciate de publicul larg, contribuind la promovarea brandului BMW și a pasiunii pentru mașini.
#BMWPhotoCamp2023 a fost un succes și o experiență memorabilă pentru toți cei implicați. Participanții au avut ocazia să își exprime creativitatea și să își dezvolte abilitățile într-un mediu prielnic. BMW România și BMW Portugalia au demonstrat încă o dată angajamentul lor față de fotografia auto și au creat o platformă unde pasionații și profesioniștii din domeniu se pot întâlni și colabora.
Această a treia ediție a #BMWPhotoCamp marchează o nouă etapă în dezvoltarea proiectului, cu o desfășurare internațională și o vizibilitate tot mai mare. BMW România continuă să promoveze fotografia auto și să sprijine fotografi talentați, contribuind la creșterea și diversificarea industriei foto din România.
#BMWPhotoCamp este un proiect care evidențiază pasiunea, creativitatea și abilitățile fotografilor auto din România. Participarea la acest eveniment reprezintă o oportunitate unică de dezvoltare și promovare pentru acești profesioniști talentați. BMW România merită felicitări pentru organizarea și susținerea acestui proiect, care aduce în prim-plan munca și talentul fotografilor auto din țară., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.
Notă: vă rugăm folosiţi fotografiile creditând fiecare autor în parte. Suplimentar pentru social media, în măsura în care este posibil, vă rugăm să folosiţi şi hashtagul proiectului: #BMWPhotoCamp / #BMWPotoCamp2023.
Notă: vă rugăm folosiţi fotografiile creditând fiecare autor în
parte. Suplimentar pentru social media, în măsura în care este
posibil, vă rugăm să folosiţi şi hashtagul proiectului:
#BMWPhotoCamp / #BMWPotoCamp2023.
Bucureşti/Lisabona. Continuând tradiţia unor serii de
evenimente de fotografie organizate în ultimii ani de BMW România,
#BMWPhotoCamp a ajuns la a treia ediţie şi a marcat o evoluţie
importantă – pentru prima oară evenimentul s-a desfăşurat în afara
României, în Lisabona, cu sprijinul BMW Portugalia.
Prin #BMWPhotoCamp, BMW România îşi doreşte să aducă în prim-plan
fotografii auto şi munca lor. De multe ori, lucrările acestora aduc un
important plus de valoare atât pentru presa auto, cât şi pentru
proiectele de comunicare ale industriei. În egală măsură,
#BMWPhotoCamp îşi propune să creeze un dialog despre designul mărcii
susţinut de perspectivele diferite ale protagoniştilor.
“De fiecare dată ne propunem să creăm un context care să
încurajeze creativitatea şi exprimarea liberă. Suntem foarte fericiţi
că am reuşit, cu ajutorul partenerilor noştri, să organizăm pentru
prima dată o ediţie #BMWPhotoCamp în afara României. A treia ediţie
marchează astfel un nou pas îniante după ce anul trecut am fost pentru
prina dată prezenţi cu proiectul într-o galerie de artă. Mai mult,
începem să avem o vizibilitate internaţională tot mai consistentă prin
menţiuni extinse pe conturile social media BMW de pe mai multe
continente, dar şi o serie de articole de presă. În numai trei ani,
#BMWPhotoCamp a devenit un brand puternic”, explică Alexandru
Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.
România are o tradiţie bogată a fotografiei auto, cu un prim nucleu
format la finalul anilor ’90 prin proiectul Freelancer, iniţiat de
unul dintre pionierii în domeniu, Dan Beşliu. În 2023 au răspuns
invitaţiei şase profesionişti care au un istoric bogat de colaborare
cu industria şi presa auto, unii având începuturile în carieră chiar
cu „Freelancer”. Fiecare dintre aceştia are un stil de lucru şi o
viziune personală bine definită, formate puternic pe baza unei
experienţe valoroase. Cei şase fotografi implicaţi în proiect sunt:
Adrian Cobzaşu, Ramona Copil, Ciprian Mihai, Bogdan
Paraschiv, Dragoş Savu şi Andrei Toboşaru. Aceştia au avut
de-a lungul timpului colaborări cu majoritatea publicaţiilor auto
importante din România, incluzând titluri precum 4x4Adventure, auto
motor şi sport, autocritica.ro, Autoexpert, automarket.ro,
RacingWheels, TopGear, Supercar sau WhatCar!. Invitaţii au în
portofoliu şi alte proiecte, aşa cum sunt fotografia în domeniul
modei, fotografia de publicitate sau reportaj sportiv.
Cinici modele BMW foarte diferite oferite de BMW Group Portugalia au
fost vedetele din acest an. Timp de trei zile, echipa a avut la
dispoziţie limuzina ed lux electircă BMW i7, ultrasportivul BMW M3
Touring, versatilul SUV BMW X3, precum şi coupé-urile BMW Seria 4 şi
BMW Seria 2 Gran Coupé. Gama variată de automobile a fost completată
de diversitatea generoasă a cadrelor pe care le oferă Lisabona şi
împrejurimile: de la zone urbane moderne şi sofisticate, la zone în
care natura dezlănţuită impresionează; de la street art-ul din Lisabon
la aşezări idilice precum Azenhas do Mar. În Lisabona Podul Ponte 25
de Abril, şi promenada Sant Maria de Belem au fost unele din cadrele
urbane cel mai des folosite. Zona de coastă de la Nord de Cascais a
oferit multe decoruri exotice, aşa cum este plaja Praia da Adraga.
“Este o mare onoare să îi avem alături de noi pe unii din cei
mai buni fotografi de auto din România. Portugalia a fost o şansă
frumoasă, locurile sunt minunate şi ofertante, dar nu a fost o
excursie relaxată. Cei şase au fotografiat cu o implicare
extraordinară, s-a dormit foarte puţin, aproape deloc. A fost o
căutare şi un efort continuu pentru a obţine rezultate valoroase în
numai câteva zile. Ce nu se vede în fotografiile frumoase este munca
şi pasiunea din spate ale celor şase şi ale echipei mici care i-a
susţinut. În final sunt fascinat şi încântat de rezultat pentru că ne
oferă şansa unică să vedem aceleaşi obiecte din perspective minunate,
dar atât de diferite”, a completat Alex Şeremet
Rezultatele #BMWPhotoCamp sunt şase seturi de fotografii diferite şi
personale, care valorifică libertatea de expresie pe care proiectul o
oferă. Acestea includ exprimarea pură prin capacităţile aparatului de
fotografiat, până la imagini care folosesc grafica pe calculator şi
inteligenţa artificială; de la abordarea exclusivă alb-negru la cadre
dedicate pline de culoare dedicate mişcării. Unele din cele mai
spectaculoase fotografii ale ediţiei #BMWPhotoCamp 2023 vor putea fi
admirate pentru prima dată în format mare în cadrul expoziţiei
găzduite de Galeria Galateca în perioada 12-20 septembrie în centrul Bucureştiului.
Canon România s-a alăturat proiectului BMW Photo Camp cu remarcabila
gamă EOS R, totul pentru ca “Imposibilul să devină posibil”.
Canon EOS R5, EOS R7 și EOS R6 Mark II au făcut parte din aventura BMW
România, al cărei punct de pornire a fost Lisabona, împreună cu cei
şase fotografi auto şi modele BMW. “Suntem onorați să contribuim
la această experiență ce susține fotografii din industria auto și pune
în valoare potențialul artistic al acestui domeniu, în egală măsură
creativ și inovativ”, a declarat Petronius Secăreanu, director
general Canon România.
Wizz Air este singura linie aeriană care operează zboruri directe
între Bucureşti şi Lisabona, câte trei pe săptămână. Wizz Air a
susţinut deplasarea echipei în Portugalia.
#BMWPhotocamp2023 #Portugalia
6 fotografi, 6
perspective diferite, 5 automobile, o nouă ţară.
Adrian Cobzaşu
www.facebook.com/cobzasu
www.instagram.com/adriancobzasu
www.adriancobzasu.com
https://www.mechanism.ro/
Adrian este un profesionist cu multe valenţe -de-a lungul timpului a
avut colaborări cu mai multe publicaţii de auto şi moto, pentru care a
semnat ca redactor şi fotograf. Între colaborările sale se numără
Racing Wheels, AutoExpert, 4×4 Wheels sau BMW Blog. Mai mult, Adrian a
debutat acum doi ani în campionatul naţional de motociclism viteză pe
circuit şi îşi doreşte o participare la una dintre cele mai dificile
competiţii moto din lume, Romaniacs. În portofoliul de automobile
exotice pe care le-a condus se poate mândri cu legende BMW precum BMW
328, BMW 507, BMW Z8, BMW M1 şi BMW 3.0 CSL, toate pentru o serie de
articole făcute pentru revista RacingWheels în colaborare cu BMW Group Classic.
Adi este mereu în căutarea de a se îmbunătăţi în tot ce face şi în
căutarea permanentă de noi tehnici şi abordări. În ultimul an, Adi a
lansat proiectul https://www.mechanism.ro, un
spaţiu unde se exprimă atât prin fotografie, cât şi prin scris şi video.
“Nu sunt un vânzător nativ şi nici n-am îmbrățișat de la început
rețelele sociale online, care au un potențial enorm de promovare.
Astfel că proiectele de suflet şi colaborările importante au venit mai
încet şi au avut la bază niște nebuni frumoşi, celebri sau nu. Sunt
mândru de oamenii pe care i-am întâlnit pentru că fotografia mi i-a
scos în față.
La început, #BMWPhotoCamp a însemnat fix ce-i spune și numele:
participarea la o tabără în care ne jucam de-a fotografia în jurul
unor modele BMW. Apoi lucrurile au devenit în mod natural mai
competitive, iar atmosfera de tabără a trecut în plan secund. Ce
înseamnă acum participarea acest eveniment? Ocazia să-ți pui ideile
fotografice în practică având susținere logistică din partea
companiilor direct implicate în proiect. Faptul că ești recunoscut ca
unul dintre cei mai buni fotografi este și o confirmare că nu ți-ai
pierdut degeaba nopțile căutând unghiuri, lumini și cadre care să
spună ceva.
Mișcarea este ceea ce defineşte proiectul meu în 2023, căci până la
urmă despre asta e vorba când vorbim de automobile. Surprinsă prin
diferite abordări sau insinuată suficient de puternic încât privitorul
să completeze involuntar imaginea pe care o are în față. Este o temă
flexibilă care îți permite să te joci cu orice găsești de-a lungul
unui drum care trece prin locuri pe care le descoperi pentru prima
oară. Cărțile poștale sau imaginile spectaculoase dintr-o anumită
regiune nu înseamnă și că respectivele locuri sunt ofertante pentru a
fotografia automobile. Din simplul motiv că nu poți ajunge pe roți
până la ele.”
Ramona Copil
www.instagram.com/enginequeen
www.instagram.com/ramona.copil
Ramona a făcut o facultate tehnică, apoi s-a îndreptat spre arte
plastice, exersându-şi latura creativă. A absolvit UNArte Bucuresti,
secţia Sculptură, dar preferă fotografia, pe care o consideră o formă
de artă rapidă – sau, în orice caz, mai rapidă decât pictura sau
sculptura. Când s-a decis să se apuce de fotografie la modul serios, a
început de la bază – fotografia pe film. A făcut un curs dedicat,
studiind toată procedura, de la setarea aparatului la developare și
expunerea imaginii pe hârtie fotografică. Îi place să experimenteze
tehnici mai aparte pe film. Fotografiază uzual cu aparate DSLR, dar
folosește cu aceeași plăcere și camera telefonului sau camere
rudimentare din secolul trecut – chiar dacă din când în când trebuie
să “ia la pilă” un film de 120 ca să-l facă de 620. La un
moment dat și-a făcut chiar și o cameră artizanală dintr-o cutie de
bijuterii. Se folosește de tot ce îi oferă tehnologia modernă,
plăcându-i mai mult imaginile frumoase care spun în primul rând o
poveste versus pozele într-o tehnica perfectă, dar golite de conținut.
