Ultimul MINI Clubman iese de pe linia de fabricație

BY: stiridinromania.ro In Auto, STIRILE ZILEI
ultimul MINI Clubman iese de pe linia de fabricaţie

MINI Clubman, ultimul model al mărcii, a ieșit de pe linia de producție la uzina MINI din Oxford, marcând astfel încheierea unei ere pentru acest model iconic. Cu un design distinctiv și uși divizate din spate, Clubman a rămas recunoscut pe întreg globul. Cu toate acestea, finalul producției acestui model marchează începutul unei noi etape pentru MINI, în care se concentrează pe dezvoltarea noii sale familii de mașini electrice.

Dr. Markus Grüneisl, directorul executiv al uzinelor Oxford și Swindon, a declarat: “Suntem mândri că am produs MINI Clubman la uzinele noastre din Oxford și Swindon timp de 18 ani pentru clienții din întreaga lume. Deși este o despărțire tristă, așteptăm cu nerăbdare să primim noile modele MINI pe liniile noastre de producție, inclusiv un nou model decapotabil, care va fi produs la sfârșitul acestui an.”

De-a lungul timpului, au fost produse peste 1,1 milioane de modele MINI Clubman, dintre care jumătate au fost fabricate la uzina MINI din Oxford. Aceste mașini au fost exportate în peste 50 de țări, iar culoarea preferată pe piața internă din Regatul Unit a fost Midnight Black.

Clubman are o istorie lungă și plină de momente importante. Silueta sa datează de la începutul anilor 1960, când au fost introduse două versiuni break ale modelului Mini original. Ulterior, în 1969, a fost lansat primul Mini Clubman. În anii 1970, a fost introdus un motor mai puternic și au fost adăugate noi caracteristici.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

După o pauză de 25 de ani, MINI Clubman a fost relansat în 2007, păstrând elemente de stil caracteristice predecesorilor săi, cum ar fi ușile din spate divizate. Acest model a adus și alte inovații, precum o a cincea ușă pentru accesul ușor la pasagerii din spate și o capacitate mai mare a portbagajului.

În 2013, MINI a introdus Clubvan, prima furgonetă compactă de livrări din segmentul premium, care a oferit companiilor o zonă de încărcare mai mare. În 2015, a fost lansată a treia generație Clubman, care a adus o capacitate mai mare a portbagajului și patru uși de dimensiuni normale.

Pentru a marca sfârșitul producției Clubman, MINI a lansat Final Edition în 2023. Această versiune a avut o specificație fixă și a fost produsă într-o ediție limitată de doar 1.969 de unități, omagiu adus anului de lansare a modelului original.

Cu toate acestea, în timp ce Clubman își încheie călătoria de jumătate de secol, MINI pregătește lansarea noii sale familii de mașini electrice. După debutul MINI Cooper electric, marca continuă să se concentreze pe dezvoltarea mașinilor electrice, care vor aduce un nou suflu în industrie. Astfel, Clubman marchează doar încheierea unui capitol, dar deschide calea către o nouă și electrifiantă etapă pentru MINI., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.

Bucureşti/Londra. Luni, 5 februarie, ultimul MINI
Clubman a ieşit de pe linia de producţie la uzina MINI din Oxford; la
55 de ani de la debutul modelului în 1969.

 

Cu stilul său unic şi uşile divizate din spate, MINI Clubman rămâne
uşor de recunoscut oriunde în lume. Finalul carierei pentru MINI
Clubman semnifică un capitol care se încheie în istoria MINI, în timp
ce marca continuă să prezinte noua sa familie MINI electrică.

 

La finalul producţiei, Dr. Markus Grüneisl, directorul executiv al
uzinelor Oxford şi Swindon, a declarat: “Suntem extrem de mândri
că am construit MINI Clubman la Oxford şi Swindon în ultimii 18 ani
pentru clienţii din întreaga lume. Odată cu plecarea sa, aşteptăm cu
nerăbdare să primim membrii noii familii MINI pe liniile noastre de
producţie de la Oxford şi Swindon, inclusiv un nou model decapotabil
pe care vom începe să îl producem la sfârşitul acestui an”.

