NASA si partenerii sai din industrie continua sa faca progrese catre Artemis III si dincolo de aceasta, primele misiuni de aterizare pe Luna cu echipaj, sub campania Artemis a agentiei.

BY: stiridinromania.ro In Magazin
A 1.2% scale model of the Super Heavy rocket that will launch the Starship human landing system to the Moon for future crewed Artemis missions was recently tested at NASA’s Ames Research Center’s transonic wind tunnel, providing valuable information on vehicle stability when re-entering Earth’s atmosphere.

NASA și partenerii săi din industrie continuă să facă progrese către Artemis III și dincolo de aceasta, primele misiuni de aterizare lunară cu echipaj sub campania Artemis a agenției. SpaceX, furnizorul comercial al Sistemului de Aterizare pentru Echipaj (HLS) pentru Artemis III și Artemis IV, a testat recent un model la scară 1,2% al rachetei Super Heavy, sau a propulsorului, în tunelul de vânt transonic Unitary Plan de la Ames Research Center al NASA din Silicon Valley-ul Californiei. Racheta Super Heavy va lansa sistemul de aterizare umană Starship pe Lună ca parte a programului Artemis.

În timpul testelor, tunelul de vânt a forțat un curent de aer asupra modelului la scară Super Heavy la viteze mari, imitând rezistența și fluxul de aer pe care propulsorul le experimentează în timpul zborului. Tunelul de vânt a supus modelul Super Heavy, echipat cu senzori de măsurare a presiunii, la viteze ale vântului cuprinse între Mach .7, sau aproximativ 537 mile pe oră, și Mach 1.4, sau aproximativ 1,074 mile pe oră. Mach 1 este viteza la care se deplasează undele sonore, sau 761 mile pe oră, la nivelul mării.

Inginerii au măsurat apoi modul în care modelul Super Heavy a răspuns la condițiile de zbor simulate, observând stabilitatea, performanța aerodinamică și altele. Inginerii au folosit datele pentru a actualiza software-ul de zbor pentru zborul 3 al lui Super Heavy și Starship și pentru a rafina designul exterior al viitoarelor versiuni ale propulsorului. Testele au durat aproximativ două săptămâni și au avut loc la începutul anului 2024.

După ce Super Heavy își va finaliza ascensiunea și se va separa de Starship HLS în călătoria sa către Lună, SpaceX planifică ca propulsorul să se întoarcă la locul de lansare pentru a fi prins și refolosit. Starship HLS va continua pe o traiectorie către Lună.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

Pentru a ajunge pe Lună în cadrul misiunilor Artemis, astronauții vor fi lansați în nava spațială Orion a NASA la bordul rachetei SLS (Space Launch System) de la Centrul Spațial Kennedy al agenției din Florida. Odată ajunși în orbita lunară, Orion se va acosta cu Starship HLS sau cu Gateway. După ce navele spațiale sunt acostate, astronauții se vor deplasa de la Orion sau Gateway la Starship HLS, care îi va aduce pe suprafața Lunii. După ce activitățile de pe suprafață sunt finalizate, Starship îi va aduce înapoi pe astronauți la Orion sau Gateway aflate în așteptare în orbita lunară. Astronauții se vor transfera la Orion pentru călătoria de întoarcere pe Pământ.

Cu Artemis, NASA va explora mai mult decât oricând din Lună, va învăța cum să trăiască și să lucreze departe de casă și se va pregăti pentru explorarea umană viitoare a Planetei Roșii. SLS-ul, sistemele de explorare terestră și nava spațială Orion ale NASA, împreună cu sistemul de aterizare umană, combinezoanele spațiale de generația următoare, stația spațială lunară Gateway și roverele viitoare sunt fundația NASA pentru explorarea spațiului cosmic îndepărtat.

NASA and its industry partners continue to make progress toward Artemis III and beyond, the first crewed lunar landing missions under the agency’s Artemis campaign. SpaceX, the commercial Human Landing System (HLS) provider for Artemis III and Artemis IV, recently tested a 1.2% scale model of the Super Heavy rocket, or booster, in the transonic Unitary Plan Wind Tunnel at NASA’s Ames Research Center in California’s Silicon Valley. The Super Heavy rocket will launch the Starship human landing system to the Moon as part of Artemis.

During the tests, the wind tunnel forced an air stream at the Super Heavy scale model at high speeds, mimicking the air resistance and flow the booster experiences during flight. The wind tunnel subjected the Super Heavy model, affixed with pressure-measuring sensors, to wind speeds ranging from Mach .7, or about 537 miles per hour, to Mach 1.4, or about 1,074 miles per hour. Mach 1 is the speed that sound waves travel, or 761 miles per hour, at sea level.

Engineers then measured how Super Heavy model responded to the simulated flight conditions, observing its stability, aerodynamic performance, and more. Engineers used the data to update flight software for flight 3 of Super Heavy and Starship and to refine the exterior design of future versions of the booster. The testing lasted about two weeks and took place earlier in 2024.

After Super Heavy completes its ascent and separation from Starship HLS on its journey to the Moon, SpaceX plans to have the booster return to the launch site for catch and reuse. The Starship HLS will continue on a trajectory to the Moon.

To get to the Moon for the Artemis missions, astronauts will launch in NASA’s Orion spacecraft aboard the SLS (Space Launch System) rocket from the agency’s Kennedy Space Center in Florida. Once in lunar orbit, Orion will dock with the Starship HLS or with Gateway. Once the spacecraft are docked, the astronauts will move from Orion or Gateway to the Starship HLS, which will bring them to the surface of the Moon. After surface activities are complete, Starship will return the astronauts to Orion or Gateway waiting in lunar orbit. The astronauts will transfer to Orion for the return trip to Earth. 

With Artemis, NASA will explore more of the Moon than ever before, learn how to live and work away from home, and prepare for future human exploration of the Red Planet. NASA’s SLS, exploration ground systems, and Orion spacecraft, along with the human landing system, next-generation spacesuits, Gateway lunar space station, and future rovers are NASA’s foundation for deep space exploration.

For more information about Artemis, visit:

https://www.nasa.gov/artemis

Corinne Beckinger 
Marshall Space Flight Center, Huntsville, Ala. 
256.544.0034  
corinne.m.beckinger@nasa.gov 



Acest titlu a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: NASA

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

A man wearing a gray NASA shirt posing to the left of a subscale model or an aircraft that is orange and white with the NASA meatball on it. In the background, there are aviation posters located on the wall and another subscale model on display that is yellow and red.

De la Internat la Inginer de Zbor: Povestea lui Felipe Valdez

Un tânăr american de origine mexicană, Felipe Valdez, a reușit să-și îndeplinească visul de a lucra la NASA, pornind...

Read More...

Cui aparține planşeul Unirii? Primarul Daniel Băluță a început lucrările. Primarul Nicuşor Dan spune că lucrarea nu are autorizație

După ce săptămâna trecută primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, anunța că renunță la proiectul pentru consolidarea planșeului de la...

Read More...

Cinci persoane și o firmă care au vrut să destabilizeze R. Moldova, sancționate de Uniunea Europeană

„Este esențială creșterea rezilienței Republicii Moldova pentru a contracara propaganda rusă și amenințările hibride care s-au intensificat înainte de...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro