Bucureşti/Bathurst. Ce cursă, ce victorie! Team WRT a obţinut
o dublă impresionantă cu BMW M4 GT3 la cursa de 12 ore de la
Bathurst (Australia), deschiderea sezonului din Intercontinental GT
Challenge (IGTC). Fraţii Sheldon şi Kelvin van der Linde (ambii
Africa de Sud) au triumfat alături de Augusto Farfus (Brazilia) în
maşina #32. În urma lor, Valentino Rossi (Italia), Raffaele
Marciello (Elveţia) şi Charles Weerts (Belgia), aflaţi la comenzile
#46 BMW M4 GT3, au obţinut locul al doilea. A fost prima victorie
pentru BMW M Motorsport în era GT3 pe Circuitul Mount Panorama. Team
WRT rămâne neînvinsă în sezonul 2025 după succesele din cursele de
24h de la Dubai şi 6h de la Abu Dhabi (ambele Emiratele Arabe
Unite). Bathursta însemnat şi premiera mondială a noului BMW M3 CS Touring.
Team WRT a obţinut dubla în primul rând unei strategii perfecte de
cursă. Pe tot parcursul cursei, cele două BMW M4 GT3 au câştigat
constant un avantaj în ceea ce priveşte consumul de combustibil, ceea
ce, în cele din urmă, a făcut diferenţa între victorie şi înfrângere.
În timp ce majoritatea concurenţilor au fost nevoiţi să facă
alimentare cu combustibil chiar înainte de sfârşit, ambele BMW M4 GT3
au putut continua fără o oprire suplimentare. Maşina #46 a retrogradat
temporar până pe locul al optulea din cauza unei penalizări cu
drive-through, dar a reuşit să revină pe podium. Marciello şi-a
asigurat locul al doilea cu o manevră de depăşire spectaculoasă în
faţa lui Jules Gounon (Andorra, Mercedes).
BMW M Motorsport a câştigat la Bathurst pentru prima dată după
numeroase încercări de când maşinile GT3 au devenit referinţa
platoului de concurs. Ultimul triumf datează din 2010 cu un BMW 335i.
Pentru fraţii Van der Linde, a fost prima lor victorie comună într-un
model BMW M Motorsport, iar pentru Rossi a fost primul său podium la
cursa de 12 ore de la Bathurst. Este prima victorie a unui echipaj cu
doi frați într-o cursă de anduranță aici, după ce David și Geoff
Brabham au câștigat Bathurst 1000 în 1997.
Premiera mondială a noului BMW M3 CS Touring
Născut pe circuit, creat pentru stradă: filozofia BMW M a luat viaţă
joi înaintea cursei de 12 ore de la Bathurst. Pe linia boxelor de pe
Circuitul Mount Panorama, primul BMW M3 CS Touring a avut premiera
mondială, prezentată de Sylvia Neubauer, vicepreşedinte BMW M GmbH
pentru Clienţi, Marcă şi Vânzări. Legendarul circuit de curse a oferit
scena perfectă pentru debutul celui mai recent model BMW M ediţie
specială în segmentul maşinilor sport de înaltă performanţă. Un motor
cu şase cilindri în linie, ce oferă 405 kW/550 CP, reglajul
personalizat al şasiului, caracteristicile exclusive de design şi
reducerea masei rezultate din utilizarea numeroaselor componente din
plastic armat cu fibră de carbon (CFRP) oferă ingredientele pentru un
sentiment autentic de maşină de curse.
Declaraţii după cursa de 12 ore de la Bathurst:
Andreas Roos, director BMW M Motorsport:
“Felicitări Team WRT pentru victoria mult aşteptată de la
Bathurst! A fost a treia încercare cu BMW M4 GT3 şi, după ce anul
trecut am fost aproape, am reuşit în sfârşit! Sunt foarte fericit
pentru fraţii Van der Linde că pot sărbători o victorie în prima lor
cursă împreună cu o maşină BMW M Motorsport. De asemenea, sunt fericit
pentru Augusto Farfus, care poate adăuga un alt triumf prestigios la
cariera sa excepţională de pilot de uzină BMW M. Valentino Rossi,
Raffaele Marciello şi Charles Weerts au făcut şi ei o treabă grozavă
în cea de-a doua maşină. Din păcate o penalizare i-a costat şansa la
victorie. Team WRT rămâne neînvinsă anul acesta după victoriile din
cursele de 24 de ore de la Dubai şi de 6 ore de la Abu Dhabi. Sperăm
că acesta este un semn bun pentru restul sezonului! Mulţumim tuturor
piloţilor, membrilor echipei şi angajaţilor BMW M Motorsport care au
făcut posibil acest început de sezon extraordinar.”
Vincent Vosse, director de echipă Team WRT:
“Trei curse, trei victorii. Ce început extraordinar de sezon! Am
încercat să câştigăm la Bathurst cu BMW M Motorsport în ultimii doi
ani, dar nu am reuşit. De data aceasta, totul a fost perfect. Aceasta
este o cursă mare pe care toată lumea vrea să o câştige, aşa că nu aş
putea fi mai fericit. O felicitare specială îi revine lui Kelvin van
der Linde, care în doar a doua cursă cu BMW M Motorsport a obţinut
poate cea mai mare victorie de până acum împreună cu fratele său. Şi
echipajul #46 a făcut o treabă excelentă revenind în cursă şi
terminând la doar 10 secunde de câştigători.”
Sheldon van der Linde (#32 BMW M4 GT3, locul 1):
“Sunt foarte, foarte fericit! Cred că această victorie s-a
datorat execuţiei excelente a băieţilor de la Team WRT. Nu cred că am
mai văzut vreodată o execuţie atât de perfectă în ceea ce priveşte
strategia. Astăzi nu am avut cea mai rapidă maşină, totuşi am reuşit!
Ambii coechipieri nu au făcut nicio greşeală. Să împart această
victorie cu fratele meu, pentru prima dată din 2018, este ceva foarte
special. Sunt foarte impresionat cât de repede s-a acomodat şi a
intrat în ritm la doar a doua cursă cu BMW M Motorsport.”
Kelvin van der Linde (#32 BMW M4 GT3, locul 1):
“A fost o cursă cu multe emoţii pentru mine. Prima cursă de la
revenirea la Team WRT, prima cursă din nou alături de fratele meu,
prima cursă cu Augusto, a doua cursă pentru BMW M Motorsport. Toate
acestea reprezintă tot atâtea lucruri speciale. Nu trebuie să explic
ce înseamnă această victorie pentru fratele meu şi pentru mine. Sunt
sigur că mama şi tata sunt mândri acasă. De asemenea, este uimitor
pentru mine să împart această victorie cu Augusto, pe care l-am
admirat când eram copil. A fost unul dintre eroii mei. Privind cursa,
partea finală a fost foarte grea, deoarece a trebuit să ating consumul
de combustibil şi l-am avut în spate pe Chaz Mostert, care mă presa.
Dar până la urmă a ieşit perfect.”
Augusto Farfus (#32 BMW M4 GT3, locul 1): “Sunt
un tip foarte norocos să fiu cu BMW M Motorsport atât de mult timp. Am
venit aici de multe ori şi nu am avut niciodată norocul să câştigăm.
De data aceasta, am crezut că avem o şansă – şi am realizat o cursă
perfectă. Să-mi trec numele în cartea de istorie a acestui eveniment
este ceva foarte emoţionant. În ultimele 40 de minute am sperat doar
la un final verde, deoarece o neutralizare cu Safety Car ne-ar fi
stricat cursa. Din fericire, totul a mers bine până la urmă. Mulţumesc
mult BMW M Motorsport, Team WRT şi colegilor mei care au făcut o
treabă perfectă.”
Valentino Rossi (#46 BMW M4 GT3, locul 2):
“Acest podium este o modalitate fantastică de a începe sezonul.
Întregul weekend a fost grozav, pentru că am fost mereu puternici şi
competitivi. Ne-am putut lupta cu cealaltă maşină a echipei până când
am făcut o greşeală, din păcate, şi a trebuit să executăm o penalizare
cu drive-through. În acel moment am crezut că lupta pentru podium s-a
încheiat. Dar am reuşit să revenim datorită ritmului susţinut.
Depăşirea lui Raffaele împotriva lui Jules Gounon a fost foarte plăcut
de urmărit. Sunt mulţumit de rezultat.”
Raffaele Marciello (#46 BMW M4 GT3, locul 2): “O
dublă este un rezultat grozav pentru echipă. Ştiu că au încercat să
câştige de mult timp, iar echipa a reuşit în sfârşit. Pentru mine
personal va trebui să aştept prima mea victorie aici după câteva
podiumuri. A fost o luptă frumoasă cu Jules Gounon. Ştiam că am maşina
mai rapidă pe linie dreaptă, iar când o maşină mai lentă a fost în
faţa noastră, am profitat de ocazie şi l-am atacat. A fost o manevră bună.”
Charles Weerts (#46 BMW M4 GT3, locul 2): “Multe
felicitări celeilalte maşini a echipei. Au fost foarte rapizi toată
săptămâna şi chiar merită această victorie. BMW M Motorsport a
încercat mult timp să câştige aici, aşa că această dublă înseamnă mult
pentru ei şi, de asemenea, pentru întregul Team WRT. Strategia lor a
fost un masterclass absolut astăzi. Rezultatul general este grozav,
dar data viitoare sper să putem schimba poziţiile.”