Bucureşti. BMW Group a prezentat în avanpremieră la
Bucureşti noul BMW iX3 la câteva săptămâni după debutul global la
Salonul Auto de la Munchen, IAA 2025.
Evenimentul a avut loc la Muzeul de Artă Recentă MARe care găzduieşte
primul solo show Dumitru Gorzo, un proiect artistic special care a
transformat întregul spaţiu. Evenimentul de prezentare a noului model
a fost marcat şi de o interpretare unică a “Marşului BMW”, o
compoziţie din 1930 dedicată mărcii de compozitorul german Frank
Anatol, cu o interpretare a violonistul Theodor Andreescu. Întregul
program şi-a propus să arate poziţionarea unică a mărcii BMW, cu o
tradiţie de peste jumătate de secol de parteneriate culturale, dar şi
o istorie puternică de inovaţie şi transformare – element definitoriu
şi pentru noul BMW iX3.
Noul model este disponibil în versiunea BMW iX3 50 xDrive pentru un
preţ de 65 461 Euro cu TVA (54 100 Euro fără TVA). Cu aproape jumătate
de an înainte de debutul pe piaţă, BMW iX3 are deja câteva zeci de
comenzi ferme – interesul foarte mare îl face cel mai bine primit
model electric al mărcii.
Noul BMW iX3 a fost pregătit pentru lansare printr-un proiect care a
purtat numele Neue Klasse, o referinţă istorică foarte importantă
pentru marcă. Originalul Neue Klasse a debutat la Salonul Auto de la
Frankfurt în septembrie 1961. A fost lansat după o perioadă economică
dificilă pentru companie – a fost un succes imediat şi a dat startul
transformării BMW în marca recunoscută şi astăzi. În anii 1960’, prin
Neue Klasse, BMW şi-a asumat direcţia sportivă, a creat sloganul
folosit şi astăzi – “Plăcerea de a conduce”, a deschis prima serie de
succese majore în motorsport şi a pus baza gamei de modele moderne –
Neue Klasse fiind considerat predecesorul Seriei 5.
Cinci Vision Cars. O tranformare majoră. Neue
Klasse.
Noua gamă BMW Neue Klasse a fost anunţată
printr-o serie de numai puţin de cinci vision cars prezentate în
ultimii patru ani.
BMW i Vision Circular a arătat preocuparea pentru dezvoltarea
durabilă şi economia circulară – din această perspectivă BMW iX3
impresionează printr-o amprentă de CO2e de numai 13.5 tone în
producţie, o valoare comparabilă cu modele cu motor ardere internă.
Modelul foloseşte o treime materiale reciclate, în timp ce în cazul
acumulatorului de înaltă tensiune acest procent urcă până la 50%.
BMW i Vision Dee a arătat efortul de digitalizare şi o nouă filozofie
pentru interfaţa cu utilizatorul. Noul BMW iX3 foloseşte pentru prima
dată un Panoramic Vision Display – un nou sistem de afişare pe toată
lăţimea parbrizului, care combină claritatea unui display cu contrast
şi rezoluţie mare. Sistemul are beneficiile unui head-up display, care
plasează informaţia în faţă, în zona parbrizului şi o proiectează la o
distanţă mai mare faţă de zona de bord, pentru confort în vizualizare.
Suplimentar, noul BMW iX3 beneficiază de un nou ecran central
trapezoidal cu Matrix LED, un Head-up Display 3D şi un nou volan
multifuncțional, toate comandate printr-o nouă generaţie a sistemului
de operare, BMW Panoramic iDrive.
BMW i Vision Neue Klasse şi BMW i Vision Neue Klasse X s-au
concentrat pe noul limbaj de design al mărcii şi pe implementarea
diversificată pentru întreaga gamă. Până în 2027 vor fi implementate
40 de modele noi şi actualizări de modele folosind tehnologiile şi
limbajul de design introdus de Neue Klasse. Un design monolitic,
simplificat se remarcă cu forme noi pentru grilă, faruri şi stopuri,
definit prin elemente luminoase noi care înlocuiesc cromul clasic – o
transformare majoră, dar care rămâne recognoscibilă ca un BMW autentic.
BMW Vision Driving Experience a scos în evidență arhitectura
electronică care se bazează pe patru super calculatoare – aşa numitele
“superbrains”, care gestionează toate funcţiile automobilului:
funcţiile body and confort, funcţiile dinamice – Heart of Joy,
funcţiile de condus autonom şi funcţiile de infoteinemnt. Aceasta
asigură o serie de beneficii importante – posibilități extinse de
update over the air pentru o funcţionare ca un Software Defined
Vehicle modern, o arhitectură simplificată, zonală, care vine cu o
reducere de peste 600m de cabluri. În acelaşi timp, cele patru
“superbrains” vin cu o putere de processor fără precedent. Pe BMW
Vision Driving Experince superbrain-ul Heart of Joy poate controla
perfect un cuplu de 18000 Nm cu un timp de răspuns de sub o miime de
scundă, de zece ori mai rapid ca un sistem de serie în prezent. Pentru
BMW iX3 această performanţă se traduce în control optimizat pe orice
suprafaţă, dinamică semnificativ îmbunătăţită, controlul semnificativ
îmbunătăţit al frânelor cu regenerare semnificativ îmbunătăţită.
O altă transformare esenţială adusă de Neue Klasse este noul sistem
de propulsie de generaţia a şasea, Gen6. Acesta combină o arhitectură
de 800V cu o baterie cu celule cilindrice dezvoltate de BMW, integrată
în podeaua maşinii ca element structural, pe principiul
“pack-to-open-body” şi “cell-to-pack”. Un pachet extins de
îmbunătăţiri asigură performanţe de top pentru BMW iX3 50 xDrive –
până la 805 km în ciclu WLTP şi până la 372 km autonomie după 10
minute de încărcare cu puteri de până la 400 kW. Noul model dezvoltă o
putere de 469 CP cu un sistem de tracţiune integrală cu două motoare,
câte unul pe fiecare punte. Accelereaţia 0-100 km/h este realizată în
4.9 secunde.
Transformarea adusă de Neue Klasse este una completă, şi dincolo de
produs, până la nivel de servicii. De exemplu noul car configurator
asigură un nivel de transparenţă ridicat prin comunicarea autonomiei
WLPT pentru fiecare configuraţie individuală, afişând în timp real
această informație după orice schimbare de echipament.