Un motor de avion miniatural pentru viitorul aviatiei

BY: stiridinromania.ro In Magazin
A person stands next to a small jet engine inside a soundproofed room.

Un motor cu reacție operațional la scară redusă, care testează noi tehnologii pentru a face aviația mai durabilă, este amplasat într-un laborator NASA de înaltă tehnologie din Cleveland. Acest motor, numit DGEN380 Aero-Propulsion Research Turbofan sau DART, este suficient de mic pentru a putea fi plasat pe o masă de bucătărie, măsurând doar 1,3 metri în lungime.

DART permite agenției să-și intensifice cercetările în tehnologia aviației durabile datorită accesibilității sale, fiind situat în laboratorul Aero-Acoustic Propulsion de la Centrul de Cercetare NASA Glenn din Cleveland. Motorul a fost produs de compania franceză Price Induction (acum Akira) și a fost achiziționat de NASA în 2017.

Unul dintre avantajele motorului DART este raportul său mare de bypass, care măsoară cât de mult aer trece prin turboreactoare și în jurul nucleului principal al motorului în loc să intre în el. Acest design face ca DART să fie mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decât alte motoare cu reacție și îl face ideal pentru testarea unor noi metode de propulsie, alături de eforturile NASA de a dezvolta un motor cu reacție cu nucleu mic și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pentru avioanele comerciale din anii 2030.

Cercetătorii NASA au utilizat motorul DART pentru a învăța mai multe despre integrarea materialelor care pot reduce zgomotul motorului, tehnologii care ar putea fi incorporate în avioanele de generația viitoare pentru a le face mai silențioase. În prezent, cercetătorii planifică să utilizeze motorul DART pentru a investiga idei care ar putea ajuta la dezvoltarea unor avioane ultra-eficiente pentru utilizarea în anii 2030 și dincolo de aceștia.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

DART este un element esențial între un proiect și un test în tunelul de vânt, iar tehnologiile care funcționează bine aici au o șansă mai mare să fie incluse cu succes în viitoarele motoare de avion. Motorul DART poate testa și multe alte aspecte ale unui motor cu reacție, inclusiv zgomotul motorului, controalele de operare, acoperirile folosite pentru protejarea pieselor motorului, senzorii și alte instrumente, precum și multe altele. Mai multe informații pot fi găsite pe pagina web a laboratorului Aero-Acoustic Propulsion al NASA.

Located inside a high-tech NASA laboratory in Cleveland is something you could almost miss at first glance: a small-scale, fully operational jet engine to test new technology that could make aviation more sustainable. 

The engine’s smaller size and modestly equipped test stand means researchers and engineers can try out newly designed engine components less expensively compared to using a more costly full-scale jet engine test rig. 

Named DGEN380 Aero-Propulsion Research Turbofan, or DART, the engine is tiny enough to fit on a kitchen table, measuring at just 4.3 feet (1.3 meters) long. That’s about half the length of engines used on single-aisle airliners. 

DART – not to be confused with NASA’s asteroid redirect mission of the same name – enables the agency to boost its sustainable aviation technology research because of its accessibility.  

A hidden gem located inside the Aero-Acoustic Propulsion Laboratory at NASA’s Glenn Research Center in Cleveland, the DART engine was made by a French company named Price Induction (now Akira) and was acquired by NASA in 2017. 

“DART’s small size makes it appealing,” said Dan Sutliff, who coordinates research for the engine at NASA Glenn. “It’s a great way to explore new technology that hasn’t yet reached the level of a full-scale operation.” 

Several key NASA activities studying jet engines used DART in the past. 

For example, it helped researchers learn more about incorporating materials that can help reduce engine noise. These technologies could be incorporated for use in next-generation airliners to make them quieter. 

Now, NASA researchers plan to use the DART engine to investigate ideas that could help develop new ultra-efficient airliners for use during the 2030s and beyond. If all goes well, the technology could proceed to more exhaustive tests involving larger facilities such as NASA’s wind tunnels. 

“DART is a critical bridge between a design and a wind tunnel test,” Sutliff said. “Technologies that work well here have a greater chance of achieving successful inclusion on future aircraft engines. The test rig helps NASA save resources and contribute to protecting our environment.” 

Among its features, DART has a high bypass ratio, which is a measure of how much air passes through the turbofan and around the main core of the engine as opposed to entering it. Having a high bypass ratio means that DART is more characteristic of larger high-bypass ratio engines on commercial aircraft. 

This design is more fuel efficient than other jet engines and makes DART ideal for testing new propulsion methods alongside NASA’s efforts in developing a small-core, fuel efficient jet engine for commercial airliners in the 2030s. 

The DART engine also can test many other aspects of a jet engine including engine noise, operating controls, coatings used to protect engine parts, sensors and other instrumentation, and much more. 

More information can be found on NASA’s Aero-Acoustic Propulsion Laboratory webpage. 



Acest titlu a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: NASA

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Carnea de porc, cel mai importat aliment în România – jumătate de miliard de euro în primele șase luni. Exporturile

România a importat bunuri cu o valoare cu peste 18 miliarde de euro mai mare decât cea a celor...

Read More...
The four-person crew of the Polaris Dawn mission pictured wearing their SpaceX extravehicular activity suits

Experiența Polaris Dawn: Cercetări pentru viitorul zborului spațial uman

NASA a lansat o nouă misiune de zbor spațial uman comercial, care va aduce beneficii cercetătorilor agenției, consolidând știința...

Read More...

Aniversare de 100 de ani pentru domnul gl. bg. (rtr.) Andrei Georgescu-Ionescu

Astăzi, în mediul online, a fost marcat un moment special pentru un veteran de război român. Domnul gl. bg....

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro