BMW Group dezvoltă un proces inovator de producție aditivă la Campusul de Producție Aditivă din Oberschleißheim, un proces denumit “sudură live”. Acest proces implică utilizarea producției aditive cu arc voltaic (WAAM), în care un fir din aluminiu sau similar este topit folosind arcul electric, iar apoi un robot controlat de software plasează cu precizie un număr mare de puncte de sudură peste altele, până când întreaga componentă este produsă. Această soluție de producție strat cu strat permite crearea de structuri goale la interior, cu un raport optim între rigiditate și masă, făcând ca componentele rezultate să fie mai ușoare și mai rigide decât piesele turnate sub presiune fabricate în prezent în producția de serie.
Procesul WAAM este potrivit în special pentru componente mari, datorită lățimii și înălțimii mari ale unui singur cordon de sudură. Acest lucru permite producerea rapidă a componentelor, în special a celor de dimensiuni mai mari. De asemenea, procesul WAAM este potrivit pentru componentele din zonele caroseriei, a transmisiei și a șasiului, precum și pentru fabricarea uneltelor și dispozitivelor în industria aviatică.
BMW Group testează acest proces la Campusul de Producție Aditivă din Oberschleißheim, unde producția, cercetarea și formarea în acest domeniu sunt reunite sub un singur acoperiș. Compania, cu o experiență de peste 30 de ani în domeniul producției aditive, se concentrează încă din 2015 pe procesul WAAM. Unul dintre exemplele de aplicații ale acestui proces este un suport de suspensie, care a fost comparat cu componenta de producție de serie din aluminiu turnat sub presiune în teste ample pe bancul de testare. BMW Group vizează utilizarea componentelor fabricate prin procesul WAAM în automobilele sale în producție de serie în viitorul apropiat.
Pentru a utiliza în mod optim componentele produse în procesul WAAM, este esențială combinarea acestora cu un design general nou al componentelor. BMW Group accelerează utilizarea designului generativ, în care computerul folosește algoritmi pentru a proiecta componente optimizate pe baza cerințelor specifice. Această abordare permite crearea de componente mai ușoare și mai rigide, cu o eficiență și o dinamică îmbunătățită a automobilului.
Este important de menționat că procesele de producție aditivă, cum ar fi topirea cu fascicul laser și producția aditivă cu arc voltaic, nu sunt în competiție, ci se completează reciproc. BMW Group plănuiește să centralizeze producția WAAM de componente la Oberschleißheim și să extindă utilizarea acestei tehnologii în alte locații și de către furnizori. De asemenea, există posibilitatea producerii componentelor individuale direct pe linia de asamblare, fără necesitatea uneltelor noi, prin simpla adaptare a software-ului, contribuind astfel la dezvoltarea durabilă prin creșterea utilizării metalelor reciclate., a transmis astăzi www.press.bmwgroup.com.
Acest articol a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
Sursa si foto: www.press.bmwgroup.com
Daca ati fost martorii unui eveniment sau ai unei situatii neobisnuite care ar putea deveni subiect de stire, contactati-ne la admin@stiridinromania.ro sau pe contul nostru de Facebook stiridinromania.ro!