Un motor cu reacție operațional la scară redusă, care testează noi tehnologii pentru a face aviația mai durabilă, este amplasat într-un laborator NASA de înaltă tehnologie din Cleveland. Acest motor, numit DGEN380 Aero-Propulsion Research Turbofan sau DART, este suficient de mic pentru a putea fi plasat pe o masă de bucătărie, măsurând doar 1,3 metri în lungime.
DART permite agenției să-și intensifice cercetările în tehnologia aviației durabile datorită accesibilității sale, fiind situat în laboratorul Aero-Acoustic Propulsion de la Centrul de Cercetare NASA Glenn din Cleveland. Motorul a fost produs de compania franceză Price Induction (acum Akira) și a fost achiziționat de NASA în 2017.
Unul dintre avantajele motorului DART este raportul său mare de bypass, care măsoară cât de mult aer trece prin turboreactoare și în jurul nucleului principal al motorului în loc să intre în el. Acest design face ca DART să fie mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decât alte motoare cu reacție și îl face ideal pentru testarea unor noi metode de propulsie, alături de eforturile NASA de a dezvolta un motor cu reacție cu nucleu mic și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pentru avioanele comerciale din anii 2030.
Cercetătorii NASA au utilizat motorul DART pentru a învăța mai multe despre integrarea materialelor care pot reduce zgomotul motorului, tehnologii care ar putea fi incorporate în avioanele de generația viitoare pentru a le face mai silențioase. În prezent, cercetătorii planifică să utilizeze motorul DART pentru a investiga idei care ar putea ajuta la dezvoltarea unor avioane ultra-eficiente pentru utilizarea în anii 2030 și dincolo de aceștia.
DART este un element esențial între un proiect și un test în tunelul de vânt, iar tehnologiile care funcționează bine aici au o șansă mai mare să fie incluse cu succes în viitoarele motoare de avion. Motorul DART poate testa și multe alte aspecte ale unui motor cu reacție, inclusiv zgomotul motorului, controalele de operare, acoperirile folosite pentru protejarea pieselor motorului, senzorii și alte instrumente, precum și multe altele. Mai multe informații pot fi găsite pe pagina web a laboratorului Aero-Acoustic Propulsion al NASA.
Acest titlu a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
Sursa si foto: NASA
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!