A publicat în OZB, a participat în diverse expoziții colective (RGB
Photography, f64, PHOS Street Photography days, Biblioteca Națională),
a expus în Germania și Spania, iar cea mai importantă distincție a
fost câștigarea trofeului VSLO, secțiunea fotografie, în 2019. Preferă
stilurile “street”, portretistică și auto, pentru că este
pasionată de oameni și de mașini. În domeniul auto a colaborat cu auto
motor și sport, iar acum fotografiază pentru TopGear România. Este
pasionată de mașini în general, dar are o afinitate pentru BMW în
particular. A condus de-a lungul timpului mai multe modele BMW Seria 3.
“Am absolvit UNArte București, secția Sculptură, dar prefer
fotografia, pe care o consider o formă de artă rapidă – sau, în orice
caz, mai rapidă decât pictura sau sculptura. Când mă uit în urmă, mi
se pare că nu eu am ales fotografia, ci că fotografia m-a ales pe
mine. Se întâmpla în august 2016, o dată cu participarea mea la un
festival de fotografie internațional numit VSLO, când am învățat să
«văd» în alt mod, în cadre fotografice. Abundența de informații,
participarea la workshopuri, conținutul și calitatea surselor m-au
făcut să vreau mai mult de la mine în fotografie. Anul următor am
obținut certificarea de profesionist și am continuat formarea
participând la diverse cursuri, prin documentare și investiții
suplimentare în echipamentele foto.
A face parte din acest proiect fotografic înseamnă pentru mine mult
mai mult decât o ședință foto clasică. A fost o oportunitate de a-mi
exprima creativitatea într-un mod unic, liber, de a explora noi
unghiuri și de a căuta detalii care să transmită «sufletul» fiecărei
mașini și de a le integra în atmosfera locală. Peisajele, arhitectura
locală, culoarea și atmosfera aparte au definit o experiență unică.
Este evident că acest proiect evoluează, creând oportunități diverse
pentru a obține imagini inedite, pentru a ieși din zona de confort a
cadrelor și locațiilor tradiționale uzitate în România.
BMW Photo Camp 2023 mi-a dat posibilitatea să construiesc imagini
care să pună accent pe eleganța și performanțele modelelor BMW
prezente, iar eu am abordat acest proiect din două perspective. Prima
cu cadre curate, în care am lăsat mașinile să-și dezvăluie formele,
iar cea de-a doua de tip fotografie de stradă, în care am pus accent
pe recompensa destinației – fie că vorbim de coasta Portugaliei,
străduțele pitorești ale Lisabonei sau locuri încărcate de istorie.
O surpriză foarte plăcută a fost atitudinea oamenilor. Am simțit că
portughezii apreciază valoarea artistică a fotografiei înțelegând că
aceasta poate contribui la promovarea destinațiilor și culturii lor.
Îmi plac cadrele în mișcare – pentru mine, acestea simbolizează cel
mai bine ideea de mobilitate, sugerând scopul și utilitatea
vehiculului în contextul mișcării, plăcerii de a-l conduce. Dar îmi
plac și ipostazele care includ oameni, deoarece, în final, noi,
oamenii, suntem cei care trebuie să ne bucurăm de aceste bijuterii
motorizate. În Portugalia am simțit că oamenii caută să intre în
imagini, să facă parte din ele, nu să iasă din cadru. Și poate cel mai
bine exemplifică asta bărbatul care ridică paharul spre obiectivul
camerei foto, la terasa în fața căreia oprisem BMW 440i.”
Ciprian Mihai
www.ciprianmihai.com
www.instagram.com/ciprianmihai
www.facebook.com/ciprian.mihai1
Behance : AutomotiveArt
Pasiunea pentru a fotografia maşini a început dinainte de vârsta
minimă pentru a avea carnet de conducere.
Prima dată a început cu fotografii la evenimente auto underground din
Bucureştii anilor 2000. A urmat colaborarea cu www.voom.ro şi www.4tuning.ro şi afirmarea ca
fotograf cu un stil unic. De-a lungul timpului a deţinut numai modele
BMW, începând cu a doua generaţie BMW Seria 3 (E30), urmat de un BMW
Seria 3 din a patra generaţie (E46) şi acum un superb Seria 7 (E38).
Începuturile lui Ciprian în lumea fotografiei sunt reflectate de
pasiunea pentru pregătirea şi tuningul maşinilor pe care le deţine şi
pentru proiectul “Low Society”.
Acum, Ciprian a trecut dincolo de fotografia editorială şi face
proiecte comerciale, fotografie publicitară pentru producători şi
importatori auto în întreaga lume, bucurându-se de recunoaştere şi
apreciere internaţională. Arta fotografică a lui Ciprian este definită
şi de munca şi calitatea de postproducţie, dar şi de armonia culorilor
şi luminii din fiecare cadru. Ciprian evoluează continuu şi explorează
noi tehnici, cel mai recent îmbinând fotografia cu grafica 3D,
programe de editare foto şi inteligenţa artificială pentru a duce
proiectele vizuale într-o nouă dimensiune.
“Cariera mea de fotograf începe undeva in 2004, când am
descoperit Virtual Tuning, în 2009 am început să lucrez în presa auto
ca fotograf, iar de atunci am ajuns treptat să semnez campanii
publicitare naționale şi apoi internaționale, în Europa, Orientul
Mijlociu şi China. În portofoliu meu se regăsesc atât reclame, cât şi
proiecte editoriale, lifestyle, imagini din drone sau imagini făcute
in totalitate pe calculator (CGI). Proiectele cu care mă mândresc nu
sunt neapărat imaginile folosite pentru campanii internaţionale. Dar
printre ele se numără şedinţe unde am putut să mă exprim liber şi să
experimentez, aşa cum sunt o serie de proiecte pe care le-am făcut cu
BMW în Romania, Dubai, Portugalia.
Asta am găsit şi la #BMWPhotoCamp – libertatea de a creea ceea ce îţi
place, «no rules», atmosfera, plăcerea de a conduce şi a descoperi
locuri noi. În 2023, proiectul a devenit mult mai complex pentru mine
– pentru că imaginile au fost făcute prin multe metode şi tehnici
-fotografie, editare, CGI şi AI. Ceea ce mi-a plăcut pentru că am
putut crea ceva mult mai complex pe baza imaginilor pe care le-am
făcut în Portugalia. Aici, probabil, lumea va fi împărțită, însă
integrarea AI în Photoshop pentru mine este un plus pentru că asta
făceam şi înainte prin compoziţii şi colaje. Acum, AI doar mă ajută în
realizarea acestora mult mai realistic şi cu o viteză ceva mai bună.
Fotografiile mele preferate din #BMWPhotoCamp 2023: “BMW i7 Pool
Side”, “BMW i7 – Night at the bridge”, “BMW i7 –
apusul pe coasta Atlanticului”, BMW M3 – driving shots, BMW M3 –
graffiti art.
Bogdan Paraschiv
https://bogdanpara.com
https://www.instagram.com/bogdanpara
https://www.facebook.com/bogdanpara
Deşi are peste 20 de ani de experienţă ca fotograf profesionist,
stilul lui Bogdan evoluează şi se transformă continuu şi este dovada
efortului de a fi mereu tot mai bun. Pe pagina lui de Facebook poţi
găsi mereu share-uite fotografii ale unor mari fotografi, semnul
căutărilor continue.
