Inginerie Digitala pentru Aviatia Secolului XXI

BY: stiridinromania.ro In Magazin
A jet airplane designed with the help of model-based systems engineering  flies above clouds at dusk.

NASA utilizează ingineria bazată pe modele pentru a optimiza tehnologia aviației secolului 21

NASA continuă să efectueze cercetări aeronautice de vârf, dar, în același timp, se asigură că beneficiile aduse de aceste tehnologii diverse sunt mai mari decât suma părților lor. Pentru a aborda această provocare, NASA folosește Analiza și Ingineria Sistemelor bazată pe modele (MBSAE). Această formă de inginerie simulează digital cum mai multe tehnologii ar putea funcționa cel mai bine împreună ca un singur sistem complex. Scopul este de a optimiza următoarea generație de tehnologie aviatică a secolului 21.

Eric Hendricks, care conduce eforturile de integrare MBSAE pentru Directoratul de Cercetare Aeronautică al NASA la sediul central al NASA din Washington, spune că “MBSAE oferă o modalitate de a vizualiza cum toate aceste tehnologii, dezvoltate separat, se potrivesc la final”. Prin utilizarea acestei forme de inginerie digitală, inovatorii aeronautici ai NASA pot avea o idee mai bună despre modul în care cercetarea lor într-o anumită zonă (cum ar fi avioanele ultra-eficiente) ar putea beneficia cel mai bine și ar putea funcționa în tandem cu o altă zonă (cum ar fi siguranța spațiului aerian viitor).

MBSAE face mai mult decât integrarea sistemelor complexe. Fiecare sistem, în mod individual, poate fi optimizat folosind instrumentele MBSAE. Hendricks explică că “înainte ca tehnologia să fie complet dezvoltată, putem rula simulări digitale extrem de precise care să informeze însăși cercetarea”. De exemplu, unul dintre noile instrumente MBSAE ale NASA, Aviary, include capacitatea de a lua în considerare gradienții, ceea ce înseamnă că Aviary poate determina cum să optimizeze mai eficient o anumită tehnologie.

Îți mai recomandăm
Loading RSS Feed

O altă modalitate în care MBSAE poate fi utilă este scala acestor transformări aviatice. Cu cererea de avioane cu un singur culoar așteptată să crească semnificativ în deceniile viitoare, măsurarea reducerilor de emisii provenite de la un anumit design de aripă, de exemplu, nu ar viza doar un singur avion, ci întreaga flotă.

În cele din urmă, MBSAE reprezintă și o nouă eră în inovația aeronautică – atât la NASA, cât și în industria aviatică, cu care NASA colaborează îndeaproape pentru a se asigura că eforturile sale MBSAE sunt compatibile pe o platformă open source. “Echipa MBSAE are mulți tineri din primele sau din mijlocul carierei”, spune Hendricks. “Este minunat să vezi implicarea generației mai tinere și chiar preluarea conducătorului, mai ales că aceste eforturi digitale pot facilita transferul de cunoștințe.”

As NASA continues cutting-edge aeronautics research, the agency also is taking steps to make sure the benefits from these diverse technologies are greater than the sum of their parts.

To tackle that challenge, NASA is using Model-Based Systems Analysis and Engineering (MBSAE). This type of engineering digitally simulates how multiple technologies could best work together as a single, complex system. It is performed using advanced digital tools and computing programs.

The goal: Optimize the next generation of 21st-century aviation technology.

“MBSAE provides a way to envision how all these technologies, being developed separately, can all fit together in the end,” said Eric Hendricks, who leads MBSAE integration efforts for NASA’s Aeronautics Research Mission Directorate at NASA Headquarters in Washington.

By using this form of digital engineering, NASA’s aeronautical innovators can have a better idea of how their research in one area (say, ultra-efficient airliners) could best benefit, and work in tandem, with another area (say, future airspace safety).

Using detailed, customizable digital models, researchers can simulate these complex systems working together with a high degree of accuracy and then figure out how the greatest benefits could be achieved.

“As we move toward these advanced systems, MBSAE can connect different disciplines and determine how to eke out the best performance,” Hendricks said.

That process feeds back into the research itself, helping researchers to significantly improve aviation’s sustainability – amongst other goals.

MBSAE does more than integrating complex systems, however. Each system, individually, can be optimized using MBSAE tools.

“Before the technology is even fully developed, we can run highly accurate digital simulations that inform the research itself,” Hendricks said. “A digital flight test is a lot simpler and less costly than a real flight test.”

For example, one of NASA’s new MBSAE tools, Aviary, includes the ability to consider gradients. That means Aviary can figure out how to more efficiently optimize a given technology.

Say a researcher would like to know which type of battery is needed to power an airplane during a certain maneuver. The researcher inputs information about the airplane, the maneuver, and battery technologies into Aviary, then Aviary goes and runs digital flight tests and comes back with which type of battery worked best.

Digital flights tests like this can be done for myriad other areas as well, ranging from an aircraft’s overall shape to the size of its engine core, its electrical systems, and beyond. Then, the digital flight tests can help figure out how to combine these systems in the most effective way.

Another way MBSAE can come in handy is the scale of these aviation transformations.

With demand for single-aisle airliners expected to rise dramatically in the coming decades, measuring the emissions reductions from a certain wing design, for example, would not just extend to one aircraft, but also an entire fleet.

“We’ll be able to take what we learn from our sustainable aviation projects and simulate the technology entering the fleet at certain points,” said Rich Wahls, NASA’s mission integration manager for the Sustainable Flight National Partnership at NASA Headquarters. “We can model the fleet itself to see how much more sustainable these technologies are across the board.”

Ultimately, MBSAE also represents a new era in aeronautical innovation – both at NASA and in the aviation industry, with whom NASA is working closely to ensure its MBSAE efforts are cross compatible on an opensource platform.

“The MBSAE team has lots of early-to-mid career folks,” Hendricks said. “It’s great to see the younger generation get involved and even take the lead, especially since these digital efforts can facilitate knowledge transfer as well.”



Acest titlu a fost scris de inteligență artificială Chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa

Sursa si foto: NASA

 În plus, ar putea să-ți placă
Loading RSS Feed

Recomandari STIRIdinROMANIA.ro

IMPACTPRESS

Scandalul banilor furati de un executor judecatoresc

Un executor judecătoresc a fost trimis în judecată de către procurorii din Craiova pentru săvârșirea infracțiunilor de delapidare, în...

Read More...

Israelul lovește sudul Libanului în timpul discursului liderului Hezbollah

Actualizare 18:30 - Armata israeliană (IDF) a anunțat că doi dintre soldații săi au fost uciși în apropierea graniței...

Read More...

70 de elevi din jud. Mehedinți au făcut toxiinfecție alimentară. Medicii bănuiesc că de la un sos de roșii

Autorităţile din judeţul Mehedinţi au activat joi după-amiază planul roşu de intervenţie după ce un apel la 112 a...

Read More...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

CAPTCHA ImageChange Image

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu

stiri & ziare online Adauga la Agregator.ro