Primăria Municipiului Moreni a anunțat lansarea proiectului “Dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare în Școala Gimnazială nr. 1 Moreni”, sub numărul de identificare 32. Acest proiect este finanțat de Ministerul Educației în cadrul apelului “Dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare”, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în Pilonul VI: Politici pentru noua generație, Componenta C15: Educație, Reforma 2: Dezvoltarea unui sistem de servicii de educație timpurie unitar, incluziv și de calitate, Investiția 2: Schemă de granturi pentru înființarea și operaționalizarea unui număr de 412 servicii complementare pentru grupurile dezavantajate în cele 41 de județe și în municipiul București.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea accesului la servicii de educație timpurie de calitate și incluzive pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani, în special pentru cei din categorii defavorizate. Acest obiectiv are în vedere îndeplinirea recomandărilor specifice adresate României privind îmbunătățirea calității și caracterului incluziv al educației, în special pentru romi și alte grupuri defavorizate, consolidarea competențelor și învățarea digitală, precum și asigurarea accesului egal la educație.
Scopul proiectului este de a mări capacitatea sistemului educațional prin furnizarea unui cadru educațional și servicii eficiente pentru copii. Printre obiectivele proiectului se numără înființarea de noi servicii complementare de educație timpurie în zonele care nu au acces la astfel de servicii, echiparea serviciilor complementare existente cu mobilier și echipamente adecvate, îmbunătățirea capacității personalului care lucrează în aceste servicii prin formare și dezvoltare profesională, precum și dezvoltarea de programe educaționale adaptate nevoilor specifice ale copiilor cu vârsta de 0-6 ani din categorii defavorizate.
Proiectul va îmbunătăți, de asemenea, implicarea și dezvoltarea cunoștințelor a 75 de părinți/reprezentanți legali/persoane în grija cărora se află copilul, privind importanța educației timpurii și a dezvoltării copilului, oferindu-le sprijin și resurse pentru a-și putea susține copiii în procesul de învățare și dezvoltare. De asemenea, se va crea un mediu educațional sigur, sănătos și atractiv pentru copii, prin amenajarea, igienizarea și dotarea a două săli pentru activități cu copiii, inclusiv introducerea digitalizării în serviciile educaționale.
Îți mai recomandăm
Valoarea totală a proiectului este de 1.283.290,09 lei, din care valoarea eligibilă din PNRR este de 1.078.395,03 lei. Proiectul este finanțat în întregime din fonduri europene.
Implementarea proiectului va avea o durată de 24 de luni, începând de la semnarea contractului de finanțare, iar furnizarea serviciilor trebuie finalizată până la 30 iunie 2026.
Rezultatele preconizate ale proiectului includ înscrierea a 50 de copii care vor beneficia timp de 12 luni de serviciile de educație timpurie complementare, implicarea a cel puțin 75 de părinți/reprezentanți legali/persoane în grija cărora se află copilul în serviciile integrate de informare, consiliere și sprijin, precum și amenajarea și dotarea a două săli pentru activități cu copiii.
Persoanele interesate pot obține mai multe informații de la Primăria Municipiului Moreni, prin contactarea managerului proiectului, doamna Aurelia Carmen Șerban, la numărul de telefon 0245667265 sau prin email la adresa contact@primariamoreni.ro.
Sursa: incomod-media.ro
UAT Municipiul Moreni, in calitate de beneficiar, anunta lansarea „Dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare in Scoala Gimnaziala nr.1 Moreni” – Nr. de identificare proiect 32.
Proiectul este finantat de catre Ministerul Educației – în cadrul apelului ”Dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare”, prin Planul Național de redresare și Reziliență (PNRR) /Pilonul VI: Politici pentru noua generație /Componenta C15: Educație /Reforma 2: Dezvoltarea unui sistem de servicii de educație timpurie unitar, incluziv și de calitate / Investiția 2: Schemă de granturi pentru înființarea și operaționalizarea unui număr de 412 servicii complementare pentru grupurile dezavantajate în cele 41 de județe și în municipiul București.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea accesului la servicii de educație timpurie de calitate și incluzive pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani, în special pentru cei din categorii defavorizate, prin dezvoltarea unui sistem unitar de servicii complementare și asigurarea unui mediu adecvat pentru desfășurarea activităților educaționale. Acest obiectiv contribuie la îndeplinirea recomandărilor specifice adresate României privind îmbunătățirea calității și caracterului incluziv al educației, în special pentru romi și alte grupuri defavorizate, și consolidarea competențelor și a învățării digitale, precum și asigurarea accesului egal la educație.
Scopul proiectului este să mărească capacitatea sistemului educațional prin furnizarea unui cadru educativ și servicii eficiente pentru copii prin:
- Înființarea de noi servicii complementare de educație timpurie în zonele care nu au acces la astfel de servicii, astfel încât copiii din aceste zone să aibă acces la educație timpurie de calitate.
- Echiparea serviciilor complementare existente cu mobilier și echipamente adecvate, astfel încât acestea să fie capabile să ofere servicii de calitate și să se adapteze nevoilor și cerințelor diferitelor grupuri de copii.
- Îmbunătățirea capacității personalului care lucrează în serviciile complementare, prin formare și dezvoltare profesională, pentru a asigura o abordare adecvată a nevoilor copiilor și a familiilor lor.
- Dezvoltarea de programe educaționale adaptate nevoilor specifice ale copiilor cu vârsta de 0-6 ani din categorii defavorizate, pentru a se asigura că aceștia primesc o educație adecvată și de calitate.
Obiective specifice
OS 1 – Îmbunătățirea, implicarea și dezvoltarea cunoștințelor a 75 părinți/reprezentanții legali/persoana în grija căreia se află copilul (bunici, rude, tutori/curatori, asistenți parentali), privind importanța educației timpurii și a dezvoltării copilului, precum și de a oferirea de sprijin și resurse pentru a-și putea susține copiii în procesul de învățare și dezvoltare. Prin această obiectiv secundar, se dorește să se asigure un mediu de sprijin și colaborare între părinți și serviciul de educație timpurie, astfel încât copiii să beneficieze de o educație de calitate și sănătoasă din punct de vedere social și emoțional.
OS 2 – Crearea unui mediu educațional sigur, sănătos și atractiv pentru copii, în care aceștia să poată beneficia de servicii de educație timpurie de calitate prin amenajare, igienizare și dotare a 2 săli pentru activități cu copiii, inclusiv introducerea digitalizării în serviciile educaționale.
OS 3 – Oferirea accesului la servicii de educație timpurie de calitate pentru copiii cu vârsta intre 0-6 ani, in special pentru cei din categorii defavorizate, prin înființarea, echiparea si operarea de servicii complementare care vor acoperi nevoile identificate la nivel local. Acest obiectiv urmărește îmbunătățirea accesului la educatie timpurie pentru copiii vulnerabili si dezvoltarea lor armonioasa prin implicarea in activitati educationale si dezvoltarea abilitatilor necesare pentru integrarea lor ulterioara in sistemul de invatamant formal, in special prin introducerea digitalizarii in cadrul procesului educational.
Valoarea totală acordată în cadrul Contractului de finanțare este de 1.283.290,09 lei, din care valoarea eligibilă din PNRR este în cuantum 1.078.395,03 lei, valoarea TVA aferentă este de 204.895,06 lei, contributia din fonduri europene fiind de 100%.
Localizarea investitiilor: Scoala Gimnaziala nr.1 Moreni – Nr. de identificare proiect 32.
Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni incepand cu data semnarii contractului de finantare. Termenul de finalizare a furnizarii serviciilor este nu mai tarziu de 30 Iunie 2026.
Rezultatele preconizate sunt:
R1 – Numărul de copii înscriși care beneficiază timp de 12 luni de serviciile de educație timpurie complementare oferite de unitatea de învățământ preșcolar – un număr de 50 de copii.
R2 – Numărul de părinți/reprezentanții legali/persoana în grija căreia se află copilul (bunici, rude, tutori/ curatori, asistenți parentali) care beneficiază de servicii integrate de tipul informare-consiliere-sprijin – cel puțin 75 de părinți/reprezentanți legali/persoane în grija cărora se află copilul să beneficieze de serviciile de informare, consiliere și sprijin oferite în cadrul proiectului.
R3 – Numărul de clase de învățământ preșcolar amenajate si dotate – 2 săli pentru activități cu copiii.
Date de contact: Primaria Municipiului Moreni
Manager proiect: Serban Aurelia Carmen
Tel: 0245667265
Email: contact@primariamoreni.ro
Urmărește Incomod Media și pe Google News
Acest articol a fost scris de inteligență artificială chat GPT, unele date pot fi incorecte. Pentru stirea originala, verificati sursa: Link catre sursa
În plus, ar putea să-ți placă