Este renumit pentru rapiditatea cu care reuşeşte să realizeze
şedinţele foto, fără să facă rabat de la calitate. Aşa au fost
realizate, sub presiunea apăsătoare a timpului, proiecte legendare,
aşa cum a fost şedinţa foto cu trei modele BMW emblematice – BMW 328,
BMW Z8 şi BMW 507. În numai câteva ore, Bogdan avea un set complet şi
valoros de fotografii, care includea cadre dinamice, exterior,
interior şi detalii. Apoi, fotografiile au fost baza mai multor
articole în revistele RacingWheels şi 4x4Wheels.
Stilul lui Bogdan este definit de suprafeţe puternic conturate şi de
culori contrastante, de linii puternic definite. În acelaşi timp,
lumina joacă un rol important, umple de culoare liniile pe care le
trasează camera lui Bogdan.
“Am început să iau fotografia în serios destul de târziu, adică
pe la 20 ani, însă impactul pe care l-a avut asupra mea şi bucuria de
a o descoperi, satisfacțiile imediate m-au ajutat sa asimilez într-un
timp relativ scurt ceea ce s-a dovedit a fi esențial pe parcurs. Sunt
unul dintre norocoșii pentru care pasiunea/hobby-ul şi profesia
coincid. După câteva colaborări în zona presei scrise, cu cotidiane,
am avut șansa sa activez în zona «automotive», prilej cu care s-au
îmbinat două pasiuni – fotografia şi sportul, mai precis motorsportul.
Am făcut parte din agenţia Freelancer, alături de oameni care-mi sunt
colegi şi astăzi. Parcursul a continuat în print şi online, în zona
auto. Au urmat colaborări şi cu importatori auto şi, poate deloc
întâmplător, colaborările cu BMW Romania au fost cele mai importante
şi cu impact.
Am făcut parte din grupul de fotografi invitați la #BMWPhotoCamp încă
de la prima ediţie şi sunt recunoscător pentru asta. Suntem deja la
cea de-a treia, iar asta certifică faptul că lucrurile se propagă
într-o direcție bună. E un prilej excelent de a pune în practică idei,
de a face parte dintr-o întâmplare frumoasă, alături de colegi
fotografi, de a observa stiluri de lucru, abordări diferite. Se
creează cu ocazia asta premisele şi se naşte atmosfera benefică
realizării unor imagini bune şi foarte bune.
Ediția aceasta am abordat proiectul un pic diferit, în sensul în care
am considerat oportun ca imaginile mele să adauge o mai mare varietate
conținutului colectiv final. În consecință am optat pentru un stil mai
puțin comercial şi mai mult fotojurnalistic, lucru accentuat şi de
imaginile alb-negru.
Noutatea absoluta a fost destinația, evident. Portugalia e foarte
ofertantă şi pentru mine a fost o premiera contactul cu acest loc, aşa
că pericolul de a «scăpa» zone şi peisaje nu a existat. Acasă asta se
mai întâmplă, pentru că nu mai ești receptiv întotdeauna la ce te
înconjoară, fiind foarte familiarizat cu mediul ambiant. Așadar, o
destinație noua m-a ajutat să fiu mai conectat cu locul. Am căutat ca
măcar o parte din fotografii să fie făcute la lumina de apus. La
capitolul «culoare» asta nu a contat, însă la capitolul unghiul din
care venea lumina, poziția, lungimea umbrelor etc. a fost important.
Îmi plac mașinile frumos desenate, desigur. Pentru mine, designul e
esențial. Apoi discutam despre performante şi întreaga paletă de
caracteristici. Acum fiecare are noțiunile sale despre «frumos» şi e o
discuție subiectivă, însă un automobil cu adevărat frumos nu prea lasă
loc de dezbateri. Brandul BMW îmi este aproape de suflet şi am tras cu
plăcere întreaga flotă pusă la dispoziție, însă preferatul meu a fost
BMW M3 Touring, pe care am şi ținut să-l conduc, nu doar să-l
fotografiez, așa ca satisfacțiile au fost duble – şi din perspectiva
șoferului, nu doar din cea a fotografului.
