Restricții de circulație pe podul peste Dunăre de la Brăila. Este reasfaltat a cincea oară în doi ani

BY: stiridinromania.ro In Actualitate, STIRILE ZILEI

Ceea ce ar fi trebuit să fie o banală asfaltare se dovedește o mare provocare în cazul podului peste Dunăre care leagă județele Brăila și Tulcea.

Deschis circulației pe 6 iulie 2023, avea inițial restricție de viteză la 80 km/h și era închis pe timpul nopții.

Începând cu 14 aprilie 2025, una din căile de rulare e închisă pe lungimea a 3,3 km. Include partea de pod propriu-zisă, de 2 km, și capetele drumurilor de acces.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

„Pentru a asigura fluiditatea traficului, calea a doua va fi deschisă circulației în ambele sensuri, pe tronsonul cuprins între km 3 (CIC Brăila) și km 7 (stația de taxare Smârdan Tulcea)”, au transmis marți reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău.

„Se așterne noua formulă asfaltică și pe calea unu de rulare”, a explicat pentru Europa Liberă motivul închiderii Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Conform acestuia, drumul nu este încă recepționat, iar costurile noii intervenții vor fi suportate de constructorul italian WeBuild. Cât privește recepția, ea va fi făcută cel mai probabil în iunie, după finalizarea lucrărilor.

De la inaugurarea din vara anului 2023, au mai fost patru reasfaltări la „Golden Gate”-ul României. Ultima a avut loc în perioada august – octombrie, anul trecut.

Podul de aproape 2 kilometri plus drumurile de legătură de peste 20 km – din care cel mai lung (legătura spre Jijila, județul Tulcea) nu a fost deschis încă – a costat aproximativ 700 de milioane de euro, o parte asiguraţi din fonduri europene.

Chiar dacă iniţial anunţau că recepţia podului de la Brăila cu obiectivele conexe – drumuri de legătură şi pasaj de cale ferată – urma să înceapă în noiembrie 2024, ea a fost amânată.

Asta deşi pasajul de cale ferată şi drumul de legătură (19 km) cu Jijila (alternativă la DN 22 Smârdan – Măcin) sunt finalizate şi darea lor în folosinţă ar ajuta şoferii care tranzitează zona.

CNAIR era dispus să recepţioneze proiectul podului pe obiective distincte, însă constructorul optează pentru o recepţie „la pachet”, au explicat în repetate rânduri reprezentanţii companiei de drumuri.

Istoricul problemelor la podul de la Brăila

Așa cum Europa Liberă a relatat în ianuarie 2024, podul de la Brăila, inaugurat de mai puțin de un an, a avut mai multe probleme care au alertat/ intrigat șoferii.

August 2023 – un cetățean s-a filmat în timp ce desfăcea cu mâna șuruburile parapetelor podului. Clipul s-a viralizat și a dus la verificarea celor peste 100.000 de astfel de piese de metal ale podului.

August 2023 – Asfaltul s-a „vălurit”, la o lună de la inaugurare. Au fost invocate căldura și traficul greu. Porțiunile cu probleme au fost refăcute.

Septembrie 2023 – În structură au fost raportate infiltrații, lucru confirmat de CNAIR.

Octombrie 2023 – Asfaltul s-a crăpat, pe anumite porțiuni s-ar fi văzut chiar tablierul metalic (structura de la baza asfaltului), conform relatărilor din media.

Noiembrie 2023 – Un raport al Centrului de Studii Tehnice Rutiere al CNAIR, prezentat de directorul Cristian Pistol, a arătat că existau probleme cu asfaltul și că nu ar fi fost respectate proiectul și tehnologia de execuție.

Martie 2024 – Asfaltul s-a tasat cu câțiva centimetri, la rampa de acces pe pod dinspre Brăila.

Iunie 2024 – Asfaltul s-a „vălurit” din nou, pe una din benzile de deplasare spre Brăila.

Iulie 2024 – Deteriorarea asfalatului s-a accentuat, extinzându-se pe ambele benzi spre Brăila

August 2024 – Circulaţia a fost restricţionată pe cele două benzi de pe sensul spre Brăila, fiind mutată pe cealaltă cale de rulare, cu câte o singură bandă pe fiecare direcţie de deplasare.

Europa Liberă România e pe Google News. Abonați-vă AICI

Ceea ce ar fi trebuit să fie o banală asfaltare se dovedește o mare provocare în cazul podului peste Dunăre care leagă județele Brăila și Tulcea.

Deschis circulației pe 6 iulie 2023, avea inițial restricție de viteză la 80 km/h și era închis pe timpul nopții.

Începând cu 14 aprilie 2025, una din căile de rulare e închisă pe lungimea a 3,3 km. Include partea de pod propriu-zisă, de 2 km, și capetele drumurilor de acces.

