Cifrele de înmatriculări au fost e au fost ajustate o dată cu noile cifre comunicate de DRPCIV pe data de 10 ianuarie.
Bucureşti. BMW Group a încheiat un an excepţional în
România, cu multe performanţe record pe piaţa locală. Grupul a depăşit
pentru prima dată cota de 5000 de înmatriculări automobile noi BMW şi
MINI. BMW a încheiat anul cu prima poziţie în ceea ce priveşte
înmatriculările în segmentul premum, cu un total de 4689 înmatriculări
(+57%). Este pentru prima dată când marca depăşeşte pragul de 4000
înmatriculări într-un an, aceasta fiind realizată deja din luna
noiembrie. Această performanţă solidă poziţionează BMW pe primul loc
în segmentul premium. „Să avem coroana în segmentul premium este o
confirmare a aprecierii de care se bucură marca BMW. Avem privilegiul
să reprezentăm unul din cele mai populare branduri din România”, Dr.
Josef Reiter, Director General BMW Group România.
Cel mai de succes model al măricii rămâne şi în acest an BMW X5 cu
818 livrări în 2023. Acesta este urmat de BMW Seria 3 cu 632 unităţi
şi BMW X3 cu 391 livrări. De remarcat interesul deosebit pentru
sistemul de tracţiune intergarlă xDrive al pieţei din România, patru
din cinci modele livrate local sunt cu tracţiune integrală.
În ceea ce priveşte electrificarea, BMW se meninţe la nivelul anului
2022, cu 25% modele electrificate din totalul livrărilor, 10% modele
electrice şi16% modele plug-in hybrid. În topul celor mai de succes
modele electrice i4 a urcat pe prima poziţie cu 130 unităţi, urmat de
iX cu 80 de unităţi şi nou lansatul iX1 cu 68 de unităţi. Remarcabil
este că oferta de modele BMW electrice este în continuă creştere,
urmând să ajungă la 8 modele şi cel puţin 16 variante de propulsie în
2024, o dată cu lansarea noilor BMW iX2 şi i5 Touring. Acestea acoperă
un spectru larg de modele, inclusiv versiuni M, aşa cum este BMW i4
M50, modele de lux, aşa cum este BMW i7 sau iX, sau modele premium
accesibile, aşa cum este BMW i4 35, cel mai accesibil model din gama
BMW Seria 4 Gran Coupe chiar şi fără Rabla Plus, sau BMW iX1 20, un
SUV compact premium cu un preţ foarte atractiv.
În ceea ce priveşte modelele electirce, cel mai de succes model al
mărcii, BMW X5,ş este şi cel mai de succes model PHEV cu 196 de
unităţi, aproximativ un sfert din totalul livrărilor. Acesta este
urmat de BMW X3 cu 97 livrări şi BMW Seria 5 cu 64 de unităţi.
BMW Motorrad, cu 809 motociclete livrate în 2023 a realizat un plus
de 31% faţă de anul precedent şi un alt record pentru piaţa din România.
Şi BMW M a fost eroul unei performanţe record. Au fost livrați către
clienți peste un sfert de milion de cai putere cu 231 modele M de
înaltă performanță și 263 de modele M de performanță. Cu un total de
494 de unităţi, aceasta reprezintă o creştere de 97% faţă de anul
precedent. Noul BMW XM este și noul best seller absolut al mărcii, cu
un total de 55 de unități, din care 4 au fost versiuni de înaltă
performanță Label, care dezvoltă o putere impresionată de 748 CP.
Foarte aproape a fost BMW M4 Coupe Competition, are a ajuns în 2023 la
47 livrări. Alte două lansări în acest an au fost noile BMW M2 și BMW
M3 Touring, acestea ajungând la 16, respectiv 11 clienți.
MINI a stabilit un nou reper istoric de înmatriculări în România –
387 unităţi, un plus de 57% faţă de anul precedent. Deja înainte
relansarea completă a întregii familii de modele, MINI a stabilit un
reper puternic în ceea ce priveşte automobilele electrice – unul din
patru modele înmatriculate în România fiind electric. 2024 va aduce o
diversificare a gamei de automobile electrice cu un exponent în
fiecare segment şi cel puţin două versiuni de sisteme de propulsie
electrice pentru fiecare nou model.