Când am de fotografiat un automobil, caut să realizez un întreg, un
tot unitar. Caut ca subiectul şi locația să fie parte a aceluiași
«film» şi să «bage» privitorul în acest film, să-i genereze o stare
bună, să se simtă parte din poveste, poate să se transpună acolo
pentru câteva secunde. Sincer, împrejurimile Lisabonei mi-au facilitat
acest demers.”
Dragoş Savu
https://www.instagram.com/sssdragos
https://www.facebook.com/dragos.savu.3
https://www.facebook.com/Cars-Photo-409242939183679
Dragoş trebuia să continue tradiţia familiei şi să fie profesor de
matematică. A ales însă să se exprime prin imagini. Pasionat de munte
şi drumeţii montane, a început cu fotografia de peisaje. De aici a
venit şi prima fotografie publicată – era în 2001, pentru revista
“Munţii Carpaţi”. Apoi a răspuns la un anunţ misterios în
ziar: “Dacă ai ceva minte, o trusă foto şi eşti pasionat de
maşini, vino să vorbim”. Aşa începea colaborarea cu Dan Beşliu şi
Freelancer şi trecerea de la fotografia de peisaj la dinamica lume a
motorsportului. “Aici am avut destul timp să învăț că o imagine
bunicică făcută la timp e deseori mai fericită decât fotografia
perfectă care a ratat publicarea.”
Dragoş construieşte fotografia “în aparat” şi lasă puţin pe
seama postproducţiei. Fotografia lui se remarcă prin detalii şi
încadrări surprinzătoare, foarte expresive. Una din expresiile cele
mai interesante a acestei abordări este colaborarea cu Retromobil Club
România pentru diferite evenimente, inclusiv renumitul “Concurs
de Eleganţă de la Sinaia”, de unde Dragoş extrage fotografii
pline de poveste cu arome istorice.
Cu un portofoliu mare de colaborări, Dragoş a semnat ani buni şi
pentru două dintre publicaţiile auto cele mai spectaculoase vizual din
România – TopGear şi Supercar. Ultima avea să îi ofere şi bucuria
primei fotografii publicate pe copertă – un cadru dinamic cu legendara
Honda NSX, tras pe film.
“După diplomă, sunt matematician. După suflet, sunt fotograf. Am
adunat 18 ani de fotografie de maşini, de sport, de presă, de stoc, de
aventură şi de plăcere. Câteva dintre peisajele şi portretele mele au
călătorit şi au fost premiate în saloane de artă fotografică din
Austria, Germania, Spania şi România.
Știu că orice lucru bine făcut necesită extrem de multă muncă,
implicare, organizare și comunicare. BMW România organizează de trei
ani #BMWPhotocamp, o întâlnire de care mă bucur de fiecare dată. Sunt
alături de cei mai buni și pasionați fotografi de auto din România şi
datorită lor evoluez profesional, iar energia și creativitatea din
photocamp mă încarcă și mă face să-mi forțez limitele.
Portugalia și mașini BMW: ca fotograf auto, nu poți să-ți dorești mai
mult. Însă tocmai faptul că mă aflam într-un cadru natural care-ți
tăia răsuflarea a însemnat, cel puțin pentru mine, o provocare: idea
din fotografie să întreacă peisajul spectaculos.
Locations scouting în miez de noapte, emoții, tresăriri, cadre
apărute de unde nici nu mă așteptam, frustrări, plaje spectaculoase,
mașini excepționale – în câteva cuvinte ce a însemnat #BMWPhotocamp în
Portugalia pentru mine.”