 

De la introducerea sa au fost construite peste 1,1 milioane de modele
MINI Clubman, jumătate dintre acestea fiind fabricate la uzina MINI
din Oxford (modele MINI moderne produse din 2007). Exportat în peste
50 de ţări, Clubman este prezent pe tot mapamondul, culoarea preferată
pe piaţa internă din Regatul Unit fiind Midnight Black.

 

Odată cu sfârşitul producţiei, privim retrospectiv la istoria
emblematică a Clubman, inclusiv maşinile care i-au influenţat
designul, momentele esenţiale pentru model şi cele trei generaţii Clubman.

 

Un pas înapoi în timp: Mini Clubman clasic

Silueta Clubman datează de la începutul anilor 1960, când
proprietarul Mini, British Motor Corporation (BMC), a introdus două
versiuni break ale modelului Mini original: Austin Seven Countryman şi
Morris Mini Traveller. Dispunând de un şasiu mai lung şi de uşi din
spate distinctive în stil hambar, ambele modele au oferit spaţiu
suplimentar şi un plus de caracter practic. Alături de Riley Elf şi
Wolseley Hornet – care erau versiuni sedan mai lungi şi mai luxoase
ale Mini -, aceste automobile au deschis calea pentru primul Mini Clubman.

 

În 1967, British Motor Holdings (anterior BMC) şi-a propus să
eficientizeze portofoliul Mini, angajând renumitul designer Roy Haynes
pentru a combina atributele tuturor celor patru modele într-un singur
automobil: Mini Clubman. Designul final era mult mai unghiular şi
prezenta o parte frontală distinctivă, care era cu 10 cm mai lung
decât Mini original.

 

În cele din urmă, trei automobile de producţie s-au bazat pe Clubman,
prima maşină a debutat în 1969 ca sedan, urmată de Clubman Estate un
an mai târziu. Al treilea a fost 1275 GT, care nu purta numele
Clubman, dar împărtăşeşta partea frontală distinctivă şi era renumit
pentru cariera sa în motorsport.

 

Anii 1970 au adus noi caracteristici, inclusiv un motor mai puternic,
de 45 CP, şi benzi laterale. Continuând să domine piaţa auto timp de
peste un deceniu, aproape 600.000 de exemplare Mini Clubman au fost
produse – inclusiv 197.000 de versiuni Estate – înainte ca producţia
să se încheie în 1982 sub numele 1000HL Estate.

 

Renaşterea: primul MINI Clubman modern

După o pauză de 25 de ani, MINI Clubman a renăscut în 2007. În timp
ce oferea o estetică modernă, a păstrat elementele de stil
caracteristice ale predecesorilor săi – mai ales semnătura, uşile din
spate divizate. Cu toate acestea, reinstalarea lor într-un automobil
modern s-a dovedit o provocare pentru inginerii de la uzina MINI din
Oxford. “Trebuia să ne asigurăm că ambele uşi se vor deschide
întotdeauna complet fără a acoperi stopurile, ceea ce era o cerinţă
legală. Realizarea acestui lucru a necesitat o reglare fină şi
dezvoltarea sistemului de amortizoare cu gaz pentru a se asigura că
uşile funcţionează corect în toate condiţiile climatice”, a
explicat inginerul principal de calitate, Guy Elliott, care la acea
vreme făcea parte din echipa de dezvoltare pentru sistemele de uşi.

 

Fiind primul MINI care a oferit cinci locuri, Clubman a introdus o
Clubdoor unică – care permite accesul uşor pentru pasagerii din spate
-, cu deschidere spre în spate, poziţionată asimetric pe o parte a maşinii.

 

Reflectând la integrarea Clubdoor, Guy a comentat: “Clubdoor nu
avea montanţi, ceea ce înseamnă că două părţi mobile se uneau. A
trebuit să ne asigurăm că uşa din faţă şi Clubdoor sunt la nivel
pentru a minimiza zgomotul vântului în timpul condusului. Cele două
sisteme de sticlă trebuiau controlate cu atenţie şi, cel mai
important, trebuiau să fie etanşe, ceea ce necesita măsuri de control precise”.