Dezvoltarea de servicii pentru clienţii din România
Performanţa de piaţă a susţinut şi implementarea de noi servicii
pentru clienţii din România. În prim plan sunt My BMW App şi MINI App,
aplicaţii de mobil cu funcţionalităţi extinse, care permit diverse
funcţii de control al automobilului, inclusiv cheie digitală, control
funcţii climatizare sau programare în service. Aproape 90% din
maşinile livrate în 2023 în România sunt sincronizate cu în aceste aplicaţii.
Pe parcursul ultimilor ani a fost dezvoltat şi lansat un pachet
complet de soluţii digitale care transformă experienţa de service
pentru clienţii BMW şi MINI în România. Astfel clienţii, primesc
notificări automate despre nevoile de service, putând fi realizată şi
o diagnoză remote în situaţii de urgenţă. Clientul se poate program în
service folosind My BMW App/ MINI App sau un formular web. Poate preda
maşina flexibil, în orice moment al zilei, fără interacţiune directă
cu recepţionerul de service, folosind „Digital Service Reception” şi
un box de preluare al cheii. Ulterior primeşte informaţii detaliate
despre maşina şi lucrările de service, însoţite de explicaţii video
sub forma de Smart Video Communication. Poate apoi să plătească
factura on-line, din aplicaţie. În final poate ridica maşina cu
acelaşi serviciu „Digital Service Reception”, inclusiv în afara orelor
de program.
Un alt serviciu important care a debutat la finalul 2023 este
BMW Connected Drive Store. Sismteul permite utilizatorilor să
achiziţioneze diverse soluţii prin intermediul My BMW App/MINI App,
platformei on-line sau direct din maşină. Prin acest sistem pot fi
achiziţionate sisteme care iniţial nu erau disponibile pe maşină, aşa
cum ar fi noi sisteme de asistenţă pe perioade de la o lună, până la
nelimitat – ceea ce asigură mai multă flexibilitate pentru clienţi
fără să costuri de achiziţie iniţiale mai mari. Totodată, pentru
modelele cu sistem de operare 9.0, pot fi descărcate în automobil o
serie de aplicaţii 3rd party, de la jocuri, la toate platformele
populare de streaming audio.
Perspective pentru 2024
Toate mărcile BMW Gorup
beneficiază de o serie de modele de foarte importante în ultima
perioadă, care s-au bucurat de o recepţie foarte bună pe piaţă şi sunt
foarte importante pentru portofoliul. Pentru 2024, BMW va aduce în
prim plan noile BMW X2 şi BMW iX2, noile modele Seria 5 Touring şi, o
premieră absolută, primul model electric în această versiune de
caroserie – i5 Touring. Alături de aceasta, gama M va primi o
actualizare pentru modelele M2, M3, M4, urmând ca pe final de an să
fie prezentate noi modele.
MINI a prezentat primii membrii ai noii familii de modele a
mărcii şi va reactualiza întreaga gamă – Cooper, Countryman şi Aceman
pe parcursul 2024, cu modele electrice în fiecare segment.
BMW Motorrad are în prim plan lansara noi generaţii a best
seller-ului mărcii, BMW R 1300 GS, dar are o gamă largă de noutăţi
care merge până la un nou scooter electric accesibil, ideal pentru
mobilitatea urbană – BMW CE 02.
Contextul economic favorabil, dar în continuare foarte volatil,
susţinut de soluţii noi de finanţare, aşa cum sunt soluţiile de
leasing operaţional pentru BMW şi MINI, dar şi portofoliul puternic de
modele, sunt baza unei perspective optimiste în special pe termen
mediu. „România are un parcurs pozitiv şi resurse de dezvoltare şi în
viitor. Credem în această piaţă. Explorăm noi direcţii şi căutăm să
adresăm noi grupuri ţintă pentru a susţine evoluţia noastră”, Dr.
Josef Reiter, Director General BMW Group România.