Andrei Toboşaru
https://www.instagram.com/andreitobosaru
Andrei s-a născut în 1981, iar debutul în fotografie avea să vină 18
ani mai târziu. A început ca fotoreporter la un ziar cotidian, la un
an după ce s-a înscris la Şcoala Populară de Arte, secţia fotografie,
unde l-a avut profesor pe celebrul Paul Agarici.
După ce a lucrat la Curentul, Andrei a trecut pe la Cronica Română,
Ziarul, Lumea Magazin, pentru ca apoi să ajungă în redacţia unui ziar
local: Telegraful de Prahova. A fost ultima experienţă în domeniul
fotojurnalismului pentru el. Ceea ce a dus la o schimbare a fost
tragedia de la Mihăileşti, când un autotren plin cu azotat de amoniu a
explodat în dimineaţa zilei de 24 mai 2004, omorând 18 oameni. Andrei
a fost unul dintre primii fotoreporteri ajunşi la faţa locului şi,
deşi nu este un om slab de înger, priveliştea care l-a întâmpinat
acolo l-a marcat profund. A decis să renunţe la fotoreportaj şi să
caute noi oportunităţi. Trei luni mai târziu, în România se lansa
revista MotorXtrem, care ulterior avea să devină Top Gear România. Aşa
începea aventura în lumea fotografiei auto.
Pentru Top Gear a dat imagine aventurilor nebune ale redacţiei care
au adus şi multe poveşti nebune care reflectă atmosfera şi spiritul
echipei de atunci. De-a lungul timpului a făcut fotografie de produs,
fotografie de eveniment, fotografie comercială şi, ca o expresie a
dragostei lui pentru câini, a organizat un studio foto care le-a fost
dedicat – DogStudio.
Andrei are capacitatea de a recunoaşte încadrările care spun o
poveste, sunt puternice şi de a le pune în lumina perfectă. Calităţile
fotografiei lui i-au adus o lungă colaborare cu Mercedes-Benz România,
unde pune în valoare evenimentele şi modele mărcii de la Stuttgart.
“Am început în 1997, când din greșeală am ajuns la Școala
Populara de Arte, secția fotografie, la regretatul maestru Paul Agarici.
Aveam 17 ani, spărgeam semințe cu băieții în faţa blocului. După
primul an la Şcoala Populară de Arte, m-am angajat la cotidianul
Curentul ca fotoreporter şi am primit acreditare la Cotroceni. Brusc
salt, nu?
Mai departe, am tot trecut pe la diverse ziare timp de 10 ani până
când a apărut revista TopGear în Romania şi am zis că este de ajuns cu
ziarele, mă retrag la o revistă. Unde mai bine decât la una de maşini?
Dacă mă pui să privesc înapoi, după atâţia ani, nu am neapărat
proiecte cu care să mă mândresc sau colaborări importante, fiindcă
fiecare job este important in felul lui. Cât timp am fost fotoreporter
am preferat partea de social/politic, astfel încât, de la Papa Ioan
Paul până la Gabriel Cotabiță, am tot fotografiat.
Să fiu la #BMWPhotoCamp înseamnă O ONOARE. Nu folosesc cuvinte mari,
dar să fii invitat lângă asemenea colegi de breaslă, până la urmă cei
mai buni dintre cei mai buni, este cu siguranță o onoare.
În acelaşi timp, ediţia de anul acesta a fost una foarte dificilă.
Cuvântul care ar defini-o – «frustrare», fiindca peisajul este
uluitor, mașinile sunt mai mult decât spectaculoase, iar senzația cu
care rămâi este că sigur se putea mai bine. Foarte greu să te
hotărăşti asupra unei locaţii.
BMWPhotocamp, aşa cum am mai spus-o, este singurul eveniment dedicat
fotografilor, ceea ce este ceva absolut ieșit din comun pentru o piaţă
cum este cea din România. Noi, fotografii, nu suntem de obicei în
prim-plan. Poate aşa este şi normal. Mă bucur însă să fac parte din
proiectul ăsta.”
Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!