 

De la Clubman la Clubvan

Inspirat de Morris Mini Van, MINI a introdus în 2013 prima furgonetă
compactă de livrări din segmentul premium din lume, denumită MINI
Clubvan. Păstrând cinci uşi, dar cu doar două locuri, modelul a oferit
companiilor o zonă de încărcare mai mare, uşor accesibilă, cu o podea
complet plată.

 

Cu un perete care protejează conducătorul şi pasagerul, zona de marfă
a Clubvan ar putea fi încărcată până la acoperişul înalt, cu o
capacitate maximă de încărcare utilă de 500 kg. Îngropate în podea
erau şase bucle de prindere pentru sarcini grele, care împiedicau
obiectele să se deplaseze în timpul deplasării, în timp ce mai multe
prize 12V puteau fi folosite pentru alimentarea echipamentelor electrice.

 

 

Rafinament suplimentar şi patru uşi mari

Odată cu cea de-a treia generaţie în 2015, Clubman a crescut, oferind
o capacitate a portbagajului de până la 1.250 de litri, o ergonomie
sporită datorită celor patru uşi de dimensiuni normale şi unei
transmisii Steptronic cu opt trepte – o premieră pentru marca MINI.
Numeroase alte dotări şi-au făcut debutul în cadrul mărcii odată cu
Clubman, inclusiv frâna de parcare electrică, reglajul electric al
scaunelor şi opţiunea MINI Yours Interior Styles cu rame ale uşilor
iluminate din spate. Lansarea a fost urmată îndeaproape de
introducerea Clubman ALL4, primul model cu tracţiune integrală al
mărcii, în 2016.

 

Comentând despre lansarea celei de-a treia generaţii MINI Clubman,
liderul de proiect de atunci, Dr. Ernst Fricke, a declarat: “Ca
ultima dintre cele trei lansări consecutive în mai puţin de trei ani
(Hatch 3 uşi, Hatch 5 uşi, Clubman), Clubman a prezentat provocări
speciale pentru echipa de lansare a producţiei. În atelierele de
presare şi caroserii brute au fost instalate noi instalaţii de
subasamblare unice pentru Clubman, permiţând cadrelor de la toate cele
trei modele MINI să alimenteze liniile finale în orice secvenţă sau
dimensiune de lot. La asamblare a fost implementat un nou proces de
construire a uşilor pentru uşile divizare, necesitând inovaţii critice
într-o zonă nouă. După lansare, ne-am referit la cea de-a treia
generaţie Clubman drept «capodopera noastră» – ultimul MINI construit
de la Oxford, cu noi standarde de înaltă calitate şi rafinament”.

 

Final Edition

În 2023, Clubman a fost sărbătorit cu lansarea Final Edition. Oferit
cu o specificaţie fixă, acest model avea o grilă a radiatorului
Shimmer Copper specifică ediţiei şi semnalizatoare laterale, jante de
18 inchi, din aliaj uşor, cu design Final Edition Spoke şi finisaj în
două nuanţe şi o inscripţie exclusivă “Final Edition” pe
spate. Limitată la doar 1.969 de unităţi, Final Edition a adus un
omagiu anului de lansare a originalului.

 

Pe măsură ce călătoria de jumătate de secol a lui Clubman se apropie
de sfârşit, un nou capitol electrizant începe cu lansarea în
desfăşurare a noii familii MINI. După debutul MINI Cooper electric şi
al noului



Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Donează Știri din RO

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

Curs Valutar Azi – Euro, Dolar, Liră și Alte Monede

Astăzi, cursul valutar este următorul: 1 euro este echivalent cu 5.0736 lei, în creștere cu 0.0012 lei față de...

Read More...

Conferinta Internationala privind Biodiversitatea: Dimensiune Globala si Sustenabilitate

Facultatea de Agricultura din cadrul Universitatii de Stiintele Vietii „Regele Mihai I” din Timisoara, prin Departamentul de Biologie si...

Read More...

Oază de echilibru urban: XPilates & Spa

Într-o lume agitată, în care stresul cotidian și lipsa timpului ne afectează nu doar starea de spirit, ci...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online