„Pentru a asigura fluiditatea traficului, calea a doua va fi deschisă circulației în ambele sensuri, pe tronsonul cuprins între km 3 (CIC Brăila) și km 7 (stația de taxare Smârdan Tulcea)”, au transmis marți reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău.

„Se așterne noua formulă asfaltică și pe calea unu de rulare”, a explicat pentru Europa Liberă motivul închiderii Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Conform acestuia, drumul nu este încă recepționat, iar costurile noii intervenții vor fi suportate de constructorul italian WeBuild. Cât privește recepția, ea va fi făcută cel mai probabil în iunie, după finalizarea lucrărilor.

De la inaugurarea din vara anului 2023, au mai fost patru reasfaltări la „Golden Gate”-ul României. Ultima a avut loc în perioada august – octombrie, anul trecut.

Podul de aproape 2 kilometri plus drumurile de legătură de peste 20 km – din care cel mai lung (legătura spre Jijila, județul Tulcea) nu a fost deschis încă – a costat aproximativ 700 de milioane de euro, o parte asiguraţi din fonduri europene.

Chiar dacă iniţial anunţau că recepţia podului de la Brăila cu obiectivele conexe – drumuri de legătură şi pasaj de cale ferată – urma să înceapă în noiembrie 2024, ea a fost amânată.

Asta deşi pasajul de cale ferată şi drumul de legătură (19 km) cu Jijila (alternativă la DN 22 Smârdan – Măcin) sunt finalizate şi darea lor în folosinţă ar ajuta şoferii care tranzitează zona.

CNAIR era dispus să recepţioneze proiectul podului pe obiective distincte, însă constructorul optează pentru o recepţie „la pachet”, au explicat în repetate rânduri reprezentanţii companiei de drumuri.

Istoricul problemelor la podul de la Brăila

Așa cum Europa Liberă a relatat în ianuarie 2024, podul de la Brăila, inaugurat de mai puțin de un an, a avut mai multe probleme care au alertat/ intrigat șoferii.

August 2023 – un cetățean s-a filmat în timp ce desfăcea cu mâna șuruburile parapetelor podului. Clipul s-a viralizat și a dus la verificarea celor peste 100.000 de astfel de piese de metal ale podului.

August 2023 – Asfaltul s-a „vălurit”, la o lună de la inaugurare. Au fost invocate căldura și traficul greu. Porțiunile cu probleme au fost refăcute.

Septembrie 2023 – În structură au fost raportate infiltrații, lucru confirmat de CNAIR.

Octombrie 2023 – Asfaltul s-a crăpat, pe anumite porțiuni s-ar fi văzut chiar tablierul metalic (structura de la baza asfaltului), conform relatărilor din media.

Noiembrie 2023 – Un raport al Centrului de Studii Tehnice Rutiere al CNAIR, prezentat de directorul Cristian Pistol, a arătat că existau probleme cu asfaltul și că nu ar fi fost respectate proiectul și tehnologia de execuție.

Martie 2024 – Asfaltul s-a tasat cu câțiva centimetri, la rampa de acces pe pod dinspre Brăila.

Iunie 2024 – Asfaltul s-a „vălurit” din nou, pe una din benzile de deplasare spre Brăila.

Iulie 2024 – Deteriorarea asfalatului s-a accentuat, extinzându-se pe ambele benzi spre Brăila

August 2024 – Circulaţia a fost restricţionată pe cele două benzi de pe sensul spre Brăila, fiind mutată pe cealaltă cale de rulare, cu câte o singură bandă pe fiecare direcţie de deplasare.

Europa Liberă România e pe Google News. Abonați-vă AICI

Sursa si foto: EUROPA LIBERĂ ROMÂNIA

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Donează Știri din RO

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Condiții moderne de studiu, la Universitatea de Vest din Timișoara! Vezi aici noile dotări de care vor beneficia studenții!

Uniunea Europeană schimbă legea, pentru a putea suspenda mai ușor regimul fără vize

Esența propunerii este să se extindă lista de criterii care pot servi drept temei pentru suspendarea călătoriilor fără viză....

Read More...

SUA ar putea abandona eforturile de pace, dacă nu există progrese rapide, spun Donald Trump și Mark Rubio

„Repede, vrem să ducem (demersurile de pace, n.r.) la bun sfârșit”, le-a spus Donald Trump reporterilor de la Casa...

Read More...
Divizia Națională A1, Play Off: Lugojul cedează cu 1-3 acasă, calificarea în semifinale se joacă sâmbătă, la Brașov

Analiză | China domină piața globală a pământurilor rare și profită de asta în războiul comercial cu SUA

Au nume greu de pronunțat, le găsești în multe dintre echipamentele electronice pe care le folosești și se află...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online